Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Veolia doet aangifte tegen treinsurfers
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Veolia doet aangifte tegen treinsurfers  (gelezen 26766 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 8 Juni 2016, 12:14:40 »

Dank u  Cheesy

Overigens zit ik wel in het kamp van Wesley, maar begrijp je frustratie.
De enige oplossing om de rijken zwaarder te straffen is ze vaker te bekeuren denk ik  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #16 Gepost op: 8 Juni 2016, 12:19:26 »

Maar om terug te komen op vlogger Willem: ik vermoed dat er toch een behoorlijke straf uit de hoge hoed zal gaan komen.
Al was het maar om andere tiener-jongetjes af te houden van dergelijke stommiteiten.

Overgens beweert Willem dat hij het traject vooraf drie keer had nagelopen en alles had gecontroleerd, maar in het filmpje is
te zien dat hij toch verrast wordt doordat een viaduct behoorlijk laag blijkt te zijn.

@ Jakop: 'Kamp Wesley'? Wesley en ik zijn het er volgens mij over eens dat een zwaardere straf in het geval van vlogger Willem wél helpt.
Als je doelt op de verkeersboetes, dan is mijn vraag aan jou of je denkt dat 'die bekende dj' zich voortaan netjes aan de verkeersregels zal houden?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 8 Juni 2016, 12:51:47 »

Minn tegenvraag: denk je dat-ie dat wèl zou doen als de boete €10.000 was, of €100.000? Wat namelijk ook nog meespeelt is de pakkans...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #18 Gepost op: 8 Juni 2016, 12:57:42 »

Ja, bij 10.000 euro wordt het toch wel vervelend, lijkt mij. En ik weet niet of jij de laatste keer dat je in NL was op de snelwegen om je heen hebt gekeken: George Orwell zou de situatie anno 2016 in Nederland echt vinden lijken op wat hij voor 1984 had voorspeld.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 8 Juni 2016, 13:04:14 »

Als je doelt op de verkeersboetes, dan is mijn vraag aan jou of je denkt dat 'die bekende dj' zich voortaan netjes aan de verkeersregels zal houden?

Dat is geen issue. Het gaat er om dat 2 mensen die een gelijkwaardige verkeersovertreding plegen dezelfde bekeuring/straf daar voor krijgen.
Hoeveel indruk dat maakt op deze of gene is niet interessant voor de wet.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #20 Gepost op: 8 Juni 2016, 13:12:00 »

Dus boetes zijn niet bedoeld om gedragsveranderingen te bewerkstelligen?
Boetes zijn slechts een soort betaling voor ongewenst gedrag?

Het gaat er om dat 2 mensen die een gelijkwaardige verkeersovertreding plegen dezelfde bekeuring/straf daar voor krijgen.

Dat is slechts een mening. In Finland ziet men dat bijvoorbeeld al heel anders.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 8 Juni 2016, 13:33:41 »

Daar woon ik niet  Grin

Het lijkt mij trouwens geen mening, maar een uitgangspunt van het principe van straffen i.g.v. overtreden van een wet
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #22 Gepost op: 8 Juni 2016, 13:46:47 »

Alleen uit het feit dat het Finland anders is, blijkt dat je daar dus anders over kunt denken.

Overigens een leuk weetje: de Finse Formule 1-coureur Kimi Raikkonen mocht al eens
30.000 euro aftikken omdat hij zijn rijbewijs niet bij zich had.
Grin

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 8 Juni 2016, 13:56:49 »

En ik weet niet of jij de laatste keer dat je in NL was op de snelwegen om je heen hebt gekeken: George Orwell zou de situatie anno 2016 in Nederland echt vinden lijken op wat hij voor 1984 had voorspeld.

Ja, denk je? Ik denk van niet. Ja, er hangen overal verkeerscamera's, maar die worden hoofdzakelijk voor de filemeldingen gebruikt: de politie heeft geen mannetjes achter de schermen zitten om iedereen die rechts inhaalt op heterdaad te betrappen. Als je denkt dat dat wel zo is, heb ik nog wel wat aluminiumhoedjes in de aanbieding Cool.

Dus boetes zijn niet bedoeld om gedragsveranderingen te bewerkstelligen?

Idealiter wel, maar in het algemeen, niet op maat gesneden (lees: discriminatie, lees: willekeur). Over George Orwell gesproken: Kamer 101 is een keurig netjes op maat gesneden bestraffing voor een overtreding... Grin

Overigens een leuk weetje: de Finse Formule 1-coureur Kimi Raikkonen mocht al eens
30.000 euro aftikken omdat hij zijn rijbewijs niet bij zich had.
Grin

Ja, en dat gaat dus helemaal nergens over...
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #24 Gepost op: 8 Juni 2016, 14:32:07 »

Ja, denk je? Ik denk van niet. Ja, er hangen overal verkeerscamera's, maar die worden hoofdzakelijk voor de filemeldingen gebruikt: de politie heeft geen mannetjes achter de schermen zitten om iedereen die rechts inhaalt op heterdaad te betrappen. Als je denkt dat dat wel zo is, heb ik nog wel wat aluminiumhoedjes in de aanbieding Cool.

Ik zei ook niet dat het die camera's zijn die verkeersovertredingen registreren, maar ze staan wel model voor de toenemende mate waarmee NL vol komt te hangen met camera's.
Big Brother is watching us after all!


Idealiter wel, maar in het algemeen, niet op maat gesneden (lees: discriminatie, lees: willekeur). Over George Orwell gesproken: Kamer 101 is een keurig netjes op maat gesneden bestraffing voor een overtreding... Grin

Ik weet het. Winston wist niet hoe snel hij Julia moest verraden toen hij die rat voor zijn snufferd kreeg... Indrukwekkend boek.


Ja, en dat gaat dus helemaal nergens over...

Jawel, over 30.000 euri. Ik denk niet dat Kimi het nergens over vond gaan.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 8 Juni 2016, 15:08:16 »

Uit die  Wink maak ik op dat ik niet hoef uit te leggen hoe mijn opmerking "dat gaat helemaal nergens over" wèl geïnterpreteerd dient te worden? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #26 Gepost op: 8 Juni 2016, 16:27:32 »

Uit die  Wink maak ik op dat ik niet hoef uit te leggen hoe mijn opmerking "dat gaat helemaal nergens over" wèl geïnterpreteerd dient te worden? Grin

Voor 30.000 euro geef ik je het antwoord op die vraag. Koopje toch?   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #27 Gepost op: 8 Juni 2016, 16:50:37 »

Ik denk zomaar dat Willem alle aandacht wel mooi vindt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 8 Juni 2016, 17:24:05 »

Dat staat als een paal boven water...
Gelogd

Ik zie sterren!
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Online Online

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #29 Gepost op: 8 Juni 2016, 18:28:30 »

Op de camera's op de snelweg wordt je wel degelijk door Driebergen gezien en indien nodig gevolgd met assistentie van politie auto's op de weg....

Hoe ik dat weet? Omdat ik op die manier gezien ben toen ik te hard reed op een vrijdagavond en door een agent van de Luchtmacht aan de kant ben gezet.....

Gelogd

mvg,
 Sander
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Veolia doet aangifte tegen treinsurfers
« vorige volgende »
Ga naar: