Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11   Omlaag
Print
Auteur Topic: PB Models 2022?  (gelezen 67304 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8452


WWW
« Antwoord #135 Gepost op: 12 Februari 2022, 00:26:34 »

Bij PB is het heel simpel, gewoon bestellen en als ze niet door de ballotage komen, weer terugsturen.
Op zich niet mijn manier van werken, maar als ze niet in de winkel komen, moet het maar. Ik ga in elk geval niet alleen op basis van foto's besluiten.
Ik hoef ook niet te vergelijken, het moet gewoon aan mijn wensen voldoen. Dan is het voor mij prima, dan boeit het me niet dat de mogelijkheid bestaat dat een later uitgekomen serie nog beter aan mijn wensen zou voldoen.
En in zijn algemeenheid, het is een hobby. Grijp ik mis, dan is het maar zo. Ik zal er geen nacht minder goed door slapen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #136 Gepost op: 12 Februari 2022, 00:26:46 »

Er van uitgaande dat LS Models niet komt….hebben we 2 merken die dachten het ICR-gat te vullen en daar m.i. hun oplages op hebben gebaseerd.
Uit een geprognoticeerde oplage komt een verkoopprijs die rendabel is voor de fabrikant(en) en die hebben we nu gezien.
Een gat vullen met de dubbele hoeveelheid zal leiden tot een overschot al dan niet verdeeld over beide fabrikanten, dus dat de wagens meteen uitverkocht zijn betwijfel ik al zal dat bij de ICRmh versies wellicht eerder het geval zijn omdat die nog nooit zijn verschenen en de vraag wellicht groter is.
Naast elkaar vergelijken in de winkel zal wat de ET en PBM modellen helaas niet opgaan, dus wordt het foto’s vergelijken en/of op je geheugen af gaan  Cheesy
Mocht LSM wel afkomen, wordt de ICR-vijver nog groter en wellicht het ‘niet-meteen-verkochte’ deel groter.

Maar goed dat is wellicht speculeren. We weten de oplages van de fabrikanten niet en de behoefte niet. Voordeel is ook, de fabrikanten wisten dat niet  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16760


301 *


« Antwoord #137 Gepost op: 12 Februari 2022, 00:41:20 »

Van de Wadlopers weten we de oplages toch wel? Of heb ik dat gedroomd toen ik lekker sliep doordat het uiteindelijk ook voor mij 'slechts' een hobby is?    Cheesy
Maar goed, goeie kans dat PB Models de oplages van ICR uit concurrentieoverwegingen niet zal delen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
PBModels
Newbie

Offline Offline

Berichten: 22



WWW
« Antwoord #138 Gepost op: 12 Februari 2022, 11:37:45 »

En de hele boel buiten werking stellen, kan dat ook op eenvoudige (en liefst ook weer makkelijk te herstellen) wijze?
Dus echt de decoders en alles wat daaromheen zit fysiek scheiden van de railspanning.

Deze vraag van Huub gaat denk ik een beetje verloren in de Railcom discussie, maar is wel een vraag waar ik ook wel antwoord op wil hebben  Cheesy
Dus Chris, hoe is de verbinding tussen de stroom afnemende wielen en de printplaat en is die loskoppelbaar?

Tja, als je het uit wil schakelen zou je de contact eilandjes waar dadelijk de staafjes tegen de dak PCB drukken kunnen afplakken met isolatie tape zodat de spanning de plafond print niet meer kan bereiken. Zelfde toepassing als de Wadloper.(maar daar zou ik niks afplakken want dan rijd ie niet meer...)
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8452


WWW
« Antwoord #139 Gepost op: 12 Februari 2022, 11:48:40 »

Het rijtuig moet dus open, duidelijk.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #140 Gepost op: 6 April 2022, 13:29:32 »

Voor het eind van 2022 brengen wij de knaller van het jaar.
Dan scheiden we gelijk de kaas van de krenten in de modeltreinwereld.

Speculeren maar!!!

Het kaf van het koren scheiden ken ik wel trouwens...
of...De krenten uit de pap halen
« Laatste verandering: 6 April 2022, 13:31:32 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
PBModels
Newbie

Offline Offline

Berichten: 22



WWW
« Antwoord #141 Gepost op: 6 April 2022, 13:58:46 »

Winkeliers en Dhr Wolters snappen mijn opmerking uitstekend.
« Laatste verandering: 6 April 2022, 15:56:11 door PBModels » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16760


301 *


« Antwoord #142 Gepost op: 6 April 2022, 16:34:07 »

Een verwijzing naar krenterigheid?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
duikeend
Full Member

Online Online

Berichten: 142



« Antwoord #143 Gepost op: 6 April 2022, 23:09:04 »

of dat ie er pap van lust?  Grin
Gelogd

ik ben niet gek, ik ben een eend en als je me niet geloofd stap je maar uit Smiley
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16760


301 *


« Antwoord #144 Gepost op: 16 April 2022, 00:53:02 »

Foto's van preproductiemodellen van de ICR-rijtuigen zijn nu te vinden op de website van PB Models: https://pbmodels.nl/icr-rijtuigen/

Toelichtende tekeningen over de gebruikte techniek in deze rijtuigen: https://pbmodels.nl/een-kijkje-in-de-icr-rijtuigen/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #145 Gepost op: 16 April 2022, 07:31:28 »

Dat ziet er veelbelovend uit moet ik zeggen.
De traptreden uitdaging anders benaderd dan Exacttrain door ze aan het draaistel te zetten.
Ziet er goed uit zo in de rechtuit stand.  Duim omhoog

Linksom of rechtsom moet je iets verzinnen om deze rijtuigen door onze krappe modelbogen te krijgen en we zien 2 verschillende manieren bij PB Models en Exacttrain die m.i. allebeide er goed uitzien in de rechtuit stand, tenminste, ik meen dat Exacttrain ze aan de bak heeft zitten en het oploste met het draaipunt van het draaistel te verschuiven, maar op de paar foto’s is dat niet echt te zien.  Undecided
Hoe bij beide merken het er uitziet in een boog laten beide niet zie, dus dat is nog even afwachten.
Ben benieuwd hoe Piko dit oplost.

Verder ziet de detaillering er héél goed uit, ook op plekken waar het mij dan wat minder boeit  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8452


WWW
« Antwoord #146 Gepost op: 16 April 2022, 09:08:39 »

Iets wat niet aan het draaistel hoort, moet je eigenlijk ook niet aan het draaistel willen monteren, vind ik. Vaak zodra je gaat rijden, maar uiterlijk als je een wissel doorgaat, zie je dat het aan het draaistel zit.
In die zin vind ik de oplossing van een verschoven draaipunt veel beter. Lima had dat onder zijn Corails zitten en zolang je niet al te extreem in de modelspoorradii ging, viel dat eigenlijk niet op.
Aan de andere kant moet ik ook realistisch zijn. Ik weet dat ze bij ICR aan de bak moeten zitten en het zal me dan ook direct opvallen als dat niet zo is. Het overgrote deel van de modelspoorders weet dat niet, ziet dat niet of interesseert dat niet.

Overigens wordt voor draaistellen meestal een kunststof gebruikt die zich niet of nauwelijks laat lijmen, dus de ontwerper zal iets moeten bedenken om te voorkomen dat na iedere rit de stofzuiger erachteraan moet. Nu schat ik op basis van wat ik heb gezien het risico op underengineering bij PB niet zo heel hoog in, dus dat bedenksel zal er wel zijn.

Ik maak me wel zorgen als ik de 4e en 6e foto in het algemene deel bekijk. De bewegingsvrijheid tussen de rechterkant van de tredes en de bak lijkt daar echt miniem te zijn, uitgerekend op een punt waar de onderkant van de bak niet doorloopt. Ik vraag me af of dit draaistel de overgang gaat redden bij een combinatie van vlak naar helling (v.v.) en van boog naar recht.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
PBModels
Newbie

Offline Offline

Berichten: 22



WWW
« Antwoord #147 Gepost op: 16 April 2022, 11:09:39 »

De gebruikte biobak op foto 4 en 6 is voor gebruik in de vitrine.
De biobak voor het rijden is nog in ontwikkeling.

Er komt nog een serie pre productie modellen naar Nederland.
De bewegingsvrijheid tussen  onderstel en bak (ook met de trapjes) is al uitgebreid getest.
« Laatste verandering: 16 April 2022, 11:12:16 door PBModels » Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8452


WWW
« Antwoord #148 Gepost op: 16 April 2022, 11:12:38 »

Ik heb het niet over de biobak, maar over de opstaptrede t.o.v. de rijtuigbak.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
PBModels
Newbie

Offline Offline

Berichten: 22



WWW
« Antwoord #149 Gepost op: 16 April 2022, 11:23:28 »

ja, antwoord reeds aangepast.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2022Topic: PB Models 2022?
« vorige volgende »
Ga naar: