Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Omlaag
Print
Auteur Topic: PB Models 2022?  (gelezen 87880 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

« Antwoord #90 Gepost op: 1 Februari 2022, 18:36:25 »

Maakt de kans wat groter dat er een zowel technisch als optisch geslaagd model komt.

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Joran
Hero Member

« Antwoord #91 Gepost op: 1 Februari 2022, 20:04:08 »

Want ook op de LS is wel e.e.a. aan te merken.
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #92 Gepost op: 3 Februari 2022, 21:07:38 »

De ICR-rijtuigen worden in ieder geval geschikt voor verlichting: https://pbmodels.nl/icr/?fbclid=IwAR3MnenALWgnEdpRKzfNwOLn57LAwFGEYPOE4BnYkbFHGQw7YhdDtwuKRAg
En mogelijk betekent dit zelfs dat ze standaard zijn uitgevoerd met binnenverlichting, maar dat zal de komende tijd wel duidelijk worden.

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #93 Gepost op: 3 Februari 2022, 21:20:46 »

Ik pak het op dat het er standaard in zit…zou jammer zijn voor degene die licht niet zo belangrijk vindt.
Zet ze waarschijnlijk ook meteen qua prijs boven de andere twee schat ik…

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

« Antwoord #94 Gepost op: 4 Februari 2022, 06:51:43 »

Is inderdaad een minpunt als het er standaard in zit.
Maar eerst maar zien of ICR buurland er komt, of dat er dan behoorlijk uitziet en of het een beetje fatsoenlijk rijdt. Vooral dat laatste, voor de vitrine zijn de reeds aanwezige lsm’s goed genoeg.

PBModels
Newbie

« Antwoord #95 Gepost op: 4 Februari 2022, 12:35:03 »

De buurlanden komen ook.
hubertus
Hero Member

« Antwoord #96 Gepost op: 6 Februari 2022, 11:48:26 »

Inmiddels staat er wat uitgebreidere informatie over ICR op hun website.
Meest opvallende opmerking: "Wat al wel toegezegd kan worden, is dat de prijzen in dezelfde range zullen liggen als van de andere aanbieders. En dat met extra technologie aan boord ter waarde van zeker 40 euro per rijtuig."
LSM rijtuigen zitten momenteel rond de 80 euro, dus zonder die technologie-poespas zou een PB model 40 euro kosten. Dan heb ik voor 160 euro een compleet setje dat de trein naar Keulen uitbeeldt...   Duim omhoog Cheesy

Ik vrees dat de heren toch wat anders bedoelen dan er nu staat.

Wesley
Hero Member

You might think that; I couldn’t possibly comment.

« Antwoord #97 Gepost op: 6 Februari 2022, 11:56:40 »

Ik denk dat dat meer aan jouw interpretatie ligt. Mijn interpretatie: de prijs is ongeveer dezelfde als die van die andere aanbieders, maar bij PB Models krijg je er voor die prijs gratis extra technologie-poespas bij ter waarde van 40 euro per rijtuig Cool.

Ik denk dat de heren precies dat bedoelen Wink.

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #98 Gepost op: 6 Februari 2022, 12:17:35 »

Ik denk dat het de bedoeling is dat we het zo begrijpen als Wesley het uitlegt, echter in dezelfde range....is dat incl. de meerprijs van de poespas of komt die er nog bij?
Ik verwacht dan toch nog steeds een prijs van €90-€100 gezien ze alle kleine wijzigingen doorvoeren zoals afwijkende daken en afwijkende deuren in de verschillende modelllen.
M.a.w. met een paar mallen zijn ze niet klaar...

Positief vind ik sowieso dat er geen sets worden aangeboden, al kan ik ook leveren met de sets van 2 van ET.
Zonder ombouw 3 rail aanbieden is ook top al zou voor mijn een rijtuig zonder de poespas maar met 3rail-assen al voldoende zijn.
Dat laatste is al geen must omdat, denk ik, 75% van mijn getrokken materieel gewoon op de 2rail-assen rondkart.
Maar voor de niet-zelf-knutselende 3railer die van verlichte rijtuigen houdt, is het bij wijze van spreken 'plug-and-play'.

Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

« Antwoord #99 Gepost op: 6 Februari 2022, 12:55:13 »

Ik ben natuurlijk niet helemaal op mijn Hinterkopf gevallen.
Als je het hebt over een consumenteneindprijs van bijvoorbeeld 100 euro en daarvan geef je aan dat er onderdelen in zitten ter waarde van 40 euro, dan kan de prijs voor de rest nooit hoger zijn dan 60 euro. Het wordt een ander verhaal als je zegt dat als je die poespas los in de winkel moet kopen, het je zeker 40 euro kost. Maar dat staat er niet.  Wink  
Ik zou als PB zijnde dat bedrag gewoon weglaten. Beperk je tot de constatering dat het er standaard in zit en bij de andere aanbieders niet. Dan ben je helder en blijft het een eerlijk verhaal.

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #100 Gepost op: 6 Februari 2022, 13:09:52 »

Precies, het is erg onduidelijk. Waarschijnlijk in hun beleving niet, maar je kan meer kanten mee uit.
Zet gewoon meteen de prijzen er bij zou ik zeggen.

Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Benoemd snoodaard

« Antwoord #101 Gepost op: 6 Februari 2022, 18:06:23 »

Er zit geen detailhandel tussen. Dat scheelt een slok op een borrel. Ongeveer 60% van de winkelprijs is marge normaal gesproken. PBM concurreert met de detailhandel maar is fabrikant. Voor die 60% komt al die poespas erin. Dat is mooi natuurlijk, maar als dat de toekomst wordt, dan is de detailhandel binnenkort op de fles en als er dan wat is heb je alleen een postadres om je spulletjes naartoe te sturen.
Het hebben van een goed adres is me meer waard dan al die poespas, hoe fraai misschien ook. Voorlopig doe ik er niet aan mee.
Misschien ook wel omdat er nog niets binnen mijn tijdperk valt...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

268*

« Antwoord #102 Gepost op: 6 Februari 2022, 18:21:31 »

Ze zullen jouw 60% niet geheel opsouperen aan poespas, ik neem aan dat ze ook nog een ‘plus’ onder aan de streep willen hebben  Cheesy

Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

315*

« Antwoord #103 Gepost op: 6 Februari 2022, 18:41:08 »

Och, Roco heeft dat ook geprobeerd en is daar aardig van teruggekomen. Modelspoor is een product dat zich enerzijds prima via webshops laat verkopen, maar anderzijds wil de klant toch wel erg graag ook de mogelijkheid om dingen ook in een winkel te kunnen zien.

Natuurlijk kun je nog steeds via de Roco-website dingen bestellen, maar als je dan ziet dat men bij een set van € 599,90 (deze bijvoorbeeld) met droge ogen toch nog verzendkosten in rekening brengt, dan kun je natuurlijk net zo goed naar een winkel gaan waar je die set kunt bekijken.

Ter illustratie: particulieren die boeken kopen van mijn uitgeverij betalen nooit verzendkosten. Die betaal ik en dat gaat inderdaad van mijn winst af. Dat Roco bij zulke dure sets dan nog steeds verzendkosten in rekening brengt, verbaast mij. Reden om niet online bij Roco te bestellen. Modelspoorwinkels hanteren overigens doorgaans een minimumbedrag van circa 75 tot 100 euro waarboven men ook gratis verzendt.

Terug naar PB Models: ze geven aan dat ze op beurzen als OnTraxs en Eurospoor zullen staan, maar dat blijkt nogal onzeker. Rail is afgelast en hetzelfde geldt voor OnTraxs. Over Eurospoor is nu nog niets te zeggen. Misschien begint PB Models op termijn wel een eigen winkel?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

« Antwoord #104 Gepost op: 6 Februari 2022, 18:48:20 »

Ah, ik had nog niet gezien dat de detailhandel buitenspel wordt gezet, inmiddels wel. Apart om die als beginnend fabrikant zo tegen je in het harnas te jagen. Undecided

In die marge tussen in- en verkoopprijs voor de winkelier zitten natuurlijk ook de werkzaamheden en risico's die de fabrikant nu voor eigen rekening moet nemen. Dan blijft er een stuk minder van die marge over.

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2025Nieuwe ontwikkelingen 2022Topic: PB Models 2022?
« vorige volgende »
Ga naar: