Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Catawiki wel of niet betrouwbaar?
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Catawiki wel of niet betrouwbaar?  (gelezen 21065 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1720


Enge buur bij de buren


« Antwoord #45 Gepost op: 27 Maart 2022, 00:32:02 »

Inderdaad tenenkrommend, grenzend aan belangenverstrengeling.
Je kan je afvragen of Railhobby met dit duivelsverbond nog wel serieus genomen moet worden.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
129* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #46 Gepost op: 27 Maart 2022, 10:43:44 »

Ik neem de RailHobby (sinds begin jaren negentig) al jaren niet meer serieus. Trieste dieptepunt was de railtest van de DKM DE2, die werd helemaal de hemel ingeprezen. Ik weet niet meer wie die test schreef, maar degene moet ten tijde van het testen een bril met matglas op hebben gehad. Ik heb die RailHobby speciaal vanwege de test los gekocht, pure amusement.     
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
duikeend
Full Member

Offline Offline

Berichten: 142



« Antwoord #47 Gepost op: 28 Maart 2022, 18:36:46 »

ik ben eigenlijk wel blij met catawiki (tenminste ik neem aan dat het die veilingsite was)
ik kwam een advertentie tegen met de text:

Te koop: Roco/Kleinspoor  NS 2530 sproeitreinlok.
De lok is gebouwd door een bekende bouwer. Ik had hem alleen eerder verkocht via een bekende veiling site. Daar is hij door de koper beschadigt bevonden en terug gestuurt.
Er zit een barst in de cabine en de lange motorhuif zit los. De spuitcabine op de lange huif zit scheef.
Rijden doet hij ook niet meer. Hij moet AC digitaal zijn


dus ik heb deze kunnen kopen voor een leuk prijsje  Grin
nu nog even achterhalen waar ik hier het "toon je nieuwe aanwinsten"
topic vind  Wink
« Laatste verandering: 28 Maart 2022, 18:39:16 door duikeend » Gelogd

ik ben niet gek, ik ben een eend en als je me niet geloofd stap je maar uit Smiley
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #48 Gepost op: 1 Mei 2022, 21:53:19 »

Ik heb twee keer een aankoop (2x ICR Minitrix) gedaan die mij goed bevielen, maar ik zie soms wrakken en onzin voorbij komen die door de zelfbenoemde experts als nieuwstaat worden 'beoordeeld'.

Vandaag zag ik deze nieuwstaat-waanzin: https://www.catawiki.com/nl/l/58280129-minitrix-n-13318-13319-passagiersrijtuig-2-icr-sneltrein-rijtuigen-1e-en-2e-klas-ns
Van oorsprong blauw-gele ICR's waarvan de blauwe IC-baan ordinair overgespoten is in rood. Nummer en blauwe 1e klasse strepen heeft men gemakshalve maar laten zitten...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #49 Gepost op: 1 Mei 2022, 22:11:04 »

Ik heb twee keer een aankoop (2x ICR Minitrix) gedaan die mij goed bevielen, maar ik zie soms wrakken en onzin voorbij komen die door de zelfbenoemde experts als nieuwstaat worden 'beoordeeld'.

Niet te veel betaald naar je gevoel?

Ze beoordelen niet het het aangebodene, maar alleen je foto’s. Als die niet naar de zin zijn, krijg je een bericht wat er moet veranderen. Bij mijn eerste aanbieding had ik geen foto van de 3 rijtuigen samen en dat moest beslist…
 Verder moet het aangebodene meer dan €50 waard zijn volgens je zelf anders wordt het niet geaccepteerd. Een Mastica Plan E Df die ik aanbood was volgens hun dat niet waard en het bericht zei eenvoudig; voeg nog een rijtuig toe….
Kortom het gaat puur op geld en experts op gebied van modelspoor zijn ze beslist niet!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #50 Gepost op: 4 Mei 2022, 18:53:09 »

Nee, bruto kwam het neer op ca €50,= per rijtuig. En dat betaal je ook voor een nieuw rijtuig. De ICR's (A B B B) ⁶waren als nieuw

Geeft niks dat het geen experts zijn, maar dan moeten ze zich niet alszodanig voorstellen. Dit is gewoon een lachertje.

Gaat ze alleen om geld? Niets van gemerkt...  Grin
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Catawiki wel of niet betrouwbaar?
« vorige volgende »
Ga naar: