Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Bouwen met weinig bouwgelegenheid
Pagina's: 1 ... 26 27 [28]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Bouwen met weinig bouwgelegenheid  (gelezen 253619 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 10 gasten bekijken dit topic.
1200blauw
Hero Member

Benoemd snoodaard

« Antwoord #405 Gepost op: 4 Maart 2025, 18:41:04 »

Inmiddels hebben ook mijn Artitec DE3 en ESU Br.220 (beiden hebben ESU multiprotocoldecoders en reden onder DCC) zich opnieuw onder mfx aangemeld. Gelukkig functioneren ze verder nog wel zoals ingesteld, dus ditmaal geen volledige decoder-reset(!). Ik heb ze vooralsnog zo gelaten. Geen idee wat de oorzaak van dit fenomeen is...

Er is een tweede probleem bij gekomen. Een Piko 2200 die ik had laten voorzien van een ESU LoPi5 gaf geen krimp meer, dus ik heb er een Ühlenbrock 73235 in laten zetten. Die wilde ik van een ander adres voorzien, maar dat vertikt hij. In de ECoS verschijnt de melding "fout" bij de poging tot schrijven van CV1 (de adres-CV) en in de MS2 is de variabele "ADRES" doorgehaald (niet wijzigbaar). Ik heb de handleiding doorgenomen, maar niets anders gevonden dan dat het wijzigen van CV1 zonder problemen zou moeten kunnen. Suggesties zijn welkom.
Noordwaarts
Hero Member

322*

« Antwoord #406 Gepost op: 4 Maart 2025, 19:17:32 »

Programmeer jij op een apart programmeerspoor dat volledig gescheiden is van de eigenlijke baan?

mvg,
Gert

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

Schaal: H0
Systeem: Digitaal

« Antwoord #407 Gepost op: 4 Maart 2025, 19:42:56 »

Ik krijg de rillingen bij de woorden Uhlenbrock decoder...ik vind die vreselijk bagger. Dat is iets van destijds en ik kan er nog niet anders over denken.

mvg,
 Sander
1200blauw
Hero Member

Benoemd snoodaard

« Antwoord #408 Gepost op: 4 Maart 2025, 20:10:32 »

Programmeer jij op een apart programmeerspoor dat volledig gescheiden is van de eigenlijke baan?

Ja, een apart programmeerspoor voor de ECoS. De MS2 staat helemaal los van de baan. Die heeft niet de mogelijkheid voor een apart programmeerspoor. Ik gebruik 'm als ondersteuning. Bij sommige handelingen is een MS2 prettiger dan een ECoS.

Ik krijg de rillingen bij de woorden Uhlenbrock decoder...ik vind die vreselijk bagger. Dat is iets van destijds en ik kan er nog niet anders over denken.

Hmm, niet zo'n goede keus dus in jouw ogen. Ik heb er verder geen ervaring mee. Deze decoder werd aangeraden vanwege de problemen die ik heb met de LoPi5 in de Piko 2200. Dat had dus beter een andere kunnen zijn? Zimo bijvoorbeeld?
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

« Antwoord #409 Gepost op: 4 Maart 2025, 20:23:04 »

Ik zweer al jaren bij voorheen Lenz, daarna ESU of Zimo. Wel wat duurder maar destijds waren de Zimo's qua mogelijkheden veel verder ontwikkeld dan de andere decoders. Tevens zijn ze ook redelijk makkelijk programmeerbaar.

mvg,
 Sander
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

« Antwoord #410 Gepost op: 4 Maart 2025, 20:26:17 »

Waarom heb je decoders die multiprotocolspreken en niet bijvoorbeeld alleen maar DCC?

Iets om bij aanschaf van nieuwe decoders eens over na te denken?

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

275*

« Antwoord #411 Gepost op: 4 Maart 2025, 20:57:00 »

Is het een rare gedachte dat er wel eens aan de ECOS kan liggen?

Van dit soort problemen heb ik geen weet met mijn IB IR en heb nog nooit een protocol in een decoder uitgezet…
Alle Artitecs hebben multi protocol decoders en worden met DCC aangesproken en daar is nog nooit iets misgegaan.
Dat terwijl de Märklin Koploper opdezelfde lijn met Motorola wordt aangesproken.

Ik lees die aanmeld problemen ook wel op het 3rail forum. Of dat dan ook een ECOS betreft of Märklin centrales let ik niet zo op omdat ik niet in het zelf-aanmeld-speelveld beweeg.

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Benoemd snoodaard

« Antwoord #412 Gepost op: 4 Maart 2025, 22:07:36 »

Waarom heb je decoders die multiprotocolspreken en niet bijvoorbeeld alleen maar DCC?

Iets om bij aanschaf van nieuwe decoders eens over na te denken?

Daar denk ik zeker over na. Als ik een decoder moet vervangen wordt dat de laatste tijd zeker geen multiprotocol meer. Die zijn duurder. Echter worden veel modellen (voor 3-rail) standaard met multiprotocol geleverd. Dat ging tot nu toe ook prima.

Is het een rare gedachte dat er wel eens aan de ECOS kan liggen?

Dat is zeker een gedachte waarmee ik ook speel, omdat natuurlijk opeens meerdere locs met dit probleem kampen. Echter wat zou in de ECoS dit probleem hebben kunnen veroorzaakt? Daar heb ik totaal geen beeld bij.

Van dit soort problemen heb ik geen weet met mijn IB IR en heb nog nooit een protocol in een decoder uitgezet…
Alle Artitecs hebben multi protocol decoders en worden met DCC aangesproken en daar is nog nooit iets misgegaan.
Dat terwijl de Märklin Koploper opdezelfde lijn met Motorola wordt aangesproken.

Ik lees die aanmeld problemen ook wel op het 3rail forum. Of dat dan ook een ECOS betreft of Märklin centrales let ik niet zo op omdat ik niet in het zelf-aanmeld-speelveld beweeg.

Ik ben aan het bewegen richting niet meer zelf aanmelden. Daarom staan de multiprotocol-locs tegenwoordig zoveel mogelijk ingesteld op DCC (nog een paar te gaan). Ik heb echter een aantal locs die "enkel" mfx praten. Alternatief voor die locs is Motorola, maar aangezien dat een vrij beperkt protocol is ben ik nog op mfx blijven hangen en staat de "M4"-optie op de ECoS nog steeds aan.
« Laatste verandering: 4 Maart 2025, 22:10:09 door 1200blauw » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

275*

« Antwoord #413 Gepost op: 4 Maart 2025, 22:18:59 »

Zonder er verstand van te hebben, kijk ik argwanend naar dat mfx, want in die probleem draadjes komt dat protocol altijd langs.

Kan je mfx in de centrale uitzetten en tijdelijk die mfx loks even niet mee laten doen?
Probeer dat eens een tijdje (als het kan) om te kijken of er dan nog steeds rare dingen gebeuren.

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 26 27 [28]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Bouwen met weinig bouwgelegenheid
« vorige volgende »
Ga naar: