Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Dortmund?  (gelezen 33298 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #45 Gepost op: 23 April 2016, 13:55:57 »

Tsja ze waren eerst met 50% verhoogd dus blijft je 25% te veel betalen ..................

(a) 14%, niet 25, en
(b) "te veel" is een mening.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #46 Gepost op: 23 April 2016, 14:08:35 »

Wesleys (terechte) bewering verdient een rekenvoorbeeld, waardoor het duidelijker wordt:

Stel een Liliput-model moest eerst 125 euro opbrengen.
Daarna werd die prijs met 50% verhoogd. Dat is 125 euro + 50% = 187,50
Als die prijs nu met 24% wordt verlaagd, dan wordt het 187,50 - 24% = 142,50
Deel nu 142,50 door 125 en je krijgt warempel 1,14. Dus inderdaad 14%.

Percentages zijn relatief en niet absoluut.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #47 Gepost op: 23 April 2016, 15:47:23 »

Net terug uit Dortmund.

Weinig (mooie) banen. Wel veel handel!
Weinig 1:87 spul inderdaad. Verder lekker divers assortiment en een paar leuke kleinserie fabrikanten gezien.

Het was goed druk kan ik zeggen. Hoop volk in de treinhallen.

Veel fabrikanten aanwezig en toch ook wel 2de handshandel. Ik vraag me dan ook af of dat de echte reden is waarom fabrikanten niet meer op de beurzen in Nederland komen ...

Verder lekker een beetje aan het netwerken geweest.

Gekocht:
Zimo MX630R voor mijn 1100 ombouwprojectje en nog wat verf.
Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #48 Gepost op: 23 April 2016, 16:07:05 »

Ik heb nog wel een paar Liliput's op m'n wishlist, eens kijken of met die korting een prijs ontstaat die ik wel bij betreffende modellen vind passen.
Mooi dat jullie je vermaakt hebben, dat heb ik ook wel hoor.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #49 Gepost op: 24 April 2016, 22:56:04 »

LSModels heeft 4 nieuwe producenten gevonden, waar ze allemaal terecht kunnen.
Deze komende week komen de pullmans uit (geheel wit) Daar heb ik geen kennis van, ik heb ze snel gezien, zien er fraai uit.


De mallen van de ICR rijtuigen zijn bijna compleet. Alleen de ramen zijn ze nog kwijt.
De stuurstand is al wel compleet.

Dan het slechte nieuws. Voorlopig heeft LSmodels niet echt interesse in Nederland.
Alleen Duitsland en Frankrijk.
Dus die nieuwe 16-17 en 1800 modellen kan je op je buik schrijven.

Als plus puntje : Roco gaat dit model nu juist weer een flinke update geven (nieuwe kap)
Dus dat maakt het weer een beetje goed.
« Laatste verandering: 24 April 2016, 23:03:45 door Chris van Diesen » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #50 Gepost op: 25 April 2016, 05:10:42 »

Hmmm...kap nummer drie dus. Ik dacht dat er aan de huidige uitvoering niet zo veel mankeerde.
I.p.v. een kap, de lok met kortkoppelmechanismen uitvoeren zou ik eerder prefereren.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #51 Gepost op: 25 April 2016, 05:38:02 »

Mooi nieuws!!

Laat lsm volgend jaar maar weer wat NS spul gaan doen. Kan je een beetje sparen.

Las dat er ook animo was voor een nieuw forum. Mooi initiatief!!
Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #52 Gepost op: 25 April 2016, 10:26:54 »

Tja, tijdens de wederopbouw is het niet onlogisch dat men Duitsland en Frankrijk tot de core markets bombardeert.
Het is wel te hopen dat men op termijn ook de thuismarkt en zelfs Nederland weer gaat zien als interessante markten
voor eigen modellen. Persoonlijk hoop ik dat men de CNL-rijtuigen die waren aangekondigd nog zal maken.
En anders is mijn hoop wat dat betreft op ACME gevestigd. Die hebben recent ook enkele CNL-rijtuigen uitgebracht.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #53 Gepost op: 26 April 2016, 09:28:45 »

Ik denk dat de Nederlandse markt ook niet zo interessant is. De markt is vrij klein en de dreiging van concurrentie van met name Artitec en in mindere mate Exact-Trains, Goover, Elotrains en Rocky Rail zorgt ervoor dat er niet zo heel veel laaghangend fruit te vinden is.

Desondanks is het fijn dat LSM weer gaat produceren. Wie weet wat er nog komt.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #54 Gepost op: 26 April 2016, 09:48:10 »

Ja, daar heb je wel een punt. Maar persoonlijk zie ik alleen Artitec als een serieuze concurrent.

Exact-Trains: heeft nog veel kwaliteitsissues (let op: er komt nu weliswaar een heel fraai goederenwagentje aan, maar dat is gemaakt door McK en heeft Exact Trains dus niet zelf geproduceerd.)
Goover Models: zodra de Wadlopers in de winkels liggen, praten we verder. Ik denk dat je stembanden nog heel lang rust zullen krijgen...
Elotrains: Daar gebeurt helaas niet veel meer. Kijk maar eens op de website: de jaren geleden aangekondigde Buffels zijn er zelfs afgehaald.
Rocky Rail: Bestaat nog wel, maar heeft gevoelige klappen gekregen en werkt nu noodgedwongen samen met een Duitse producent. Ooit nog iets van hun Plan U gehoord? Ik ook niet.

Voor specifieke Nederlandse modellen heeft LS Models dus feitelijk alleen nog maar last van Artitec. En je kunt het ook zo zien: nu LS Models de Nederandse markt laat lopen en alle andere bovengenoemde merken op een laag pitje staan heeft Artitec feitelijk vrij spel.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Dortmund?
« vorige volgende »
Ga naar: