I.v.m. de
hier opgestartte discussie over wegmarkeringen start ik maar even dit aparte draadje.
Tot nu toe heb ik mijn info gehaald uit
dit document waaronder de gebruikte maatvoering voor het zebrapad.
en ook het formaat en afstand van de middenstrepen.
Maar lang niet alles staat hierin beschreven.
Voor de Waldijkse wegen vraag ik me dus nog e.a. af.
Er is tot dusver wel enig research en tekenwerk aan vooraf gegaan zoals hier boven te zien
Echter klopt dit wel?
De bushalte. De scheiding tussen de parkeervakken en de bushalte heb ik hier getekend met een verdrijvingsvlak.
Om de bushalte toegankelijk te houden zou dit moeten werken. Je mag niet op een verdrijvingsvlak rijden en parkeren.
Maar zou dit ook zo gedaan worden of beter, in de jaren '80 zo gedaan zijn?
De onderbroken lijn is hier nu 1 meter niet, 1 meter wel. Overigens ook bij de bushalte hetzelfde.
Ik kan hier niet echt iets over vinden...
De lengte van de vakken is nu 583 cm per vak, wat meer uit de verdeling van de beschikbare ruimte dan uit regels komt, al meen ik ergens gelezen te hebben dat zo'n vak toch wel 550cm moet zijn.
Dan nog de lijn tussen het benzinestation en de openbare weg. Ook nu hier getekend met 1 meter wel, 1 meter niet.
Niet dat ik Niels onder druk wil zetten
al heeft hij zo te lezen behoorlijk parate kennis over het onderwerp, maar wellicht zijn er ook anderen die een steentje kunnen bijdragen en/of foto's hebben van vergelijkbare situaties.