Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Van Biervliet / B-Models 2020  (gelezen 40077 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #30 Gepost op: 1 April 2020, 22:36:17 »

De Zamboni heeft daar weer overuren gedraaid. En de pleuris brak vooral uit in een ander draadje, dat over een model dat gemaakt zou worden door Rivarossi.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 1 April 2020, 22:42:50 »

Breekt de pleuris daar sowieso niet met grote regelmaat uit? Cool
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #32 Gepost op: 1 April 2020, 22:57:40 »

Ja, als een soort virus dat men maar niet onder controle krijgt. Je zou bijna denken dat de hoeveelheid pleuris op een forum recht evenredig is met de hoeveelheid moderators. Iets met bestaansrecht enzo.  Wink  Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Daan!
Newbie

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #33 Gepost op: 2 April 2020, 06:41:34 »

Volgens mij viel het allemaal wel mee met de  Zamboni. Misschien dat er enkele berichten verwijderd zijn en er staat een enkele opmerking van een mod in, maar dat was het dan.

Als de pleuris zou zijn uitgebroken, was het draadje gesloten geweest.
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #34 Gepost op: 2 April 2020, 07:20:11 »

De Zamboni heeft daar weer overuren gedraaid. En de pleuris brak vooral uit in een ander draadje, dat over een model dat gemaakt zou worden door Rivarossi.

mvg,
Gert

Dat andere draadje had ik later ook gevonden. Het is allemaal nogal wat.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 2 April 2020, 07:40:39 »

Ik ga er vanuit dat de wereld er over een half jaar alweer een stuk florisanter uitziet, maar desondanks denk ik dat die gele versie er niet meer komt.

Ik hoop dat ik je nu niet teleurstel, maar over een half jaar zitten we hoogstwaarschijnlijk in een economische recessie.  Wink

Wat ik wilde aangeven, een objectief en onderbouwd oordeel op een forum dat een model niet klopt, heeft echt niet zoveel invloed dat de verkoop compleet inzakt, zeker niet bij goederenmaterieel. Een mooi voorbeeld betreft de kalkwagens die in diverse uitvoeringen steeds weer opduiken in de catalogi van fabrikanten. Dat gebeurt alleen omdat ze verkocht worden, terwijl daar al regelmatig op fora over is geschreven dat ze weinig overeenkomst hebben met de NS-wagens. Ook MTE heeft die gewoon verkocht.

Er zal best wel wat invloed zijn, hoor. Altijd schapen die zonder eigen mening achter een ander aanlopen. Daarbij een wat onhandig bericht van Chris die zo de marketingboekjes in kan als voorbeeld hoe je met een vast goedbedoeld bericht je (potentiële) klanten het idee geeft dat ze belazerd worden.

Maar naar mijn stellige overtuiging is het belangrijkste aspect dat het model van de kunstmestwagen gewoon op het verkeerde moment is uitgekomen. Vette pech dus.
Ik vermoed dat de coronacrisis ook de reden is van het annuleren van de panoramarijtuig. Je moet zoiets als winkel wel kunnen financieren en dat is op dit moment heel erg lastig. Of ze hebben de potentiële vraag verkeerd ingeschat, dat is ook nog gewoon een mogelijkheid.

De toekomst zal leren of de gele Tads nog wordt uitgebracht. Alles hangt af van de vraag vanuit de markt.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #36 Gepost op: 2 April 2020, 08:02:31 »

Helemaal mee eens Huub. Er komt een goederenwagen uit in de grootste crisis in 75 jaar. Aangeboden  in een set  van 3 voor 160€ (Wat ik per wagen heel acceptabel vind, maar samen gewoon best veel geld is als je inkomen instort of onzeker is). Dan is het niet heel raar dat de verkopen achterblijven. Daar hebben de fora weinig mee te maken.  Wel kunnen de fora het laatste zetje geven aan klanten die rationeel al wisten dat het niet verstandig was.

Ik denk overigens dat de business sowieso slap is deze periode, voor alle producten die ze verkopen. En dat de onzekerheid die daaruit volgt meer invloed had op de keuze voor niet produceren van een nieuw model en op de communicatiestijl dan de fora.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #37 Gepost op: 2 April 2020, 10:29:30 »

Ik hoop dat ik je nu niet teleurstel, maar over een half jaar zitten we hoogstwaarschijnlijk in een economische recessie.  Wink

Natuurlijk komt er tijdelijk krimp, maar met florisanter bedoel ik dat we over een half jaar hopelijk het virus aardig onder controle hebben. En dan kunnen we weer vooruit kijken en kan de economie weer de goede kant op. De economie in China lijkt namelijk voorzichtig te herstellen van de coronacrisis. De 'inkoopmanagersindex', die de industriële bedrijvigheid meet, stond vorige maand op 52. Bij een getal hoger dan 50 is, zoals je vast wel weet, sprake van groei. In februari werd nog een absoluut dieptepunt bereikt van 35,7. Kortom: alweer lichte groei daar. Dat is een gunstig voorteken. Laten we elkaar alsjeblieft niet middels een self-fulfilling prophecy de bodem in praten. De burgemeester van Sydborg doet daar in ieder geval niet aan mee en heeft recent een nieuwe Bolleneus in ontvangst genomen en daarnaast twee nieuwe orders geplaatst.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 2 April 2020, 10:56:44 »

Er spelen nog wel wat andere zaken mee dan alleen de psychologische factor, en die duiden erop dat het één en ander qua economie mogelijk in het Westen niet zo snel weer aan kan trekken als in China. Voorbeeld: als gevolg van de vorige economische crisis was de rentestand al historisch laag - wat betekent dat de overheden weinig speelruimte over hebben om de rente nog verder te verlagen teneinde consumptie en investeringen aan te wakkeren (want als negatieve rentes te groot worden, gebeuren er gekke en ongewenste dingen). Zo zijn er nog wel wat andere zaken, waar ik allemaal het fijne niet van weet (ik ben alleen op papier een econoom Grin), maar het is goed mogelijk dat we nog een paar jaar met de economische gevolgen hiervan blijven zitten - self-fulfilling prophecies of niet.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 2 April 2020, 10:59:55 »

Was niet bedoeld om elkaar de bodem in te praten, maar als twee kwartalen na elkaar de economie krimpt, is er sprake van een recessie. Die twee kwartalen krimp gaan we wel halen. Zelfs als je geld wilt besteden, is dat op dit moment heel lastig.
Als de beperkingen weet zijn opgeheven, is het aan de consument om te zorgen dat die recessie zo snel mogelijk weer achter de rug is. Voorwaarde is wel dat het virus dan onder controle is, daar heb ik gelukkig geen verstand van.   Smiley
 
Overigens neem ik de Chinese cijfers met een flinke bak zout, nog meer dan je dit soort cijfers al bij voorbaat moet nemen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #40 Gepost op: 2 April 2020, 12:03:06 »

Ik ben natuurlijk noch econoom, noch viroloog, maar ik weet wel 'iets' van modeltreintjes. Onlangs liet ik een van mijn nieuwe aanwinsten zien: een IC3 gummineus van Heljan. Het eveneens Deense, maar kwalitatief veel betere merk McK had na lang twijfelen afgezien van het produceren van deze modellen. Had, want na het verkoopsucces dat Heljan ermee heeft, heeft men - nota bene midden in de coronacrisis - besloten om het model toch te gaan maken. En raad eens wat? In no time is de hele eerste oplage besteld door winkeliers!

Natuurlijk ligt het voor de hand dat we twee kwartalen krimp krijgen, maar ik durf er wel een mooie fles drank onder te verwedden dat kwartaal 4 alweer groei zal laten zien. Na een jaar met een heleboel tegenslag gaat men zichzelf en anderen vast eens extra verwennen in de cadeaumaand december.

Geld besteden lukt online erg goed hoor. Bol.com beleeft gouden tijden.

Neem niet teveel (Chinees) zout. Is slecht voor je gezondheid.  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 2 April 2020, 13:49:40 »

Die weddenschap ga ik dan met je aan. En ik hoop oprecht dat jij de fles wint.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #42 Gepost op: 2 April 2020, 14:10:40 »

Oké, die weddenschap staat. Begin januari 2021 zal duidelijk worden welke kant de fles op gaat: oostwaarts naar Plettenburg of noordwaarts naar Sydborg. En ik hoop ook oprecht dat ik die fles win. Wordt het in ieder geval niet opnieuw 'January Dry' voor mij.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #43 Gepost op: 3 April 2020, 11:10:54 »

Onlangs liet ik een van mijn nieuwe aanwinsten zien: een IC3 gummineus van Heljan. Het eveneens Deense, maar kwalitatief veel betere merk McK had na lang twijfelen afgezien van het produceren van deze modellen. Had, want na het verkoopsucces dat Heljan ermee heeft, heeft men - nota bene midden in de coronacrisis - besloten om het model toch te gaan maken. En raad eens wat? In no time is de hele eerste oplage besteld door winkeliers!


Raad eens wat? De producent heeft wegens het in no time uitverkopen van de volledige oplage besloten om meer exemplaren te laten produceren. Ja, dat staat er echt: Meer!
Dus in plaats van modellen annuleren, een model toch maken en er zelfs meer van maken. Fuck the crisis!   Cool

Bron: http://mck-h0.dk/nyheder/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2020Topic: Van Biervliet / B-Models 2020
« vorige volgende »
Ga naar: