Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Exact Train 2022  (gelezen 26160 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #30 Gepost op: 24 Januari 2022, 21:22:47 »

Nice! 

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 24 Januari 2022, 22:01:59 »

Het is altijd afwachten hoe het er uiteindelijk uitziet, maar de raamlijsten lijken me wat grof weergegeven, zeker voor een ICRm.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #32 Gepost op: 24 Januari 2022, 23:19:38 »

Ja, daar zeg je wel wat. Ze lijken er haast op te liggen terwijl ze in werkelijkheid nagenoeg gelijk zijn met de rijtuigwand: https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercityrijtuig#/media/Bestand:ICR_2e_klasse_Amsterdam_2017.jpg

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #33 Gepost op: 28 Januari 2022, 16:54:41 »

ExactTrain laat zich niet kisten door LS Models en heeft het ICR-programma zojuist uitgebreid: https://exacttrain.eu/site/programmah0/groep/15/items/59/

De volgende rijtuigen komen erbij:
EX11060   2-er Set NS ICR (Originalversion) für den nachverkehr nach België, Deutchsland und Luxembourg Gepäckwagen BKD und Reisezugwagen B ( Alte Farbe Gelb / Blau) Epoche IV   IV
EX11061   2-er Set NS ICR (Originalversion) für den nachverkehr nach België, Deutchsland und Luxembourg Reisezugwagen A und Reisezugwagen B ( Alte Farbe Gelb / Blau) Epoche IV   IV
EX11062   2-er Set NS ICR (Originalversion) für den nachverkehr nach België, Deutchsland und Luxembourg Reisezugwagen B und Reisezugwagen B ( Alte Farbe Gelb / Blau) Epoche IV   IV
EX11063   2-er Set NS ICR (Originalversion) für den nachverkehr nach België, Deutchsland und Luxembourg Reisezugwagen A und Reisezugwagen B ( Alte Farbe Gelb / Blau) Epoche IV   IV
EX11100   NS ICRm Reisezugwagen A( Neue farbe Gelb / Blau) Epoche V   V
EX11101   NS ICRm Reisezugwagen B( Neue farbe Gelb / Blau) Epoche V   V
EX11102   NS ICRm Reisezugwagen Bd( Neue farbe Gelb / Blau) Epoche V   V
EX11103   NS ICRm Reisezugwagen Bf( Neue farbe Gelb / Blau) Epoche V   V

ICRm komt  in kwartaal II en de nieuwe aangekondige rijtuigen in kwartaal III.

mvg,
Gert

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 28 Januari 2022, 17:59:59 »

Als ze mooi naast de LSM’s passen qua kleur, komt er een setje B’s naar Waldijk.
We zullen t.z.t. wel foto’s op de fora’s krijgen van beide merken bij elkaar ter vergelijking
« Laatste verandering: 28 Januari 2022, 18:13:38 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #35 Gepost op: 28 Januari 2022, 18:06:05 »

We zullen t.z.t. wel foto’s op de Fyra’s krijgen van beide merken bij elkaar ter vergelijking

Alsjeblief niet zeg! Die Italiaanse ramp wil ik nooit meer zien! 
Doe maar: fora  Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 28 Januari 2022, 18:13:16 »

Tweedehands troep die Apple  Sad Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #37 Gepost op: 28 Januari 2022, 18:57:17 »

Ik vind het wel een slimme tegenzet van ExactTrain. Ze hebben door dat LS Models met die uiterste besteldatum van 1 maart vrijwel zeker niet al in april kan leveren en dus bluft...
Als het hen zelf wel lukt komend voorjaar te leveren, dan ligt hun product tenminste wel in de winkels en kunnen geïnteresseerde modelspoorders als het hun bevalt nu ook de andere versies van ExactTrain bestellen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #38 Gepost op: 28 Januari 2022, 19:38:06 »

Doe maar: fora

Geen fora's? Grin
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #39 Gepost op: 28 Januari 2022, 19:45:24 »

Nee, ik zei fora. En wel hierom.

Maar goed, het gaat om ExactTrain en de best wel handige tegenzet van dit bedrijf.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #40 Gepost op: 28 Januari 2022, 19:50:52 »

Nee, ik zei fora. En wel hierom.

Jôh... Grin
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 28 Januari 2022, 20:43:28 »

Nou, fory dan maar  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #42 Gepost op: 5 Februari 2022, 09:25:40 »

Ik zag de foto's in Rail Magazine. Misschien komt het door de egaal grijze, ik vind de ramen op deze afbeeldingen wat iel overkomen. Het lijkt of ze niet ver genoeg naar beneden toe zijn doorgetrokken.   
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #43 Gepost op: 24 Maart 2022, 14:18:26 »

Exclusieve series ICR- en ICRm-rijtuigen bij Bentink (Apeldoorn) en Huider (Heerhugowaard).

Uit de Bentink-nieuwsbrief:



In samenwerking met Huider Modeltreinen brengen wij een tweetal exclusieve series uit met de nieuw aangekondigde Exact-Train NS ICR &ICRm rijtuigen in periode IV/V en VI.
De samenstelling van beide series bestaat voor wat betreft de periode IV/V uitvoering uit vier ICR rijtuigen en de periode VI uit zeven ICRm rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn!



Geschiedenis
Vanaf 1980 tot 1988 stelde de Nederlandse Spoorwegen in vierdeel series een groot aantal A-, AB-, B- en BKD-rijtuigen in dienst. Deze ICR-rijtuigen moesten de verouderde Benelux-, plan E-, plan K- en plan N- rijtuigen vervangen. Deze rijtuigen werden ook in het buurlandverkeer naar België, Luxemburg en Duitsland ingezet.

Vanaf 2000 zijn de ICR-rijtuigen gemoderniseerd. (Aangeduid als ICRm)
Bij deze modernisering is het interieur vernieuwd en airconditioning aangebracht. Sinds 2014 doen de ICRm (301 rijtuigen) dagelijks dienst op de HSL-lijn. Samen met de TRAXX- locomotieven voeren deze rijtuigen de dienst tussen Amsterdam en Brussel uit. Een deel van de BKD-rijtuigen is bij de modernisering omgebouwd tot stuurstandrijtuig. Deze rijtuigen worden momenteel ingezet in binnenlandse reizigerstreinen. Na de modernisering hebben de ICRm rijtuigen diverse verbouwingen ondergaan, waarbij zowel het interieur als de raamindeling zijn aangepast. Hierdoor is een veelheid aan bouwvarianten van deze rijtuigen ontstaan. Na de modernisering zijn enige jaren later uit de ICRm-rijtuigen vaste stammen samengesteld. Elke stam heeft meerdere varianten van de ICRm-rijtuigen en heeft een eigen stamnummer.



Periode IV/V samenstelling (1980-1999)
De periode IV/V serie bestaat uit de volgende vier ICR rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn:

EX11040: Tweede klas bagage afdeling (BDK)
EX11041: Tweede klas rijtuig (B)
EX11042: Eerste klas rijtuig (A)
EX11043: Tweede klas rijtuig (B)



Periode VI samenstelling (2014-2022)
De periode VI serie bestaat uit de volgende zeven ICRm rijtuigen die afzonderlijk te bestellen zijn:

EX11005: NS ICRm, sluitrijtuig (Bpmez10)
EX11006: NS ICRm, rijtuig (Apmz10)
EX11007: NS ICRm, rijtuig (Bpmz10)
EX11008: NS ICRm, rijtuig (Apmz10)
EX11009: NS ICRm, rijtuig (Bpmz10)
EX11010: NS ICRm, rijtuig (Bpmz10)
EX11011: NS ICRm, stuurstandrijtuig (Bpmbdzf7)*

*Van het digitale stuurstandrijtuig (front- en sluitverlichting) is de exacte prijs nog niet bekend. U kunt deze uiteraard onder voorbehoud alvast bestellen.



Kwaliteit van de ICR-rijtuigen
De Exact-Train ICRm rijtuigen kenmerken een hoge detailleringsgraad, worden uitgevoerd met een metalen chassis en hebben zeer goede rijeigenschappen. De stroomafname voor de verlichting is reeds voorbereid, zodat het inbouwen van de interieurverlichting zonder solderen kan worden uitgevoerd. Tevens zijn de rijtuigen voorbereid voor de wisselstroom modelbanen (3-rail) en lopen deze perfect door de minimale boogstraal 360mm (Radius 1). De rijtuigen worden voorzien van rubberen balgen en kunnen kort gekoppeld rijden.



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #44 Gepost op: 11 November 2022, 16:37:39 »

Nieuwe folder: https://www.trainsdepot.org/manufacturers/pdfs/download/923/exact_train_catalog_2022_09_pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2022Topic: Exact Train 2022
« vorige volgende »
Ga naar: