Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
Print
Auteur Topic: RC in 1:87  (gelezen 170694 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #15 Gepost op: 30 December 2015, 21:05:20 »

Het chassis dat ik besteld had is vandaag binnen gekomen dus kan er binnenkort weer mee verder.
Had op het Duitse modelbouw forum een voorbeeld gezien van zo'n scania torpedo dus ben weer wat wijzer wat betreft de plaats van de stuurservo. Hij komt onder de cabine en niet onder de motorkap zoals ik het in eerste instantie had gedaan. Daardoor blijft er meer ruimte in het vooronder. In de cabine valt de servo ruim onder het dashbord dus zal op het eerste oog niet echt opvallen.

@Jasper, tegenwoordig zijn de modellen niet zo duur meer. Voor ongeveer 170 euro heb je al een mooie combi met verlichting. Wil je echt exlusieve dingen dan drijft dat de prijs uiteraard wel omhoog.
Mocht je overwegen om een kant en klaar model te willen aanschaffen, kijk dan in de webshop van http://leonka24.de/epages/22255.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/22255/Categories/Mikromodelle/%22RC%20Modelle%22
Dit is voor zover ik weet de enige die rtr modellen verkoopt.

Hier nog een video over hoe te werk gaan, wat je allemaal nodig hebt en waar de onderdelen te krijgen zijn. Tis Duits gesproken maar wel duidelijk te volgen.
https://www.youtube.com/watch?v=nx5wsCcPb1w
« Laatste verandering: 30 December 2015, 21:30:06 door PumaSam » Gelogd

Komt goed schatje!
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #16 Gepost op: 30 December 2015, 23:01:43 »

https://www.youtube.com/watch?v=uH7UUy1QtHs
Als je dit ziet geweldig  Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog

Ik zou zo iets wel op mijn Kieswerk welke nu nog in aanbouw is willen hebben  Cool

Zou zo'n shovel klik om te bouwen zijn naar RC en dan natuurlijk functioneel ?

Mvg, Johan
Gelogd
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #17 Gepost op: 31 December 2015, 16:17:53 »

Hoi Johan,

Als je zo'n vrachtwagen wilt maken zoals in dat filmpje kun je de materiaal lijst van mij op de eerste pagina gewoon overnemen. De ontvanger heeft twee extra aansluitingen voor motoren voor de aandrijving van bijvoorbeeld een kiepbak. Ik raad je alleen wel aan om een stekkerverbinding te maken zodat je ook andere trailers kan aankoppelen.

Een schovel is ook om te bouwen naar rc, hiervoor is eigenlijk elk model wel geschrikt van herpa en wiking.

http://78514.homepagemodules.de/t2338f8-Reloaded-gt-Volvo-Radlader-L-F.html

Van dit forum haal ik eigenlijk de meeste info en van de filmpjes die op youtube te vinden zijn.

Leuk dat je het ook wilt gaan proberen! Ben ik gelukkig niet de enige  Duim omhoog
Gelogd

Komt goed schatje!
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 929



« Antwoord #18 Gepost op: 31 December 2015, 17:02:53 »

hoi sam

je ben mooi bezig
en jij ook de beste wensen voor 2106

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #19 Gepost op: 31 December 2015, 17:39:14 »

Hallo Gerard,

Doe m'n best  Wink
Jij ook de beste wensen voor 2016 en dat het maar een mooi modelbouw jaar mag worden!
Gelogd

Komt goed schatje!
Theoretiker
Newbie

Offline Offline

Berichten: 2


« Antwoord #20 Gepost op: 3 Januari 2016, 17:36:56 »

Hi dear,

i found this forum coincidentally.
I saw that some of my videos are linked :-) thank you.
it hope you understand the most of it. they are only in german but i try to show everything i do in the tutorials.
if there are some questions do not hesitate to ask me.
Regards Oliver
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #21 Gepost op: 3 Januari 2016, 18:35:19 »

Wilkommen bei Modelspoorwijzer.   Duim omhoog

mfG,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #22 Gepost op: 3 Januari 2016, 21:49:41 »

Hello Oliver,

A message from the master himself  Duim omhoog
I do understand the German language but can't write it yet.
At the beginning I have made some mistakes but now is goes well.
I'll make a movie when the truck is ready.

Kind regards, Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
Theoretiker
Newbie

Offline Offline

Berichten: 2


« Antwoord #23 Gepost op: 5 Januari 2016, 09:28:51 »

Hi Sam,

i'm not a master. :-) there are some other guys which built these trucks for more than 20 years. this are the masters :-)
i only try to bring/show/collect some informations about the tiny rc trucks and how to built one.
when my tutorial is finished, i'll try to make some english subtitles.
Mistakes, oh yes, i have done a lot of mistakes and spend a lot of money for that because there where no infos, how to built a truck.
there are some books available but in my opinion it is better to watch a video and see how doees it work ...
which kind of truck do you built?

@gert thanks

Cheers Oliver
Gelogd
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #24 Gepost op: 17 Januari 2016, 16:40:53 »

Hello Oliver,

For foto's of my rc projects look at the previous page.
At first I've tried to make the white Scania truck rc but had problems with the steering mechanism and could not find the right decals for the truck so I took the yello Scania.
Here I made the same misstake with te steering mechanism by choose the faller steering kit.
I now find out (of your video) that the steering kit from herpa is better to use.  Duim omhoog

Greetings Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #25 Gepost op: 7 Februari 2016, 19:08:14 »

Een tijdje geleden heeft Oliver een video op youtube geplaatst over hoe je een stand model moet ombouwen naar een rc model.
Het is een leuk en leerzaam filmpje over de inbouw van de servo, stuurmechanisme en aandrijfmotor.
Ik vermoed dat in het volgende filmpje het elektrische gedeelte besproken wordt.

https://www.youtube.com/watch?v=UFgMYEmEfyU

Groet Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #26 Gepost op: 6 Mei 2016, 23:35:48 »

Even een update van de werkzaamheden aan de Boere rc truck.
Had bij de vorige keren het verkeerde stuurmechanisme genomen voor het rc model waardoor ik telkens vast liep omdat het niet goed werkte en passend in het model kreeg.
Ben een paar dagen geleden overnieuw begonnen met een nieuw chassis en gebruik nu het stuurmechanisme van herpa zelf, (herpa 052559) dat had ik dus veel eerder moeten doen.
Heb de truck voorzien van een Scania chassis afdekplaat (herpa 053761) op de achterkant, om het goed te laten passen heb ik de uitstekende delen moeten verwijderen.
Verder een uitsparing in het chassis gemaakt voor de servo, herpa stuurmechanisme gemonteerd, uitsparing in het interieur gemaakt en aan de achterkant ruimte vrij gemaakt voor de aandrijving.
Als ik weer verder ga met het model maak ik de uitsparing voor de accu en ga ik aan de bedrading en ledverlichting beginnen.
Hieronder nog wat plaatjes van de vorderingen.

















Op Facebook heb ik ook een pagina met info, linkjes en afbeeldingen/video's van rc modellen in 1:87
https://www.facebook.com/groups/1640913462849574/ misschien ook wel leuk om eens een kijkje te nemen.

Tot zover de update.
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #27 Gepost op: 8 Mei 2016, 21:48:12 »

Van het weekend nog de uitsparing voor de accu gemaakt en een begin gemaakt met het inbouwen van leds in de koplampen.



Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #28 Gepost op: 14 Juni 2016, 22:03:55 »

Van de week een Hitec mulilader besteld en vandaag binnengekregen.
Deze lader is uitermate geschrikt voor de rc micromodelbouw omdat je zelf de laadstroom kan bepalen en dat komt de levensduur van de kleine accu's ten goede.

Bij de bestelling zitten ook meerdere soorten lipo accu's voor andere komende projecten, een setje stroomdraadjes 0,8 mm in verschillende kleuren (decoderdraad) en twee stekkertjes voor het laden van de accu's.

Groet Sam

Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #29 Gepost op: 31 December 2016, 16:39:36 »

Zo hier ook maar eens wat stof afblazen  Grin

Door de drukte helaas weinig aan de hobby kunnen doen de afgelopen tijd maar wil er in het nieuwe jaar meer tijd voor vrij gaan maken.

Op aanvraag een aansluitschema van de Deltang RX43-D ontvanger




Voor verdere informatie over de soorten en type ontvangers verwijs ik jullie naar de site van Deltang.

http://www.deltang.co.uk/index.htm



Bij deze wens ik jullie een prettige jaarwisseling en alle beste wensen voor het nieuwe jaar!

Vriendelijke groet,

Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenSceneryTopic: RC in 1:87
« vorige volgende »
Ga naar: