Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Exact Train 2022  (gelezen 26165 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #45 Gepost op: 2 December 2022, 14:25:03 »

ExactTrain 2023:





mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #46 Gepost op: 2 December 2022, 14:29:57 »

Daar gaan we weer...

Na Märklin nu dus ook Exact Train. Voor ET is dit het eerste gemotoriseerde model, dus technisch verwacht ik de nodige "uitdagingen". Voor mij zou dat een reden zijn er geen aan te schaffen.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #47 Gepost op: 2 December 2022, 14:36:23 »

Ja, en als de geruchten juist zijn, dan wellicht dit weekend nog een derde fabrikant...

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #48 Gepost op: 2 December 2022, 20:06:28 »

Ach, Exact Train, maakt mooie wagens maar hebben al eens eerder een Pec en HK2 aangekondigd....en die moeten nog komen....
Gelogd

mvg,
 Sander
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #49 Gepost op: 2 December 2022, 22:03:55 »

Sterker nog, het had een viertje moeten worden, Plan P. Exact wat Artitec heeft geleverd. Nu las ik bij de buren dat Exact Train ook bezig was met een Wadloper, maar dat plan cancelde vanwege PB Models.
Gelogd
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #50 Gepost op: 3 December 2022, 09:44:10 »

Daar gaan we weer...

Na Märklin nu dus ook Exact Train. Voor ET is dit het eerste gemotoriseerde model, dus technisch verwacht ik de nodige "uitdagingen". Voor mij zou dat een reden zijn er geen aan te schaffen.
Even goed lezen: ze doen het met hun twee gerenommeerde partners McK en Dekas. Die hebben ook veel ervaring met gemotoriseerde modellen. Dat gaat echt wel goed komen. 
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #51 Gepost op: 3 December 2022, 10:15:29 »

Ik heb hier inmiddels een stuk of tien locs (Deense serie MX en MZ) en twee treinstellen (Deense serie MR, vergelijkbaar met Wadlopers) van McK en Dekas rondrijden. Stuk voor stuk pareltjes!

Die twee merken hebben zich echt wel bewezen. Dekas mag dan nog onbekend zijn, dit bedrijf brengt niet alleen zelf modellen uit, maar doet ook het ontwikkelingswerk voor McK, Arndt Spezial Modelle, Hnoll en dus ook ExactTrain.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #52 Gepost op: 3 December 2022, 12:28:14 »

Ik zie veel vertrouwen in ET. Dat is natuurlijk prima. Ik heb me nooit aan ET gewaagd, vanwege de verhalen over gammele autotransporters en een aantal rijtuigen die niet konden worden kortgekoppeld. Recht van spreken heb ik dan ook niet, maar daar komt wel het wantrouwen vandaan.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #53 Gepost op: 3 December 2022, 12:44:02 »

Recent het eerste wagentje aangeschaft van dit merk, een ketelwagen, en daar heb ik geen klagen over.
Van McK had ik al eerder wagens gekocht, eentje rijdt uitstekend, de andere is wat weerbarstiger. Niet dat die vaak ontspoort, maar omdat ik liever helemaal geen ontsporingen heb, moet die nog eens naar de werkplaats om te kijken of ik een oorzaak kan achterhalen.

Wel grappig, ruim 30 jaar zei ik het NL-spul grotendeels vaarwel vanwege het ontbreken van materieel in de juiste lengteschaal.
Inmiddels kun je in H0 een heel behoorlijke nabootsing van de NS in de jaren 80 en 90 bereiken.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #54 Gepost op: 3 December 2022, 15:47:43 »

Ik zie veel vertrouwen in ET. Dat is natuurlijk prima. Ik heb me nooit aan ET gewaagd, vanwege de verhalen over gammele autotransporters en een aantal rijtuigen die niet konden worden kortgekoppeld. Recht van spreken heb ik dan ook niet, maar daar komt wel het wantrouwen vandaan.


Dat was inderdaad een probleem dat in de beginperiode speelde bij ExactTrain. Toen deden ze het ontwikkelingswerk nog zelf. Ze hebben de kritiek destijds echter ter harte genomen en zijn in zee gegaan met Dekas.
Ik heb ondertussen al aardig wat goederenwagens van zowel McK en Dekas als van ExactTrain zelf. Mooi spul en loopt goed. ExactTrain heeft recent de 'Golden Gleis' gewonnen voor hun Gs wagens.
Die prijs krijg je niet zomaar.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #55 Gepost op: 5 December 2022, 21:00:34 »

Foto’s:

https://www.muilwijkmodelbouw.nl/nieuws/370-exact-train-icr-rijtuigen-ns?fbclid=IwAR1E0hdkvUFZRCVirtZ7xPNHaXv77G16TR_ro22mLStz6_btaTZKEJe85DY#gallery18583835bf-1
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #56 Gepost op: 14 Januari 2023, 17:06:55 »

Vandaag in Rijswijk de ICR-rijtuigen van ExactTrain gezien. Even los van de beschildering vind ik vooral de constructie overtuigend. Die trapjes bij de deuren die vast aan de bak zitten, zijn gewoon 'the real thing'. Dat hebben ze wel goed voor mekaar.

Helaas geen spoor van Koplopers op de stand, zelfs geen folders of tekeningen. Echt helemaal niets. Navraag leerde dat men nog geen prijs kan noemen 'omdat de motorisatie en alles rondom het digitale gebeuren nog moet worden bepaald'.

En dat vind ik toch wel een beetje vreemd, want in hun bericht van begin december vorig jaar (zie antwoord #45 in dit draadje) heeft dit merk het over 'een aandrijving die ontwikkeld is in samenwerking met McK en Dekas en die zich al jaren bewezen heeft'. Uit diezelfde tekst blijkt ook dat men 'voor de hoogste standaard gaat wat digitale techniek en sound'.

Tel daarbij op dat men op Facebook op 6 december schreef dat 'de prijs is volgende week bekend' maar er vervolgens geen prijs kwam en het feit dan men sindsdien helemaal niet meer op Facebook gereageerd heeft en je vindt het vast niet vreemd dat ik zo mijn twijfels krijg.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #57 Gepost op: 14 Januari 2023, 17:33:56 »

Exact Train heeft al wel vaker wat geroepen.....

Laat ze gewoon mooie wagens gaan produceren, dat kunnen ze prima, genoeg wat nog niet is uitgebracht.

Met dit soort dingen help je alleen maar je eigen naam naar de kloten....
Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #58 Gepost op: 14 Januari 2023, 18:00:53 »

Ik herinner me inderdaad de tekeningen van Hondekoppen bij ExactTrain...    Undecided

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #59 Gepost op: 30 Januari 2023, 14:02:06 »

Er gebeurt warempel weer wat bij ExactTrain op het gebied van informatie over de koplopers: https://exacttrain.eu/site/programmah0/groep/17/items/65/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2022Topic: Exact Train 2022
« vorige volgende »
Ga naar: