Heb me intussen eens bezig gehouden met de terugmeldingen van de draaischijf decoder.
Die heeft vele terugmeld opties. Over wat er gebeurd. Over waar hij is. En over welke fouten er opgetreden zijn.
Met name dat waar hij is geeft dus de mogelijkheid om in het programma te kijken of de lok ook daar staat waar koploper hem verwacht.
Via logische en speciale acties heb ik dat nu voor elkaar. Als de brug niet op de juiste plaats staat wordt het commando nog een keer verstuurd. En eventueel nog een keer als nodig is.
Wil ook nog wat met fout meldingen gaan doen. Zodat als er iets fout gaat de treinen rond de draaischijf niet meer rijden.
Op zich wel een interessante actie geweest, naast extra zekerheid rond de besturing van de draaischijf heeft het mij ook veel geleerd over de mogelijkheden van koploper in deze. En daarvan is nog wel meer te gebruiken in de toekomst
.
Wil op een toekomstige beurs nog eens kijken voor 2 extra seinen, en zit nog te broeden op een oplossing om de oprij seinen en afrij seinen apart te schakelen. Niet dat dit in het echt gebruikt zal zijn, maar geeft wel een leuk beeld. Aan de andere kant, ben ook al best tevreden over het huidige resultaat, dus misschien blijft het ook wel zoals het nu is. En dan sluiten we dit project hiermee dus ongeveer af.
Volgende stap wordt dan om de draaischijf op te gaan nemen in een automatische route zodat een trein netjes gedraaid wordt, even wat lok verzorging krijgt alvorens weer te vertrekken.
Groet,
Roelco