Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Modelspoorshow in Engeland door jongeren vernietigd
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Modelspoorshow in Engeland door jongeren vernietigd  (gelezen 18659 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 19 Mei 2019, 17:44:13 »

Vreselijk: https://www.bbc.com/news/uk-england-lincolnshire-48326572

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #1 Gepost op: 19 Mei 2019, 22:43:40 »

Onvoorstelbaar....in- en intriest....
Gelogd

mvg,
 Sander
bollen neus
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 20 Mei 2019, 08:26:16 »

Triestig maar als je dan op TV live ziet dat vandalen winkels vernielen waar de politie op staat te kijken in Parijs?  Sad
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #3 Gepost op: 20 Mei 2019, 14:06:21 »

Foto's van enkele slachtoffers van deze walgelijke actie:






Er is overigens een inzamelingsactie gestart en die heeft inmiddels al meer dan £ 50.000,- opgebracht.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 20 Mei 2019, 14:17:25 »

Das al een net bedrag te noemen op korte tijd maar............... alle uren die deze mensen in hun banen en verbouwingen hebben gestoken zullen ze nooit kunen vergoeden (das met geen bedrag goed te maken) En daar zullen deze leden het meeste onder lijden denk ik. Alles verloren, kunnen ze nu nog alles terug maken zoals voorheen? Twijfelachtig te noemen, zo te zien aan de "ouderdom" van deze mensen. En dat spreekt niet in hun voordeel.
Het is en blijft een triestige zaak mijn gedacht.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 20 Mei 2019, 14:30:23 »

Das al een net bedrag te noemen op korte tijd maar............... alle uren die deze mensen in hun banen en verbouwingen hebben gestoken zullen ze nooit kunen vergoeden (das met geen bedrag goed te maken) En daar zullen deze leden het meeste onder lijden denk ik. Alles verloren, kunnen ze nu nog alles terug maken zoals voorheen? Twijfelachtig te noemen, zo te zien aan de "ouderdom" van deze mensen. En dat spreekt niet in hun voordeel.
Het is en blijft een triestige zaak mijn gedacht.
Eric.


Mee eens, Eric. En je ziet dan ook de verslagenheid in de blik van die arme mannen.
Moge de inzamelingsactie hen toch nog een beetje sterken in het idee dat niet de hele mensheid verrot is.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #6 Gepost op: 21 Mei 2019, 12:29:14 »

De politie heeft vier klootzakjes (15 en 16 jaar) gearresteerd: https://www.dailymail.co.uk/news/article-7052557/Police-arrest-four-teenage-boys-model-railway-wrecking-spree.html?ns_mchannel=rss&ico=taboola_feed

Laat ze ongeacht de opbrengst van de inzamelingsactie maar mooi de rest van hun miezerige leventjes werken om de schade te vergoeden.  Angry

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 21 Mei 2019, 23:28:05 »

de rest van hun miezerige leventjes

Ja, en met pek en veren op de brandstapel!
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #8 Gepost op: 22 Mei 2019, 06:57:13 »

Ik vind mijn opmerking over ‘miezerige leventjes’ en levenslang schade vergoeden eerlijk gezegd nog heel mild...

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 22 Mei 2019, 07:12:25 »

Ja, want laten we de proporties wel in het oog houden: dit is natuurlijk ongeveer even erg als vijf moorden of twintig verkrachtingen... daarom met pek en veren op de brandstapel!

Begrijp me niet verkeerd: dit is verschrikkelijk voor de betroffen hobbyisten, maar ik pleit altijd voor het in het oog houden van de proporties... vier slecht opgevoede rotjochies die weliswaar aanzienlijke, maar niettemin uitsluitend materiële schade aangericht hebben moeten daar geen zeventig jaar voor bloeden - tenzij je natuurlijk zeker wilt stellen dat ze het criminele pad op gaan.
« Laatste verandering: 22 Mei 2019, 07:18:06 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #10 Gepost op: 22 Mei 2019, 07:41:20 »

Hoezo uitsluitend mareiële schade? Er is overduidelijk blijvende psychologische schade aangericht bij de slachtoffers. Veelal oudere mannen, die nooit meer de tijd van leven hebben om alles te herbouwen.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 22 Mei 2019, 11:27:09 »

Goed, psychologische schade is er mogelijk ook... maar hoe dan ook, het blijft ‘slechts’ een product van een hobby dat vernield is, we hebben het hier ook weer niet over PTSS of dergelijke. En fysieke schade in de zin van verwondingen is in elk geval niet een resultaat van deze (nogmaals: wanstaltige) actie.

Ik ben nu eenmaal niet zo van het iedereen aan de hoogste boom opknopen voor relatief kleine vergrijpen (waaronder vandalisme) - maar dat moge intussen wel bekend zijn Cool.
« Laatste verandering: 22 Mei 2019, 11:28:54 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #12 Gepost op: 22 Mei 2019, 11:44:46 »

Ik vind het doelbewust en stelselmatig vernietigen van het creatieve werk van anderen iets anders dan een 'kwajongensstreek' zoals een bal die door een ruit vliegt, het omtrappen van vuilnisbakken of zelfs het vernielen van een bushokje. De daders hebben niet een of twee modelbanen omgegooid en zijn toen weer weggegaan, nee, ze hebben echt alles omgegooid en vertrapt. Het was duidelijk de bedoeling dat er niets, maar dan ook helemaal niets heel zou blijven. De foto's spreken boekdelen. Daaruit blijkt de kwaadaardigheid en de haat van de daders. Ik geloof niet dat softe aanpak in dit geval werkt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 22 Mei 2019, 18:42:53 »

En de harde ook niet. Daar laat ik het verder bij - waarom niet de doodstraf eisen?
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #14 Gepost op: 22 Mei 2019, 19:48:01 »

waarom niet de doodstraf eisen?


Te makkelijk...

Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Modelspoorshow in Engeland door jongeren vernietigd
« vorige volgende »
Ga naar: