Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Opleiding tot buschauffeur
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
Print
Auteur Topic: Opleiding tot buschauffeur  (gelezen 45512 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Gepost op: 21 Juni 2014, 22:11:20 »

Zoals in mijn ander draadje vermeld, kan ik geen machinist worden. Daar integen mag ik na een medische keuring wel buschauffeur worden.
Ik heb er dus voor gekozen de papieren te halen voor het rijbewijs D en code 95.

Middels dit draadje wil ik jullie op de hoogte houden van hoe ik als afgestudeerde ICTer en frietbakkende medewerker bij Smullers de opleiding tot buschauffeur.

Voor de vragen komen, het is nog niet bekend waar ik terecht ga komen Wink
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 929



« Antwoord #1 Gepost op: 21 Juni 2014, 22:32:20 »

hoi bart

jammer maar misschien als buschauffeur meer geluk

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #2 Gepost op: 22 Juni 2014, 00:20:50 »

Succes en hopelijk gaat 'plan B' wel zonder problemen verlopen.
Gelogd
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Juni 2014, 08:52:14 »

Ik voorzie geen problemen meer. De medische keuring achter het grote rijbewijs laat het toe. En de vervolgexamens voor de code 95 en natuurlijk het rijbewijs zelf verwacht ik ook geen problemen.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Kippenlijntje
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


plan U te Arnhem jaren 90


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Juni 2014, 11:31:44 »

Veel succes en dan zien we je hopelijk snel in een Citaro/Lion city/optare of wat dan ook rijden. Tongue

Groetjes,

Antal
Gelogd

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #5 Gepost op: 25 Juni 2014, 11:37:56 »

.... of een Man .......  Cheesy

Succes, Johan
Gelogd
Romar
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1254


H0 Digitaal Nederlands ongeveer tijdperk 4


« Antwoord #6 Gepost op: 25 Juni 2014, 12:05:48 »

Scania Tongue
Gelogd
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 25 Juni 2014, 22:19:48 »

Zolang het geen VDL is, vind ik het prima. Strontmaterieel die Ambassadors en Citea's (tenminste, die van Limburg Tongue)
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 4 Juli 2014, 15:18:19 »

Vandaag dan de intest gehad. Schatting geeft aan dat ik ongeveer 34 lessen nodig heb. Voorlopig wordt het eerst de vakbekwaamheidspapieren 1, 2 en 3 halen. Daarna mag ik pas beginnen met de rijlessen.

Maandag heb ik de praktische toets, onderdeel van papiertje 3 (code 95). En dinsdag heb ik ook mijn Medipas op zak.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Juli 2014, 10:10:35 »

Oeps, de uitslag van de afgelopen week nog niet geplaatst. Shocked

Maandag had ik de praktische toets. (Voorbeeld van de theoretische stof)
Meeste van deze stof is gericht op het werken op de touringcar, maar ook veel belangrijk of handig voor op de lijnbus.

Uitslag: GESLAAGD

Dinsdag had ik het resterende stukje keuring, de gehoortest, om de Medipas te kunnen ontvangen.
Deze ligt ondertussen ook thuis, klaar voor gebruik.

Ondertussen staan ook de cursussen en examens voor de vakbekwaamheid 1, 2 en 3 gepland.
Tussen 22 augustus en 2 oktober staan deze gepland. Dit zijn zowel dag- als avondcurssen.

Daarna mag ik beginnen met de rijlessen.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
vriend
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 60


Voor al u scenery vragen.


« Antwoord #10 Gepost op: 14 Juli 2014, 20:07:37 »

Leuk om te lezen dat je chauffeur word Bart, ik ben het namelijk zelf ook, nu rij ik voor EBS in de regio Waterland - Amsterdam.

In welke regio ga je rijden, weet je dat al, ik neem aan dat je nu je rijbewijs haalt via het uitzendbureau?

Wens je veel succes toe met het verdere vervolg en de rijlessen. Duim omhoog

Groeten van Jarno
Gelogd
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 15 Juli 2014, 16:39:11 »

Vanuit een zonovergoten Poznan.

Ik betaal het rijbewijs zelf. Regio heb ik geen directe voorkeur, al lijken Qbuzz Frenthe, Breng Arnhem of Veolia Limburg mij de voorkeur te krijgen.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 25 Juli 2014, 11:14:57 »

Na een fijne vakantie in Polen ben ik aan het bekijken wat ik kan en ga doen na het behalen van het rijbewijs.
Situaties zoals ik ze nu aan het onderzoeken ben:

- Werken in NL
- Wonen in NL

- Werken in DE
- Wonen in NL

- Werken in DE
- Wonen in DE

Waarom ik ook bekijk voor Duitsland. Via een oud-Veolia chauffeur wie tevens een collega van de ZLSM is, kreeg ik het advies om eens te kijken bij de Aseag in Aachen. Zij zoeken veel chauffeurs. Dat ga ik zeker doen, maar dan moet ik natuurlijk ook bekijken wat de voor- en nadelen zijn. Wat zijn de financiele consequenties en dergelijke. Daar ga ik de komende tijd voor kijken samen met een paar vrienden die mij daar wegwijs in kunnen maken en met m'n ouders.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
spoor65
Newbie

Offline Offline

Berichten: 27



« Antwoord #13 Gepost op: 9 Augustus 2014, 19:46:39 »

Bart,


En als chauffeur bij syntus, wens ik je natuurlijk ook veel succes bij het behalen van de nodige papieren.
Ook ik heb ooit de overstap gemaakt naar dit prachtige vak, na het behalen van de nodige papieren eerst nog een tijdje tour werk gedaan, maar toen al snel de overstap naar het ov.

en nu na dik 11 jaar nog steeds zeer tevreden met mijn werk, zolang ik maar niet op die verschrikkelijke optare hoef te rijden, want echt daar is de VDL nog een rolls bij.

Overigens, ondertussen al divers materiaal gereden in het ov, maar Den Oudsten zullen het geen van allen ooit meer worden, zolang de regio`s/overheden het ov blijven uitbuiten door steeds meer te verlangen voor minder euri.

mvg

Freddy
Gelogd
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 11 Augustus 2014, 10:11:30 »

Dankje!

Ik hoor regelmatig veel klachten over de Optares. Echter is men hier in Limburg alles behalve blij met de VDL "meuk".
Ik ken een chauffeur die liever op de MAN Lion's City G rijdt die tussen Sittard, Heerlen en Kerkrade pendelt.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Opleiding tot buschauffeur
« vorige volgende »
Ga naar: