Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Roltrappen  (gelezen 16783 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Gepost op: 9 Februari 2014, 21:04:01 »

Voor een nieuw diorama heb ik weer roltrappen nodig. Nu heb ik al eerder roltrappen gebouwd zie ook hier. Deze vind ik zoals ik ze toen gebouwd heb niet goed genoeg voor het nieuwe diorama.

Ik zit nu met de vraag, koop ik roltrappen en zo ja maakt iemand ze tegen een aantrekkelijke prijs of ga ik toch weer zelf aan de slag en hoe ga ik mezelf dan verbeteren.

Ik heb zelf na een aantal uren zoeken 2 soorten roltrappen te koop gevonden. Shapeways heeft ze maar ik vind ze te duur en het model is voor mijn toepassing niet geschikt i.v.m. de onderbouw. Verder heeft "Stadt im Modell" roltrappen maar die vind ik er niet echt geweldig uitzien, niet goedkoop en ik denk dat ze zelf zeker zo goed kan bouwen als ik wil.

Nu concreet 2 vragen:
1; weet iemand nog andere fabrikanten van Roltrappen in N( schaal 1:150/1:200 voldoet ook).

2; heeft iemand zelf ook roltrappen gebouwd en tips, een bouwvlag, foto's of andere nuttige info.

Ik heb nog 2 andere dingen gevonden zie hier en hier maar de een is geen bouwverslag en de ander moet het nog worden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
PC
Newbie

Offline Offline

Berichten: 30


Luna, mijn beste maatje.


« Antwoord #1 Gepost op: 16 April 2014, 18:36:21 »

Beste Michiel.
Kijk eens bij het Stumiforum onder het hoofdstuk Anlagebouw, daar is een draadje wat het laatst is bijgewerkt op 14-4-2014 om 21 uur 26
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik zag te laat dat je daar al was geweest, sorry.
met spoorse groet PC.
« Laatste verandering: 16 April 2014, 18:38:22 door PC » Gelogd

Peter
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #2 Gepost op: 17 April 2014, 10:19:29 »

Hoi Michiel,

Ter inspiratie: http://www.bahn87.de/U-Bahn

En wellicht is dit ook nog interessant: http://forum.miniatur-wunderland.de/elektronik-co--f13/rolltreppe-im-modell--t3202.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #3 Gepost op: 8 Augustus 2015, 21:07:03 »

http://www.luetke-modellbahn.de/Spur-N/Moebel-142/?gm_boosted_category=Moebel-142&Spur-N=Moebel-142&cat=c142&cPath=92_142&page=2

Mocht je ze nog zoeken kijk dan even op deze site.

Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 8 Augustus 2015, 22:25:37 »

Hij heeft ze niet meer nodig. Het diorama waarvoor hij ze nodig had, staat al weer een tijdje bij zijn nieuwe eigenaar Wink
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #5 Gepost op: 8 Augustus 2015, 23:05:27 »

Dat dat diorama voltooid is klopt Bart maar roltrappen kom je in zeer veel stations in alle vormen tegen, dus de aanvulling van Sam is zeker welkom en evt. ook voor anderen.

Of de producten budgettair haalbaar zijn als ik ze nodig heb is iets waar ik dan naar moet kijken natuurlijk.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
PumaSam
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 287



« Antwoord #6 Gepost op: 10 Augustus 2015, 22:02:16 »

De prijs voor een setje roltrappen vind ik nog wel meevallen, een dezer dagen komen toevallig twee setjes binnen in schaal H0. De ene set bevat twee roltrappen voor 1 etage hoog, de andere set bevat roltrappen die wat langer/hoger zijn om vanaf de begane grond in een keer naar de tweede etage te kunnen. Zodra de setjes binnen zijn, plaats ik hier wel een fotootje.

Mvg,

Sam
Gelogd

Komt goed schatje!
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #7 Gepost op: 10 Augustus 2015, 22:42:42 »

Of een prijs mee valt hangt niet alleen af van de prijs kwaliteit verhouden maar ook van je budget. Voor 17 euro wat zo'n setje ongeveer kost kan je ook 10 broden kopen ofzo en als je hobby van het huishoud budget moet moet je keuzes maken en dan is eten  belangrijker.

Het zelf maken van zo'n setje roltrappen is veel meer werk maar dat kost uiteindelijk maar een euro 2. Het belangrijkste was een digitaal bouwpakketje( wat ik van iemand kreeg) wat op dun karton geprint had moeten worden. Ik heb de tekeningen gekopieerd en aangepast en uiteindelijk papier geprint wat ik weer op karton het geplakt. Voor de treden heb ik toen trappen schaal 1:200 van Schulcz gebruikt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenSceneryTopic: Roltrappen
« vorige volgende »
Ga naar: