Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 2575   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8149867 keer)
2 geregistreerde gebruikers en 11 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #390 Gepost op: 30 Mei 2012, 06:45:30 »

Omweg over Lille, daarmee ben ik akkoord (in die jaren ging de Aulnoye-route niet, bij gebrek aan grensoverschrijdende reizigerstreinen langs Quévy uitgezonderd het nachttreinpaar 288/289),
Minor detail......
Citaat
ik had dan ook eigenlijk moeten vragen: "hoezo de verkeerde trein?" Wink
Met 20 jaar ervaring in en rond Amiens, kan ik je zeggen dat de rechtstreekse treinen Lille - Parijs het station van Amiens niet aandeden. Zul je wel weer met de smoes komen dat die er in die jaren dat jij er was niet meer reden....  Grin

Op de nieuwe vraag geen antwoord. Ziet er als ex-Sowjet uit, dan ben ik kansloos...  Wink

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #391 Gepost op: 30 Mei 2012, 12:01:40 »

Met 20 jaar ervaring in en rond Amiens, kan ik je zeggen dat de rechtstreekse treinen Lille - Parijs het station van Amiens niet aandeden. Zul je wel weer met de smoes komen dat die er in die jaren dat jij er was niet meer reden....  Grin

Weet ik, die reden via Longueau. En inderdaad: die bestonden niet meer toen ik daar was (2002/2003 ongeveer), dus het was TER naar Amiens en dan op de TRN (zo heetten die toen nog) uit de treinserie 2000 Boulogne-Parijs.

Op de nieuwe vraag geen antwoord. Ziet er als ex-Sowjet uit, dan ben ik kansloos...  Wink

Klopt, de rode ster op het front van de loc is wat dat betreft wel een weggever ja Cool samen met het Cyrillische schrift, de klauwkoppeling en het belachelijk grote omgrenzingsprofiel Grin. Overigens is "Sowjet" met een w een Germanisme, in het Nederlands wordt совет getranslitereerd als "Sovjet" Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Wim Ros (RoSoft)
Newbie

Offline Offline

Berichten: 47



WWW
« Antwoord #392 Gepost op: 30 Mei 2012, 12:50:53 »


Overigens is "Sowjet" met een w een Germanisme, in het Nederlands wordt совет getranslitereerd als "Sovjet" Cool.

Waar is hier het spuigbakje? Bah!! Wesley.

Wim.
Gelogd

Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #393 Gepost op: 30 Mei 2012, 13:06:31 »

Ros, als het je niet aanstaat, waarom vind je dan zonodig dat je moet reageren? Lees het bericht gewoon niet, maar kom mij niet de les lezen.

Overigens: het is een "spuugbakje"...
Gelogd

Ik zie sterren!
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #394 Gepost op: 31 Mei 2012, 10:38:07 »

Niemand die het aandurft? Grin

Gelogd

Ik zie sterren!
Wim Ros (RoSoft)
Newbie

Offline Offline

Berichten: 47



WWW
« Antwoord #395 Gepost op: 31 Mei 2012, 22:12:44 »

Ros, als het je niet aanstaat, waarom vind je dan zonodig dat je moet reageren? Lees het bericht gewoon niet, maar kom mij niet de les lezen.


Doe dat dan zelf ook niet.

Bye.
Gelogd

Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #396 Gepost op: 31 Mei 2012, 23:01:48 »

Ik heb het recht om te reageren als ik rechtstreeks word aangesproken, bij naam zelfs in dit geval. Lijkt me een tikkeltje andere situatie (understatement van het jaar) dan die waar jij in zat toen je besloot hier de sfeer te komen vergallen. Maar als je nu gewoon weer fijn buiten gaat spelen of zo, dan kunnen wij hier weer verder.
« Laatste verandering: 31 Mei 2012, 23:07:41 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #397 Gepost op: 1 Juni 2012, 10:50:02 »

Er wordt niet eens blind gegokt, dat is toch ook wat... is het plaatje te heftig voor de goegemeente? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #398 Gepost op: 2 Juni 2012, 09:49:30 »

Zolang niemand ook maar een antwoord probeert, komt er geen hint Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Nederduitsemeester
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 525


« Antwoord #399 Gepost op: 2 Juni 2012, 10:24:54 »

Overveen!

Kom maar op met die hint Grin
Gelogd

Groeten, Erwin
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #400 Gepost op: 2 Juni 2012, 10:47:41 »

Nu ben ik niet bekend met het stemgedrag en eventuele communistische sentimenten in Overveen, maar ik ben er tamelijk zeker van dat het nooit bij de USSR heeft gehoord Cheesy.

Doe eens een échte gok. Hij is heus niet moeilijk, geen totaal onlogische plaats waar je eigenlijk als normale sterveling niets te zoeken hebt of zo Cool.

Hmm, toch een hint gegeven... nou ja, het zij zo Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #401 Gepost op: 3 Juni 2012, 07:11:44 »

Белорусский вокзал
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #402 Gepost op: 3 Juni 2012, 10:48:15 »

Correct.

Ik had al bijna besloten het plaatje maar terug te trekken, maar ik vind het wel vreemd dat niemand Moskva Belorusskij (of Belorusskiy, of Beloruskiy of Bjelorusskij... ik had veel goed gevonden zolang het maar niet op -aja of -aya eindigde) riep, zelfs niet als compleet blind pijltje. Het lijkt me zo ongeveer het eerste station waar je aan denkt als je aan stations in de voormalige Sovjetunie denkt.

For the record: dit heeft vooralsnog mijn voorraad ex-Sovjetstations uitgeput. Ik heb er drie gezien: Belorusskij dus en Kievskij, beide in Moskou, alsmede Riga. Riga heb ik aan de overkant al eens gebruikt en in het Kievstation ben ik alleen op de trein naar het vliegveld gestapt en heb ik geen foto's genomen. Dus ik zal het niet meer doen Grin.

Huub is.
« Laatste verandering: 3 Juni 2012, 10:50:12 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #403 Gepost op: 3 Juni 2012, 11:11:18 »

Ik was een paar dagen internetloos (wel lekker rustig trouwens  Grin )

Ik had nog nooit van het station gehoord, maar dat heeft er mede mee te maken dat mijn interesse daar niet ligt.
Het loctype had ik redelijk snel gevonden en op railfaneurope staat een foto van deze soort loc op een gelijkend station. Alleen is daar de stationsnaam niet erg duidelijk bijgevoegd, waarmee ik na wat verder zoeken niet alleen de naam maar zelfs de letters kon oplepelen.

Voor het nieuwe plaatje pas ik even. Zoals al eerder geconstateerd, doen hier gewoon te weinig mensen aan mee.
Zodra dat verbetert, ben ik er direkt weer bij, maar als ik bij voorbaat al weet wie er gaat winnen en dat met een grote mate van waarschijnlijkheid kan beïnvloeden met mijn plaatjeskeuze, is er weinig lol aan.

En omdat aan de andere kant het raadplaatje nog steeds niet leuk is en ook de geplaatste plaatjes een steeds bedenkelijker niveau krijgen (uitzonderingen daargelaten), ga ik qua raadplaatjes even in een heel lage versnelling.

Mocht iemand wat hoopvoller zijn voor de toekomst van dit draadje, bij deze de uitnodiging een plaatje te plaatsen.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7191


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #404 Gepost op: 3 Juni 2012, 11:55:00 »

Helaas moet ik je daarin volledig gelijk geven...

Het Belorusskijstation (=Wit-Ruslandstation) is waar je aankomt via de meest gebruikelijke routes vanuit West-Europa, daarom had ik gedacht dat het wel enige bekendheid zou genieten...
« Laatste verandering: 3 Juni 2012, 11:57:17 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 2575   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: