Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1881 1882 [1883] 1884 1885 ... 2575   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8151005 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 5 gasten bekijken dit topic.
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #28230 Gepost op: 5 November 2019, 23:14:00 »

Die opslagtank was 't meest intrigerend in deze opgave. Dat Soest (DE) niet op deelstaat werd beoordeeld deed vermoeden dat het ergens in NRW moest zijn, maar op de meest voor de hand liggende routes kwam niets overeen.
Dan maar de randen van de deelstaat bekijken en ineens was daar Warburg. Waarom het zo bekend voorkwam? In 2013 2012 in Borgholz op vakantie en na een bezoek aan de Desenberg (links achter het groen) dus ook in Warburg geweest.
Station moet heul spannend geweest zijn, ik heb geen enkele foto genomen  Grin
We zijn hier volgens mij al eens eerder geweest (toen was een schoorsteen intrigerend geloof ik), maar of dat hier of bij de buren was weet ik niet meer (als enge geheelonthouder is het soms ook fijn iets te vergeten)

Ik geef 'm weg; heb nog wat zaken af te maken voor Houten Digitaal
« Laatste verandering: 5 November 2019, 23:20:22 door dneijenhuis » Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #28231 Gepost op: 5 November 2019, 23:22:34 »

Wordt lastig om in elke raadplaat ook een opslagtank mee te fotograferen.  Cool

Valt me mee dat het rondje nog mogelijk is. Ik zal morgen eens kijken hoe het 29 jaar geleden ging. Toen wel nog door het Rijndal en ook vanuit Würzburg direct langs de Main. Maar minder overstappen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #28232 Gepost op: 6 November 2019, 00:15:11 »

Lantaarnpalen nemen minder ruimte in  Grin
Gelogd

NI
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #28233 Gepost op: 6 November 2019, 07:39:34 »

Maar minder overstappen.

Ik ben ervan uitgegaan dat je in elke genoemde plaats wilde stoppen - als dat niet het geval is (bijv. geen stops in Frankfurt en Keulen), kun je onder omstandigheden sneller zijn en/of meer tijd onderweg te besteden hebben en/of een directe trein hebben (bijv. Frankfurt - Utrecht direct).
Gelogd

Ik zie sterren!
Eemstede
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1788



« Antwoord #28234 Gepost op: 6 November 2019, 08:51:45 »

Ik heb ook lang gezocht, in de oude Bundesländer, gezien de lantaarn aan de bovenleidingsmast, maar ben niet verder dan Lippstadt gekomen; had wat verder moeten gaan. Warburg is trouwens wel een aardig plaatsje.

Wat betreft boeiende lantaarnpalen heb ik er nog wel een; graag de volledige naam dit station.

Gr. Frank.



« Laatste verandering: 6 November 2019, 09:03:12 door Eemstede » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #28235 Gepost op: 6 November 2019, 09:19:13 »

Ik ben ervan uitgegaan dat je in elke genoemde plaats wilde stoppen - als dat niet het geval is (bijv. geen stops in Frankfurt en Keulen), kun je onder omstandigheden sneller zijn en/of meer tijd onderweg te besteden hebben en/of een directe trein hebben (bijv. Frankfurt - Utrecht direct).
Onderweg stoppen was geen tijd voor, kilometers vreten was het devies.  Cheesy
De route toen:
Met D2329 (die naar Bad Wildungen) om 8:20 uit Utrecht vertrokken naar Mülheim (10:12). Om 10:38 vertrok daar de gloednieuwe IR1549 naar Bebra (14:20). In Bebra om 14:30 IC785 "Wetterstein" tot Würzburg (15:41). In Würzburg om 16:20 EC20 "Franz Liszt" gepakt tot in elk geval Köln (20:04) en vervolgens om 20:12 D2526 naar Eindhoven (22:05) en de intercity naar Utrecht (22:59).
Maar de Franz Liszt was een trein die vaak vertraging had, dus het kan zijn dat ik tot Duisburg ben blijven zitten en daar D2326 naar Utrecht heb genomen (v 21:54, a 23:48).
Alles bij elkaar iets meer dan 1200 km.
Zoals gezegd, ik moet er nu niet meer aan denken, maar toen heb ik me prima vermaakt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #28236 Gepost op: 6 November 2019, 21:25:06 »

Fraaie palen, dat wel...
Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #28237 Gepost op: 7 November 2019, 08:59:58 »

En de tweede vooral intrigerend, waarom zo hoog als je er alleen halverwege iets aan ophangt?
De andere palen doen Ossiland vermoeden, maar nog geen idee waar.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jeronimos
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1419

Jeroen


« Antwoord #28238 Gepost op: 7 November 2019, 12:58:15 »

Ik wil niet pedant zijn Huub, maar ik twijfel of dat zo is. Zoom maar eens goed in op de foto.

En eigenlijk denk ik dat we in het enge land moeten zoeken. We zien geen bord maar een display.

en dat driehoekige bordje, dat kreeg van de week wat belading.
« Laatste verandering: 7 November 2019, 13:01:21 door Jeronimos » Gelogd

blije groeten,

Jeroen
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #28239 Gepost op: 7 November 2019, 13:09:31 »

Ik twijfel ook, maar dan zou er een paal zijn waar helemaal niks aan is opgehangen. Ook intrigerend.  Grin

Dit soort displays zie je op vrijwel alle kleine stations in Duitsland en in combinatie met stalen dwarsliggers dacht ik aan Duitsland. Maar het kan ook best ergens anders zijn.
Verder geen opslagtank in beeld, dus wordt lastig.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #28240 Gepost op: 7 November 2019, 13:46:14 »

Oké, dit bericht is vooral bedoeld voor Wesley, omdat er binnenkort zowaar wat te beleven valt in Denemarken, maar aangezien wij vrijwel allemaal in een hinderlaag liggen is het ook wel aardig als pauze-berichtje: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2429189/Hitsige-rog-uit-Arnhem-mag-kleintjes-maken-in-Denemarken

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #28241 Gepost op: 7 November 2019, 13:48:36 »

En voor het geval er nu iemand op het idee komt dat nu eindelijk het ware doel van al mijn DK-reizen duidelijk is: mijn vriendin heeft 12 kinderen*

mvg,
Gert










* dit schooljaar  Tongue
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #28242 Gepost op: 7 November 2019, 13:56:10 »

* dit schooljaar  Tongue

Jouw vriendin is een konijn? Anders wordt dat lastig hoor Tongue Grin

omdat er binnenkort zowaar wat te beleven valt in Denemarken

En wat is dat dan precies? Een paaiende rog begluren? Niet mijn idee van spannend Cheesy.

Maar het kan ook best ergens anders zijn.

Dat sluit ik uit, niet alleen op grond van het display, maar ook van het gevarenbord, dat er alleen in Duitsland zo uitziet.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #28243 Gepost op: 7 November 2019, 14:04:28 »

omdat er binnenkort zowaar wat te beleven valt in Denemarken

En wat is dat dan precies? Een paaiende rog begluren? Niet mijn idee van spannend Cheesy.

Ik zei niet dat er voor jou iets viel te beleven, maar wedden dat die rog daar heel anders over denkt?   Wink

mvg,
Gert




PS: ik geef toe dat het 'vrijdagmiddaggevoel' deze week wel erg vroeg kwam.  Cool
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #28244 Gepost op: 7 November 2019, 14:13:07 »

Tja, in >Sydney< hadden ze hem niet nodig... maar toch vind ik dat verhaal interessanter Cool.
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 1881 1882 [1883] 1884 1885 ... 2575   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: