Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
Pagina's: 1 ... 26 27 [28] 29   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag  (gelezen 377275 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7320


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #405 Gepost op: 28 Juni 2024, 12:00:18 »

Ik heb het gevoel dat het design de website eerder te veel op verticale apparaten (bijv. smartphones) gericht is. Op mijn Macbook (met Safari) kom ik slechts tot aan de tweede regel knoppen en ik heb geen hele rare grote resolutie ingesteld. Op mijn iPhone geen enkel probleem. Nu loop je het risico dat de gebruiker op een horizontaal scherm (bijv. desktops en laptops) de verandering dus niet ziet omdat-ie buiten het zichtbare deel van de pagina plaatsvindt - en dus meteen weer weg is omdat "de site het niet doet". Suggesties: 1) die slideshow bovenaan wegdoen of verplaatsen - hij is leuk en catchy en zo, maar ook nogal groot en zit in de weg, of 2) misschien belangrijker: de knoppen in een drop-down menu onderbrengen, want ook de knoppen zelf nemen bij elkaar opgeteld aardig wat ruimte in. Het beste is natuurlijk optie nummer 3): verschillende versies van de website ontwerpen, voor desktop en mobiel. Dan ben je hopelijk ook die grote zwarte leegte aan de rechterkant kwijt.

Edit: de benoemde snoodaard en ik zijn het met elkaar eens Cool.
« Laatste verandering: 28 Juni 2024, 12:05:25 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1668


Benoemd snoodaard


« Antwoord #406 Gepost op: 28 Juni 2024, 12:03:14 »

Maar dan heb je dus echt nog niet op een van de knoppen geklikt. Probeer dat eens s.v.p.

Jawel, dat heb ik geprobeerd. Ik zie nu dat de tekst dan verandert, maar dat was me inderdaad nog niet opgevallen.

Alleen als hulp, dus geen negatieve kritiek, maar opbouwend: zorg ervoor dat je site goed scalable is. Dat is hij nu niet vind ik. Er beweegt niets mee als ik het formaat van de browser wijzig. Ik zou je webdesigner weer aan het werk zetten.
« Laatste verandering: 28 Juni 2024, 12:07:39 door 1200blauw » Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17101


310*


« Antwoord #407 Gepost op: 28 Juni 2024, 12:12:10 »

Ik zou je webdesigner weer aan het werk zetten.


Tja, ik heb letterlijk een eenmanszaak, dus ik ben zowel de financieel directeur, de jongen van de postkamer, de webdesigner, de schoonmaker, de graficus en de planner.
Gelukkig ondersteunt Frank (Zevenspoor) mij als tektscorrector, want als ik dat ook zelf zou moeten doen, zouden er soms taalfouten blijven zitten en zou ik domweg minder boeken kunnen maken. En dat is dus hetgene wat ik het liefste doe. Verschillende versies voor desktop en mobiel gaan er echt niet komen; sorry daar heb ik echt geen tijd voor.

Ik zal eens kijken of ik de plaatjescarrousel van de vervolgpagina's kan gooien. Betekent wel dat alle content eronder naar boven moet worden geschoven. Kent iemand een truc in Dreamweaver om dat in één handeling te kunnen doen?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1668


Benoemd snoodaard


« Antwoord #408 Gepost op: 28 Juni 2024, 13:03:22 »

Ik ken Dreamweaver alleen van naam. Gebruik je daarmee een soort applets die je moet (ver)plaatsen? Is er geen mogelijkheid de inhoud van die applet dynamisch te maken? Maw je klikt op een knop en de inhoud van de applet verandert? Dat betekent één keer de layout maken en alleen de content aanpassen wanneer je een nieuw artikel hebt. Dan hoef je dezelfde handeling niet telkens te herhalen. Streven moet zijn layout en content zoveel mogelijk te scheiden. Ik weet alleen niet of Dreamweaver dat ondersteunt.

Verschillende versies voor desktop en mobiel gaan er echt niet komen; sorry daar heb ik echt geen tijd voor.
Kun je in Dreamweaver een pagina niet scalable / responsive / ... maken? Dan zou je er in één klap zijn.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17101


310*


« Antwoord #409 Gepost op: 28 Juni 2024, 23:39:12 »

De knoppen staan nu op alle vervolgpagina's bovenaan; de plaatsjescarrousel staat alleen nog op de homepage.

Ik heb momenteel 41 verkrijgbare titels (waarvan 34 spoorweggerelateerd) en dan 11 in het archief en 8 verwacht.
Dat maakt in totaal 60 titels met afbeeldingen. Het is onvermijdelijk dat er wat gescrold moet worden om alles te zien.

Enfin, ook de gebruikers van wat kleinere laptops zouden nu de website moeten kunnen gebruiken.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1668


Benoemd snoodaard


« Antwoord #410 Gepost op: 29 Juni 2024, 09:58:06 »

Ik vind het zo al veel beter Gert. Nu zie je tenminste wat gebeuren. Dat je moet scrollen is geen probleem voor de meeste mensen. Duim omhoog
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8639


WWW
« Antwoord #411 Gepost op: 29 Juni 2024, 16:02:24 »

Maar waarom zou je gaan scrollen als er rechts nog heel veel lege ruimte is? Vind ik tenminste niet logisch.
Ik zou mede om die reden in ieder geval de inhoud centreren i.p.v. links uitlijnen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1785


Enge buur bij de buren


« Antwoord #412 Gepost op: 29 Juni 2024, 16:44:22 »

Of gebruik de lege ruimte rechts om daar je kleinere knoppen neer te zetten,  dan komt de aangevraagde pagina wel zichtbaar onder de grote foto en kan je de verschillende foto's blijven gebruiken.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
174* bij de buren
133* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17101


310*


« Antwoord #413 Gepost op: 29 Juni 2024, 17:30:41 »

Omdat het anders niet past op de langwerpige beeldschermen van mobieltjes.
Trek ik het breed, dan gaan alle mensen die surfen op mobieltjes miepen.

Sorry, maar ik heb echt de tijd en de middelen niet om twee versies van de site te maken.

mvg,
Gert



PS:
Of gebruik de lege ruimte rechts om daar je kleinere knoppen neer te zetten,  dan komt de aangevraagde pagina wel zichtbaar onder de grote foto en kan je de verschillende foto's blijven gebruiken.

Dit was dus ondertussen al verholpen. Als je nu naar een van de vervolgpagina's gaat, dan staan daar de knoppen geheel bovenaan en is daar geen plaatsjescarrousel zichtbaar.
« Laatste verandering: 29 Juni 2024, 17:37:55 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1668


Benoemd snoodaard


« Antwoord #414 Gepost op: 29 Juni 2024, 19:55:33 »

Het probleem is dat je site niet responsive is. Was dat het geval, dan zou je de rechterkant ook kunnen gebruiken voor informatie en zou je informatie op een telefoon even goed zichtbaar zijn omdat de inhoud van de site meebeweegt met de vorm van de browser. Ik heb me er even kort in verdiept hoe dat met Dreamweaver zit. Voor Dreamweaver is er de Bootstrap plug-in die dat mogelijk zou moeten maken.

Hier lees je meer: https://blog.adobe.com/en/publish/2015/08/19/making-an-existing-site-responsive-with-new-capabilities-in-dreamweaver-cc
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17101


310*


« Antwoord #415 Gepost op: 29 Juni 2024, 20:17:54 »

Dank voor de informatie. Mogelijk dat ik dat bij de volgende grote update probeer.
Nu toch echt weer bezig met mijn core business: boek 5, 6 en 7 van dit jaar staan de komende weken te verschijnen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17101


310*


« Antwoord #416 Gepost op: 3 Juli 2024, 18:31:15 »








De proefdruk van Anatomie van de Blauwe Brabanders is binnen.
Dit boek verschijnt tweede helft juli.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2037


« Antwoord #417 Gepost op: 7 Juli 2024, 08:53:59 »

Duidelijk beter, de website zo, Gert Duim omhoog
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 17101


310*


« Antwoord #418 Gepost op: 30 Juli 2024, 21:47:31 »

Hebben jullie dat ook, dat je ergens tweede helft augustus - vaak als het nog mooi zomers weer is - boodschappen doet en al
pepernoten in de supermarkt ziet liggen? Ik vond dat vroeger nogal idioot, naar sinds ik uitgever ben en weet hoe belangrijk de
Sinterklaas/Kerstperiode is, snap ik het wel: je moet echt in de zomer al bezig zijn voor de cadeaumaanden, anders ben je te laat.

Dus verschijnen deze week officieel Naar de overkant en Anatomie van de Blauwe Brabanders en over twee weken
het tweede deel van De samenstelling van EuroCity-treinen.


En meteen ook nog twee aankondigingen: De elektrische locomotieven van NS - Het laatste hoofdstuk staat gepland voor
dit najaar. En Illya Vaes is weer bezig met het derde deel in zijn reeks Diesellijnen Toen & Nu, terwijl Frank Oude Elferink
hard aan  het werk is met de laatste hoofdstukken voor Retourtje Verleden - spoor terug naar '84-'85.

O ja, het volk wil natuurlijk plaatjes. Nou vooruit dan maar:






mvg,
Gert





Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1668


Benoemd snoodaard


« Antwoord #419 Gepost op: 30 Juli 2024, 21:54:35 »

Ik snap de titel "De elektrische locomotieven van NS - Het laatste hoofdstuk" niet icm met de foto op de cover. Dat is toch een ACTS-loc? Gaat het boek over voormalige NS-locs in "vreemde" dienst, of over het uitsterven van elocs bij NS?
Overigens geen discussie over de foto: die is fraai Duim omhoog
Gelogd
Pagina's: 1 ... 26 27 [28] 29   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
« vorige volgende »
Ga naar: