Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
Print
Auteur Topic: Märklin 2023  (gelezen 16328 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 16 Januari 2023, 22:49:38 »

Die Gbs’en heb ik al rijden van Exacttrain  en ik denk zo maar dat die mooier zijn  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16784


301 *


« Antwoord #31 Gepost op: 16 Januari 2023, 23:11:56 »

Ja, die zijn behoorlijk overbodig.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1583


Benoemd snoodaard


« Antwoord #32 Gepost op: 16 Januari 2023, 23:37:51 »

...behalve als je er al een aantal hebt uit een eerdere serie. Dat geldt ook voor die Koplopers denk ik. Die passen prima bij de eerdere.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16784


301 *


« Antwoord #33 Gepost op: 16 Januari 2023, 23:49:39 »

Ja, daar heb jij dan weer gelijk in.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16784


301 *


« Antwoord #34 Gepost op: 17 Januari 2023, 00:44:19 »

Ik zie nu dat het nieuwe model van de BR 103 is uitgevoerd met beweegbare machinisten in beide cabines.
Naar ik aanneem betekent dat niet dat de machinisten naar toeschouwers kunnen zwaaien?  Cheesy

Dus zal het er op neer komen dat je ze uit beeld kunt laten verdwijnen?
Zou het dan niet handig zijn als dat automatisch met de rijrichting gebeurt?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1583


Benoemd snoodaard


« Antwoord #35 Gepost op: 17 Januari 2023, 10:28:39 »

Geinig, die antieke 1100.

Ik zit dat model nog eens te bekijken... De wegen van Märklin zijn werkelijk ondoorgrondelijk. Waarom is er niet geïnvesteerd in een fraaie botsneusloze 1100 die meer op de werkelijkheid gelijkt? Ik denk dat er voldoende mensen zijn die een metalen, goed gelijkende 1100 zonder botsneus zouden willen hebben, liever nog dan de kunststoffen exemplaren van Piko of Roco. Bij deze 1114 vraag ik me af of dat ook het geval zal zijn. OK, je hebt een excuus om je oude blikken rijtuigen weer uit het stof te trekken en in te zetten op je moderne digitale baan, maar dat lijkt me een heel beperkte markt. Bovendien is de oude constructie gehandhaafd, dus een framelocomotief met de buitenste assen als voorloop, net zoals destijds de 1101. Dat zal de wegligging niet ten goede komen. Het zal wel een centenkwestie zijn geweest: nieuw nummertje erop en gewoon de oude mallen weer gebruiken zonder verder onderzoek.

Even een foto van de onderzijde van een oud exemplaar opgezocht, zodat duidelijk wordt wat ik bedoel:


Catawiki
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 17 Januari 2023, 11:28:10 »

Ik begrijp sowieso niet dat er een markt is voor dit nieuw uitgebracht antiek model.
Zeker in NL schat ik dat klein in. Er zijn natuurlijk liefhebbers van dit oude spul, maar of die warm lopen voor een nieuw uitgebracht oudje...  Undecided
De Duitse markt lijkt me dan groter voor zo'n retro ding

....De wegen van Märklin zijn werkelijk ondoorgrondelijk....

daar zijn we het denk ik allemaal over eens  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Baureihe06
Full Member

Offline Offline

Berichten: 132


3 rail digitaal periode 2.


« Antwoord #37 Gepost op: 17 Januari 2023, 12:20:35 »

Ik sta er al jaren van te kijken dat Marklin met die oudjes uitkomt.

Blijkbaar is er toch een markt voor ( waarschijnlijk de oude 3 rail ( analoog) rijders op M rails ?).
Overigens ben ik zelf al jaren geleden afgestapt van het hele Marklin product.

Ik was insider en had de Br 05 besteld , deze kosten toen een kleine 500,- euro.
Nog voordat ik hem had lagen ze op de beurs in Houten voor nog geen 300,-.
Toen ik aan de verkoper vroeg of hij er ook meerdere kon leveren was zijn antwoord : Al wil je er 10, dan kan ik ook nog wat aan de prijs doen. Shocked
Het jaar er op was ik geen Insider lid meer.

Later kwamen zij met de Br 61 001 uit, deze was voorzien van zo een kleinen C sinus motor.
De dame wilden alleen maar schokkend wegrijden en is toen 4X terug geweest naar Keutermann ( is er ook al niet meer).
De laatste keer dat ik haar terug kreeg lag de motor er in onderdelen in.

Ik heb de motor er uit gehaald en vv door een Faulhaber motor die ook in de Wurtt C zit.
De decoder heb ik ook vv en speciaal laten maken door ESU via de heer Danckaert.
Ze is in totaal 2 jaar in reparatie geweest.

Het jaar er op kwam er een terug roep actie, de print werd vv, de banen op de print konden het vermogen niet leveren naar de C sinus motor.
Hierna heb ik nooit meer wat gekocht bij de firma M.

Ik ben toen over gestapt naar Brawa, Roco, Fleischmann en bouw ze zelf om naar 3 rail.

Of de producten van M nu beter zijn dan toen ?, ik waag me er niet meer aan.

Roco Br 01 005 terug bouw naar eerste serie. by Kees Borgers, auf Flickr

Edward.

Gelogd

Beleef je plezier aan je eigen baan en maak je niet druk om wat anderen zeggen.
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1981


« Antwoord #38 Gepost op: 17 Januari 2023, 12:32:56 »

Die Gbs’en heb ik al rijden van Exacttrain  en ik denk zo maar dat die mooier zijn  Wink
Die Gbs'en uit Göppingen slaan werkelijk helemaal nergens op. Honderd procent fantasiemodellen, want Duitse wagens met een soort Nederlandse bedrukking.
Dus die van Exact Train waren een goede keuze, Jakop.
Gelogd

Groet, Frank
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1583


Benoemd snoodaard


« Antwoord #39 Gepost op: 17 Januari 2023, 14:37:01 »

Première-film: https://www.youtube.com/watch?v=BNf_Shq2bAU
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #40 Gepost op: 17 Januari 2023, 15:03:55 »

Aparte folder MyWorld

https://streaming.maerklin.de/public-media/m/nh23/myworld-startup/myworld_startup_Katalog23_DE.pdf
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16784


301 *


« Antwoord #41 Gepost op: 18 Januari 2023, 20:54:21 »

Weten jullie al hoe ze bij Märklin denken dat Zugschlussbeleuchtung in het Nederlands moet worden vertaald?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16784


301 *


« Antwoord #42 Gepost op: 18 Januari 2023, 22:26:36 »

Hier het antwoord:



Geen groot licht daar bij Märklin.  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #43 Gepost op: 18 Januari 2023, 22:52:11 »

Valt me mee dat de kreet ‘traditioneel in bedrijf’ niet gebruikt wordt  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16784


301 *


« Antwoord #44 Gepost op: 18 Januari 2023, 23:12:40 »

Ja, met die traditie hebben ze kennelijk gebroken.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenNieuwe ontwikkelingen 2024Nieuwe ontwikkelingen 2023Topic: Märklin 2023
« vorige volgende »
Ga naar: