Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omlaag
Print
Auteur Topic: RC in 1:87  (gelezen 170707 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #60 Gepost op: 4 Augustus 2017, 21:42:54 »

Loop nu een beetje vast op de aandrijving van de terminal trucks, die ik heb zijn namelijk te lang en te hoog. Een andere is op proef reeds besteld dus even wachten tot die binnen is en dan kijken of het wel allemaal past.

Heb inmiddels voor de Smit Japan het vernieuwde aangepaste dek binnen met redelijk wat aanpassingen en vele details erop





De stuurhut/kajuit is nog in ontwikkeling maar is bijna gereed, heb er al veel belovende foto's van gezien dus nog even geduld hebben  Duim omhoog
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #61 Gepost op: 5 Oktober 2017, 21:05:38 »

De afgelopen weken was ik erg druk met de voorbereiding voor de workshop dus vandaar dat het even stil was op dit topic.
Toen ik de juiste aandrijving binnen had ben ik verder gegaan met de rc terberg truck, de eerste verflaag zit erop.
Alle onderdelen moeten trouwens voor het in elkaar zetten geverfd worden anders kom je er namelijk niet meer bij met de kwast.
Tijdens de bouw van het model blijkt dat er wel degelijk verschil zit in de mcc uitvoering en een rc uitvoering.
Al met al zijn het wat kleine aanpassingen die gedaan moeten worden dus het is nog te overzien.
Tis wel een hoop passen en meten om het allemaal voor elkaar te krijgen dat alles erin past, heb namelijk alleen de ruimte in/tussen het chassis voor alle rc componenten. Dus weer een stapje moeilijker dan de eerder gebouwde Scania van Boere.
Dat houd het dan wel weer uitdagend om het voor elkaar te krijgen dat alles erin past en dat straks alles werkt.


Een aantal onderdelen deels in elkaar gezet en aangepast


Eerste laag verf op de delen waar ik later zeker niet meer bij kom


Passen en meten


Check check dubbel check


Aftekenen van de lineaire servo

Dit was van de afgelopen dagen, de foto's van vandaag en de komende dagen volgen later.

Vriendelijke groet,

Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #62 Gepost op: 21 November 2017, 21:49:17 »

Eerst even een foto update van de Smit Japan, het eerste deel van de bovenbouw is binnen en past perfect. De ontwerper van het model vertelde me dat er meer dan 50 uur aan tekenwerk aan vooraf ging om tot dit eindresultaat te komen. Werkelijk alles zit erop en eraan net als bij de echte. Echt petje af!



De kajuit/stuurhut is inmiddels ook leverbaar en zal ik binnenkort gaan bestellen, hopen dat shapeways voor de feestdagen met een leuke aanbieding komt  Grin


Tijdens Eurospoor 2017 heb ik bij de demo stand een demo 1/87 rc modelbouw gegeven,
doordat ik druk aan het bouwen was en uitleg te geven aan bezoekers heb ik helaas weinig foto's kunnen maken.

















Heb het helaas net niet gered om de rc truck tijdens de demo af te bouwen maar dat komt tijdens Rail 2018 vast en zeker goed  Duim omhoog
Op het eind van de beurs heb ik nog even een rondje gereden met m'n rc shovel op de Kaj-m havenbaan waarvan op de hoofdpagina van de website een filmpje staat.

Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #63 Gepost op: 2 December 2017, 23:37:56 »

Hierbij de filmpjes die Erwin tijdens Eurospoor 2017 gemaakt heeft van de rc shovel

https://youtu.be/MEIAZWQVGUU?list=PLy0-M7umS9RXas4WVHflrTJoMhZPi6LmA

@Erwin, Nogmaals bedankt voor de foto's en filmpjes!  Duim omhoog
Gelogd

Komt goed schatje!
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 929



« Antwoord #64 Gepost op: 3 December 2017, 08:30:58 »

hoi sam

is dat jou shovel

gerard
Gelogd

lid van HG
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #65 Gepost op: 30 December 2017, 23:54:51 »

Hoi Gerard, ja dat is hem inderdaad.
Het rondje op de Kaj-m havenbaan is echt een unicum  Duim omhoog

Groet,

Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #66 Gepost op: 3 Januari 2018, 14:10:29 »

Weer een stukje verder met de Smit Japan, de juiste onderdelen zijn binnen (langere schroefassen en andere schroeven) ook heb ik verschillende soorten lijm aangeschaft om onderdelen te kunnen lijmen.
Gewone secondelijm hecht niet en hard niet of nauwelijks uit.
En niet te vergeten de verf voor de sleper.

Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #67 Gepost op: 20 Februari 2018, 00:00:21 »

Inmiddels alle onderdelen binnen gekregen om de Smit Japan volledig te bouwen.
Afgelopen weekend dus ook begonnen aan de ruwbouw van de romp, ben flink bezig geweest met wat boortjes dus de sleepboot is nu echt lek  Grin
Het betreft de gaten voor de ankers/kettingen en de montagepunten voor de roerbladen, deze zullen naderhand waterdicht worden afgewerkt.















Hierna volgt het schuurwerk maar daarmee wacht ik nog even omdat een ander project nu voorrang heeft.
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #68 Gepost op: 10 Maart 2018, 00:48:31 »

Tijdens Rail 2018 in Houten weer een rc demo gegeven op zaterdag en zondag, ben toen verder gegaan met de vw caddy waarvan ik de aandrijving bij de vorige demo tijdens eurospoor er al in had gemaakt.
Tijdens rail heb ik de stuurinrichting in de caddy gemaakt, het was een heel gepiel en heb het een aantal keer overnieuw gemaakt omdat ik niet tevreden was.
Uiteindelijk is het dan toch gelukt en kan ik verder met het aansluiten van de andere onderdelen.
Daar was ik zondag middag al deels mee begonnen.
Dit is tot nu toe m'n kleinste rc model die ik tot nu toe gebouwd heb.







Het model krijgt nog verlichting dus dat komt de volgende keer tijdens een demo.
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #69 Gepost op: 31 Oktober 2018, 02:37:50 »

Hier ook maar eens wat stof afblazen  Grin
De afgelopen tijd ben ik nog wel bezig geweest met de rc modelbouw maar (wegens omstandigheden) in iets mindere mate.

Hierbij een opsomming van m'n lopende projecten en andere bezigheden omtrent de rc modelbouw.

De Euromax terminal truck stond met een vast gelopen aandrijving aan de kant, dit euvel is inmiddels verholpen.
Er was wat verf tussen een van de tandwielen gekomen waardoor de boel vast zat.
Hier kan ik dus weer mee verder als ik eraan toe kom.

De Smit Japan is ook een stuk gevorderd, de romp van maar liefst 6 lagen grondverf voorzien,
2 soorten weliswaar maar dat terzijde, om er zeker van te zijn dat de romp waterdicht is.
Het is tenslotte een 3D print model dat niet tegen water kan  :Smiley
Nadat dat goed droog was de romp in z'n definitieve kleuren gespoten, onder de waterlijn menie rood en erboven zwart.
De rest van de sleper is voorzien van 3 lagen grondverf omdat deze delen niet continu nat worden en daarna deels ook op kleur gebracht.







Heb ook een eerste proefvaart gemaakt in de vijver om de beweegbare delen in te laten draaien en om de motoren te testen.
Hieruit bleek dat het eigenlijk 6 volt motoren zijn en dus maar op halve kracht werken aangezien de lipo accu 3,7 volt is.
Zal dus opzoek moeten naar andere geschikte motoren.

Verder nog wat onderhoud gedaan aan de rc modellen, alles even nalopen op gebreken, stof verwijderen enz
Zo heeft de Scania Boere truck een setje nieuwe banden gekregen.





Tussen alle werkzaamheden door voor de verkoop een x aantal zenders van firmware voorzien zodat deze de DSM2 en DSMX ontvangers kunnen aansturen.
Sta regelmatig op de modelspoorbeurs in Houten op de stand van mcc modelcarparts om te helpen met de verkoop en af en toe met wat modellen te rijden.



De eerste mcc/rc modulebak begint ook vorm te krijgen maar red het niet om hem af te krijgen voor Eurospoor, dat moet ik helaas door prive omstandigheden laten schieten  Cry





Gelogd

Komt goed schatje!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #70 Gepost op: 31 Oktober 2018, 08:43:42 »

Dank voor de update. We blijven het volgen.  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
jerry
Full Member

Offline Offline

Berichten: 127

2 rail FL roco tams


« Antwoord #71 Gepost op: 13 Februari 2019, 16:33:33 »

Kwam dit tegen ,en mijn interesse is gewekt
Kan op mijn H0 baan geen faller car in bouwen
Heb wel 2 oude wiking/herpa omgebouwd naar faller
Maar wil de auto's wel RC maken
Dan kan het rijden wel
Kan er een lijst met leveranciers geplaatst worden
Moet dus een zender en ontvangers hebben
Motoren en akkus
stuur assen banden en de aandrijving/assen
gr jerry
Gelogd
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #72 Gepost op: 1 April 2019, 22:36:23 »

Hoi Jerry,

Er zijn meerdere soorten car systemen die minder grote aanpassingen aan de wegen hebben zoals bij het faller car systeem.
Het ligt er natuurlijk ook aan of je analoog of digitaal wilt gaan rijden en met hoeveel voertuigen.

Bij rc modelbouw maakt het wegdek niet zo heel veel uit al zal je bij krappe bochten met lange voertuigen een paar keer moeten steken om door de bocht te komen.

Alle onderdelen kun je bij mij bestellen, ik ben sinds begin dit jaar het aanspreekpunt bij mcc-modelcarparts.nl op rc gebied.
Nog niet alle onderdelen staan in de vernieuwde webshop maar we zijn er druk mee bezig.
Maar alle benodigde onderdelen zijn wel gewoon te bestellen en uit ruime voorraad leverbaar.
Aangezien we van fabrikanten van over de hele wereld de artikelen en modellen in voorraad hebben scheelt het een hoop zoekwerk voor de klanten en in de verzendkosten.

In de facebook groep https://www.facebook.com/groups/1640913462849574/ leeft het wat meer en er worden dagelijks berichten geplaatst, ook kun je er terecht met vragen en koop en verkoop van rc modellen en toebehoren.
Verkoop nu zelf ook onder de vlag van mcc-modelcarparts rc bouw kitjes van een 4x4 land rover en binnenkort ook bouw kitjes voor gewone personenauto's.

In het begin van dit topic heb ik al wat linkjes geplaatst van webshops en het Duitse rc modelbouw forum waar men ook een hele hoop info kan halen.

Vriendelijke groet,

Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #73 Gepost op: 6 April 2019, 01:07:19 »

Momenteel ben ik bezig om 1/87 rc bouw kitjes op de markt te brengen van auto's voor de beginnende en ervaren modelbouwers.
Zo wordt de stap naar radiografische bestuurbare modellen aanzienlijk verlaagd.
De kitjes zijn al deels opgebouwd en daardoor ook voor de beginnende modelbouwer geschikt.



In totaal komen om te beginnen 6 verschillende wielbasis varianten

26mm     onder andere voor een porsche 911
27.2mm   oa voor de VW T1 en T2, Ford Puma
29mm     oa voor de Alfa romeo 155 en met een kleine aanpassing de 147, Mercedes 500 sl
30mm     oa voor Borgward Isabella. VW Golf, Golf station wagon, Caddy. Ford Focus.
31mm     oa voor BMW 3.0  Mitsubischi Pajero
32.5mm   oa Corvette Bel-air

Andere auto's waarvan de wielbasis overeen komt zijn natuurlijk ook te gebruiken  Duim omhoog














Zo ziet de complete set eruit als je alles hebt uitgepakt, een zakje met 12 bedrade 0402 leds, 4x rood, 4x oranje e 4x wit / warm wit naar keuze.
Een setje schroevendraaiers, plat en kruis.
Een boortje met afstandhouder voor de voorwielen.
Het model met reeds opgebouwde aandrijving (kogel gelagerd) en stuurinrichting en carbon bodemplaat.
Een 1.7 grams micro servo.
En een zakje met een extra schroevenset, wielnaven voor de voorwielen, aan/uit schakelaar, laadbus en stekker, printplaatje waar je de verlichting op aan kunt sluiten en waar ook de smd weerstanden op te solderen zijn, en een tandwielset voor de servo.
Daar voeg ik bij verkoop nog een 50mah lipo aan toe en mocht het nodig zijn de Deltang rx45 v5 ontvanger.
Dit maakt de bouwset overcompleet waar echt alles in zit om het hele model te bouwen is.
Ook is het mogelijk een gewenst auto model erbij te leveren, hiervan heb je alleen de wielen en body nodig.

Deze rc bouwsetjes zijn over 2 weken uit voorraad leverbaar
De prijs van een bouwkit is 165 euro
Een Deltang rx45 v5 ontvanger kost 37,95

Mocht je geintresseerd zijn of nog vragen hebben dan weten jullie mij te bereiken  Grin
« Laatste verandering: 6 April 2019, 01:15:39 door PumaSam » Gelogd

Komt goed schatje!
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #74 Gepost op: 11 April 2019, 01:00:09 »

Even snel een kleine update voor het slapen gaan.  Grin
Heb toch maar gekozen om de body te gebruiken van de Alfa romeo 147 hatch back als eerste proef model omdat de bestelde Alfa 155 niet optijd binnen was en omdat ik wil laten zien dat niet alleen de sedan en station modellen geschikt zijn voor de kitjes.

Deze foto's heb ik tijdens Intermodellbau 2019 genomen


Foto op de modulebaan van mcc-modelcarparts.nl




Foto's gemaakt op de truck racebaan module van IG-Mikromodellbau, de rc bouwers uit Duitsland
Gelogd

Komt goed schatje!
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenSceneryTopic: RC in 1:87
« vorige volgende »
Ga naar: