Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?  (gelezen 26046 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Gepost op: 1 Mei 2015, 09:27:23 »

Zie: http://nos.nl/artikel/2033345-toegangspoortjes-rotterdam-centraal-dicht.html

Wat nu als je alleen maar foto's wilt maken op het perron? Of familie of vrienden wilt ophalen of wegbrengen?
Kun je ook inchecken en weer uitchecken zonder te reizen? En wordt er dan geen bedrag van je kaart afgeschreven?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 1 Mei 2015, 09:35:49 »

Citaat
Een abonnementshouder zegt op het Rotterdamse CS blij te zijn met de verandering. Hij verwacht nu meer rust op de perrons.

Eindelijk die honderden mensen van de perrons af die daar alleen maar rondhingen en niet met de trein gaan...  Grin

Ik kan er alleen maar kwaad om worden. Weer een stap van Big Brother om te weten waar we zijn en wanneer....
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #2 Gepost op: 1 Mei 2015, 09:56:57 »

Je kan gewoon binnen 30min het station weer kosteloos kan verlaten. Je moet alleen een OVchipkaart bij je hebben.

De gene die die nu nog niet hebben of niet wensen te gebruiken moeten naar mijn mening maar onder een steen gaan leven. Iedereen heeft namelijk al zo'n 8 jaar de tijd gehad zich er in te verdiepen, ermee te leren werken en al dan niet gratis zo'n ding aan te schaffen. Ik zit inmiddels aan m'n 4e en 5e( de andere 3 zijn al verlopen) OVchipkaart en heb er nog niet eentje hoeven kopen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 1 Mei 2015, 10:07:41 »

We zullen zien hoe lang het duurt. De poortjes op Rotterdam Centraal zijn al eens eerder gesloten geweest en toen vrij snel daarna weer geopend, naar het schijnt (mede) vanwege de omzetkeldering van de winkeliers aldaar.
Als het zou helpen om het ov veiliger te maken, zou ik het nog niet zo'n probleem vinden, maar het is allemaal schijnveiligheid.
De poortjes staan lang genoeg open om achter iemand aan te lopen. Logisch, want je wilt niet dat het poortje sluit tussen de reiziger en de rolkoffer die hij trekt. De poortjes zijn ook niet dusdanig ontworpen dat ze een onneembare vesting zijn. En als je wilt zwart rijden maar dat wel op een nette manier wilt doen, check je in, loopt door het poortje en checkt dan direct weer uit. Zeker zolang het een uitzondering is dat je een station treft waar de poortjes gesloten zijn, een vrij effectieve manier om zonder kosten in een trein te stappen.
Tot je een conducteur tegenkomt, dan krijg je een discussie dat je niet hebt betaald.
Hmmm, de poortjes worden toch gesloten om juist dit soort discussies en daaruit resulterende escalaties te voorkomen?

Maar zolang een ander het voor je betaalt, hoef je niet diep na te denken over de effectiviteit van kostbare maatregelen.

Huub (niet in het bezit van een OV-chipkaart en ik kan je verzekeren, het leven onder die steen is zo slecht nog niet)
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 1 Mei 2015, 10:08:34 »

De gene die die nu nog niet hebben of niet wensen te gebruiken moeten naar mijn mening maar onder een steen gaan leven.

Ja? Ook als je in, laten we zeggen, Winterthur woont en een keertje incidenteel in Rotterdam Centraal foto's wil gaan schieten? Nogal een gedoe om dan speciaal voor het fotograferen jezelf een OV-chipkaart te gaan bezorgen, waar je verder nul komma niks aan hebt... Moet ik dan maar onder een steen gaan leven? Al schijnt dat volgens Huub best comfortabel te zijn Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #5 Gepost op: 1 Mei 2015, 10:16:24 »

Ja? Ook als je in, laten we zeggen, Winterthur woont

Jij leeft duidelijk al tijden onder een steen. Zo heet die plaats al zowat twee jaar niet meer!   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 1 Mei 2015, 10:21:47 »

Ja, dat is ook weer waar Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Bart Mestrom
Full Member

Offline Offline

Berichten: 116


It's Me!


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 1 Mei 2015, 11:41:00 »

Je kan gewoon binnen 30min het station weer kosteloos kan verlaten. Je moet alleen een OVchipkaart bij je hebben.

Michiel heeft gelijk. Men kan zelfs binnen 60 minuten nog kosteloos door de poortjes. Koop je desnoods een goedkoop kaartje van bijv. Rotterdam CS naar Rotterdam Blaak. Elk wegwerp OV-chipkaart fungeert puur als sleutel. Ik heb dit al eens getest met een kaartje van Roermond-Maastricht door in Heerlen bij NS en/of Veolia in te checken. Kreeg geen foutmeldingen.
Gelogd

Tijdperk V/VI, H0, Loconet + Fleischmann ProfiBoss, Koploper/iTrain -> De bouw van Maasbrecht Stad
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 1 Mei 2015, 18:18:12 »

Citaat
Een abonnementshouder zegt op het Rotterdamse CS blij te zijn met de verandering. Hij verwacht nu meer rust op de perrons.
Als bovenstaande echt waar is heb je minder malloten die vóór je lens lopen.
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Martijnstein
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1452


« Antwoord #9 Gepost op: 1 Mei 2015, 19:16:25 »

Ik vind het maar een raar verhaal. De overgrote meerderheid van de mensen op een perron staan op een trein te wachten. De mensen die uit de trein komen verlaten het perron direct en blijven niet nog wat rondhangen. Waarom zou het dan met dichte poortjes opeens rustiger worden op een perron?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #10 Gepost op: 1 Mei 2015, 19:26:35 »

Vermoedelijk doelt men op een paar zwervers die soms op perrons rond hangen, anders weet ik werkelijk niet waar men op doelt.

mvg,
Gert


PS: of men doelt op met camera's en telelenzen bewapende hangouderen, dat kan natuurlijk ook...   Wink
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #11 Gepost op: 1 Mei 2015, 20:21:46 »

Hopla: http://nos.nl/artikel/2033413-gaan-de-poortjes-op-mijn-station-ook-dicht.html

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 1 Mei 2015, 20:37:34 »

Ach.....over een paar jaar staan alle poortjes ongebruikt open, is de OVchipcard practisch afgeschaft  omdat hij vaker gehackt is dan legaal gebruikt en komt men tot de conclusie dat kaartjes verkopen en conducteurs die ze controleren wellicht niet zo'n gek systeem was.
Geweld richting conducteurs - en ook ambulancepersoneel en andere hulpdiensten trouwens - is geen gevolg van zwartrijderij (dat is van alle tijden) maar meer van een gebrek aan opvoeding van kinderen door hun ouders die het te druk hebben met elk hun eigen carrière en het 'opvoeden'  overlaten aan kinderdump en de school met 'tussen de middag opvang' en naschoolse opvang, zodat ze alleen zelf nog maar naar bed hoeven brengen en als ze vervelend zijn met een tientje naar buiten sturen en 'koop maar iets leuks' ...
Voeding is het enige wat kinderen tegenwoordig* nog krijgen en dan zelfs nog te vaak junkfood  Wink

*lees: de laatste 20 jaar

Verder is allles wel goed met me hoor  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #13 Gepost op: 1 Mei 2015, 22:50:19 »

Heel simpel, ik weiger een OV kaart te kopen. Dus reis ik niet meer met de trein maar doe alles met de auto. Die enkele keer dat ik de trein pakte was naar Eurospoor Utrecht. Nu heb ik het met Eurospoor ook al wel gehad dus ben ik daar niet zo rouwig om.
Je kunt 10x beter met de auto naar Köln (IMA) en Dortmund (Intermodellbau) rijden dan een dag Eurospoor.
Op grote stations fotografeer ik toch al niet dus daar mis ik ook niks aan.

Ik weiger OV, waarom? Tis waanzin dat je meer saldo op de kaart moet hebben dan dat je verreist. Omdat ik weinig de trein pak gaat de restwaarde al heel snel verloren. Kaartje op maat kopen, oke geen probleem. OV, nee. Dus in Nederland reis ik niet meer per spoor. Over en uit!

Laatst nog in de trein gezeten van Klanxbull naar Westerland (Sylt) v.v. Met parkeren er bij 13 euro nogwat of zo. Prachtige belevenis maar wel met en gewoon kaartje gekocht aan het loket. Je weet precies wat het je kost. Zo hoort het!

Mvg, Johan
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 2 Mei 2015, 07:00:21 »

Ik weiger OV, waarom? Tis waanzin dat je meer saldo op de kaart moet hebben dan dat je verreist. Omdat ik weinig de trein pak gaat de restwaarde al heel snel verloren. Kaartje op maat kopen, oke geen probleem.

Mee eens Johan, ik reis vrijwel alleen nog met de trein met een Kruidvat kaartje o.i.d. waarbij je identiteit niet aan je reisgedrag wordt gelinkt zoals bij de OV kaart wel gebeurt bij het opwaarderen via de bankrekening. Dit is vooral een principe-kwestie.
Het hoge bedrag wat er op moet staan, wat jij al noemt, is de tweede vooral praktische reden.
Belachelijk als je een retourtje Amsterdam wil (een dagje Amsterdam per spoor is veel handiger en goedkoper dan met de auto heen gaan) en wat iets van €8-9 kost, een veelvoud daarvan op je OV-kaart moet hebben.
Keer 2 dan ook nog want zo'n dagje uit ga je veelal samen.
Een enkele keer koop ik nog wel eens een kaartje online (kan dat nog eigenlijk?) en stap ik dus over het 'identiteit-principe' heen, maar betaal ik tenminste wel precies wat de reis kost.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenGrootspoorTopic: Wat betekent deze ontwikkeling voor de spoorwegfotografen?
« vorige volgende »
Ga naar: