Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omlaag
Print
Auteur Topic: RC in 1:87  (gelezen 170708 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #45 Gepost op: 9 Juni 2017, 20:59:51 »

Het was even wachten maar de 3D geprinte romp en dek zijn binnen.
Ben zeer tevreden over de kwaliteit van het model, er zit een heel klein beetje schuurwerk aan maar dat is te overzien. Binnenkort de rc toebehoren uitzoeken en bestellen.

 

Groet,

Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #46 Gepost op: 18 Juni 2017, 22:08:37 »

De model scheepswerf krijgt het druk deze zomer  Duim omhoog
Heb vandaag een containerschip opgehaald die te koop stond op marktplaats.
Het containerschip is eigenlijk in schaal 1:100 maar het verschil met 1:87 is nauwelijks te zien.
Oorspronkelijk is het model van een scheepswerf geweest maar is door faillissement in de verkoop terecht gekomen.
Degene die met de bouw van het schip begonnen was is van een statisch model uitgegaan maar volgens mij is het model wel radiografisch te maken.
Daarvoor zal ik het dek moeten open slijpen/zagen om in het ruim de boegschroef, roer, accu en schroefas te kunnen maken.
Van de week als het minder warm weer is maar een poging wagen.


Het schip is 1340mm lang, 205mm breed en 370mm hoog


Even voor de foto beladen met een deel van m'n container verzameling

Groet Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #47 Gepost op: 19 Juni 2017, 17:52:41 »

Bij nader onderzoek blijkt dat de romp van massief hout is net als de stuurhut/kajuit. Het wordt dus geen rc schip. Als hij mooi blijft drijven kan ik hem wel duwen of trekken met de Smit Japan die wel volledig radiografisch gebouwd zal worden.
Gelogd

Komt goed schatje!
Arjen_V
Administrator
Full Member

Offline Offline

Berichten: 152


« Antwoord #48 Gepost op: 19 Juni 2017, 17:59:12 »

Aangezien die massief is zal die ongetwijfeld niet mooi blijven drijven, denk eerder dat die slagzij zal maken daardoor.
Gelogd
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #49 Gepost op: 19 Juni 2017, 19:50:40 »

Zal voor het testen eerst moeten zorgen dat alle gaten dicht zijn van het roer, schroef en boegschroef en dat hij is afgelakt, dan kan ik kijken hoe die in het water ligt.
Het roerblad die erbij zat moet ik nog wel iets qua vorm aanpassen omdat tie niet mooi lijnt met de schroef. Ook de binnenkant van de boegschroef is nog onbehandeld hout dus dat moet ik ook nog even nalopen. Als dat allemaal gedaan is zullen we het wel zien hoe en wat.
En anders komt tie gewoon op een diorama te staan, wat dat betreft zijn er genoeg mogelijkheden.

Groet,

Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #50 Gepost op: 20 Juni 2017, 19:49:27 »

Gaaf hoor, zo'n schip.
Komt zeker niet 'op' de baan, wel? Wink
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #51 Gepost op: 20 Juni 2017, 20:48:51 »

Het was even zoeken maar ben erachter welk schip het is, het werkelijke schip is een "General cargo vessel" met IMO 9214587, heet ESI ANAX en vaart nu in de buurt van Maleisie.




(plaatjes gevonden via google)

Zoals op de foto's te zien is heeft het schip 2 grote kranen op het dek staan, daar moet ik dus ook nog even achteraan.
Vanmiddag even wat onderdelen van het schip afgesloopt wat niet naar m'n zin was gemaakt (onderdelen scheef, uit het midden of op de verkeerde plek).
Ook nog even kijken of ik er een tekening of blauwdruk van kan krijgen.

Groet,

Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #52 Gepost op: 20 Juni 2017, 20:53:29 »

Hoi Maarten,

Ik heb helaas geen modelbaan meer, werk nu met modules die dan gekoppeld weer een diorama zijn.
Voor een modelbaan is m'n huis te klein dus doe ik het maar met modules  Wink
Gelogd

Komt goed schatje!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #53 Gepost op: 20 Juni 2017, 21:16:12 »

Leuk Sam. Ik ben ook wel geïnteresseerd in scheepsmodelbouw. Maar dan niet in de RC-versie, maar in statische modellen. Dat past immers beter bij modelspoor.
Hoewel...  Het valt wel degelijk te combineren. Kijk hier maar eens: https://www.youtube.com/watch?v=KsTP9xZ7PHw

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #54 Gepost op: 28 Juni 2017, 23:55:45 »

Hoi Gert,

Ja dat filmpje heb ik vaker gezien. Best leuk gedaan met dat pontje  Duim omhoog
Zo is er ook een Duitse modelbaan/modulebaan van de marine en ook met treinen in H0.
https://www.youtube.com/watch?v=fgO8HPVNqYU&t=458s
En dan heb je natuurlijk de (gast) rc schepen bij miniworld Hamburg.


Na wat verder uitzoekwerk blijkt de Esi Anax uit de vaart te zijn en te koop is.
Het zusterschip de Esi Arctic, precies hetzelfde schipmodel alleen andere naam, is nog wel in de vaart en daarom ook leuker om na te bouwen. De kans dat je hem nog eens treft in de Rotterdamse haven is vrij groot.

Het model is niet radiografisch te maken dus wordt het een statisch model en zal hiervoor een apart topic aanmaken.

Plaatje van google.

Ondertussen ook nog even bezig geweest met de Smit Japan, de roerbladen zijn besteld en nu ook vrijgegeven door de ontwerper voor de verkoop.
Ze worden geprint in metaal dus ben benieuwd hoe dat er uiteindelijk uit zal zien, over een week of 2 komen ze binnen.


Groet Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #55 Gepost op: 2 Juli 2017, 20:54:13 »

Afgelopen zaterdag was er weer een beurs in Houten, daar heb ik bij Paul Dirkzwager de terminal truck opgehaald.
Deze uitvoering is speciaal voor de ombouw naar faller car system en rc modelbouw gemaakt.




Over een weekje begin ik met de bouw van de modellen, ja ik bouw er twee tegelijk!  Duim omhoog
Hopelijk is het tweede model van de week ook binnen met de rc toebehoren.
Al kan ik wel een begin maken met de onderdelen uit m'n voorraad  Grin

Groet Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #56 Gepost op: 6 Juli 2017, 11:56:33 »

Spannend.  Duim omhoog Een rangeertrekker zie je niet vaak in model én nog minder in H0.
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #57 Gepost op: 8 Juli 2017, 22:03:25 »

2 rc Terberg trucks in onderdelen, het begin is er dus kan ik aan de slag in de vrije uurtjes.



Binnenkort ook meer info over de workshop rc modelbouw!!

Groet Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #58 Gepost op: 8 Juli 2017, 23:55:38 »

De info voor de workshop rc modelbouw heb ik in een apart topic geplaatst dus mocht je ook een rc truck willen bouwen maar je weet niet hoe dan is dit een mooie kans om het te leren.

Groet Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #59 Gepost op: 9 Juli 2017, 22:20:02 »

Er zijn inderdaad maar weinig terminal trekkers te vinden in schaal 1/87,
sowieso de terberg van Paul Dirkzwager en tl modellbau heeft er ook een in hun assortiment gehad, een MAFI tractor dit was waarschijnlijk een hele kleine oplage want ze waren al heel snel niet meer verkrijgbaar. Weet niet of ze er nog een nieuwe serie laten maken want tis best nog wel een mooi model.
Verder zou ik het zo 1,2,3 niet weten.

Groet Sam

Gelogd

Komt goed schatje!
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenSceneryTopic: RC in 1:87
« vorige volgende »
Ga naar: