Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Omlaag
Print
Auteur Topic: PB Models 2022?  (gelezen 67893 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #120 Gepost op: 11 Februari 2022, 15:21:14 »

Ik zal vast ook decoders hebben die Railcom hebben, geen verstand van, maar als ik de IB opdraag met een adres in DCC te communiceren, dat doet hij dat.
Hebben Lopi's Railcom?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #121 Gepost op: 11 Februari 2022, 15:27:39 »

En de hele boel buiten werking stellen, kan dat ook op eenvoudige (en liefst ook weer makkelijk te herstellen) wijze?
Dus echt de decoders en alles wat daaromheen zit fysiek scheiden van de railspanning.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16791


301 *


« Antwoord #122 Gepost op: 11 Februari 2022, 15:36:30 »

Ik zal vast ook decoders hebben die Railcom hebben, geen verstand van, maar als ik de IB opdraag met een adres in DCC te communiceren, dat doet hij dat.
Hebben Lopi's Railcom?

Ik weet niet welke jij precies hebt. Kijk anders even hier: https://www.esu.eu/produkte/lokpilot/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1588


Benoemd snoodaard


« Antwoord #123 Gepost op: 11 Februari 2022, 16:55:28 »

Dat is m.i. veroorzaakt door de centrale en niet door de decoder van de HK  Wink

Ik heb de veroorzaker niet kunnen vinden (mijn DE3 heeft volgens mij dezelfde decoder, maar niet die problemen), maar wel een oplossing. Daarmee was het voor mij klaar. Ik dacht ik meld het even, zodat eenieder er zijn (m/v/... - politiek correct zijn tegenwoordig) voordeel mee kan doen.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #124 Gepost op: 11 Februari 2022, 16:59:14 »

LoPi 5 heeft Railcom zie ik...
Ik zet dat niet uit in de decoder en zowel de DCC's als Multiprotocol decoders, die bv. in de Artitec HK en U zitten, doen gewoon wat de IB zegt.
Maar die kan ook niks met Railcom en die ESU centrales van jullie (Gert en 1200blauw) willen daar wel wat mee.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #125 Gepost op: 11 Februari 2022, 22:29:30 »

Ook de prijs is bekend: € 79,95 voor en rijtuig en € 119,95 voor het stuurstandrijtuig met wisselende front en sluitverlichting. Ik vind dat persoonlijk een zeer schappelijke prijs als er ook al interieurverlichting standaard meegeleverd wordt.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16791


301 *


« Antwoord #126 Gepost op: 11 Februari 2022, 22:53:42 »

Gelukkig geen inflatie sinds http://forum.modelspoorwijzer.net/nieuwe-ontwikkelingen-2022/pb-models-2022/msg75154/#msg75154

 Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #127 Gepost op: 11 Februari 2022, 23:00:50 »

Sorry, even gemist. Nu ja, op dit moment volgens mij best bijzonder als ik het nieuws goed volg.... Ik zal volgende week wel weer een nieuwe update posten.  Cool
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16791


301 *


« Antwoord #128 Gepost op: 11 Februari 2022, 23:04:37 »

Ha ha! Geen probleem hoor. PB Models is erg actief op Facebook en met nieuwsbrieven, dus er zal de komende tijd vast vaker nieuws zijn.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #129 Gepost op: 11 Februari 2022, 23:27:26 »

En de hele boel buiten werking stellen, kan dat ook op eenvoudige (en liefst ook weer makkelijk te herstellen) wijze?
Dus echt de decoders en alles wat daaromheen zit fysiek scheiden van de railspanning.

Deze vraag van Huub gaat denk ik een beetje verloren in de Railcom discussie, maar is wel een vraag waar ik ook wel antwoord op wil hebben  Cheesy
Dus Chris, hoe is de verbinding tussen de stroom afnemende wielen en de printplaat en is die loskoppelbaar?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16791


301 *


« Antwoord #130 Gepost op: 11 Februari 2022, 23:34:49 »

Ik vraag me af waarom je dat zou willen? Als je geen prijs stelt op binnenverlichting en sluitseinen, dan kun je toch net zo goed ICR van een van de andere merken kopen?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #131 Gepost op: 11 Februari 2022, 23:51:29 »

Ja, dat kan….maar je kan ook die van PB Models kopen omdat je die de mooiste vind èn niet van toeters en bellen houden en dan is dit een legitieme vraag over de techniek van het rijtuig.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #132 Gepost op: 12 Februari 2022, 00:04:14 »

Precies. De LSM heb ik, maar die staan in de vitrine omdat er niet fatsoenlijk mee te rijden valt. Bovendien zijn het optisch niet de beste modellen die dat merk heeft uitgebracht. Dus als die heroplage er al komt, valt LSM voor mij bij voorbaat af.
Wat er tot nu toe van Exacttrain is te zien, kan mij nog niet erg overtuigen, al sluit ik niet uit dat ze er wel prima uitzien als ze in de juiste kleur zijn gespoten. Van PB is nog helemaal niks te zien, maar kunnen dus uiteindelijk de best ogende worden. Hoe het rijdt blijft sowieso een gok.

En omdat de binnenverlichting bij mij sowieso niet zal branden, heb ik het liefst ook helemaal geen verbinding tussen rails en de elektronica die er voor mij nutteloos in zit.
Vandaar de vraag.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16791


301 *


« Antwoord #133 Gepost op: 12 Februari 2022, 00:06:00 »

Ja, dat kan. Maar dan komt het volgende probleem om de hoek kijken: hoe zou je ze willen vergelijken? LS Models ligt nergens meer in een winkel dus de oude zijn er niet meer als benchmark, ExactTrain ligt nog niet in de winkel en PB Models komt nooit in een winkel te liggen. Vergelijken zal dus alleen met foto's kunnen en ook pas nadat numero tre zijn modellen heeft uitgebracht. En dan bestaat ook nog eens de kans dat als numero tre dat doet, de modellen van mumero uno en due alweer (deels) uitverkocht zijn. Uiteindelijk zal er wel een vergelijkende test in een van de bladen komen, maar dat is dan mosterd na de maaltijd. Wie lekker wil eten, moet waarschijnlijk inkopen doen zodra het kan.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16791


301 *


« Antwoord #134 Gepost op: 12 Februari 2022, 00:09:18 »

@Huub: duidelijk. Ik zou die van PB Models ook graag zien. Die van LS Models heb ik ook en nu er andere merken komen, hoef ik van dat merk niks meer. Bij ExactTrain ken ik de constructeur en daar heb ik vertrouwen in. Van PB Models heb ik tot nu toe alleen foto's van de Wadlopers gezien, maar die zien er wel erg goed uit dus heb ik hoop dat hin ICR-rijtuigen goed zullen zijn.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2022Topic: PB Models 2022?
« vorige volgende »
Ga naar: