Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 21   Omlaag
Print
Auteur Topic: De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap  (gelezen 118968 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #120 Gepost op: 15 November 2020, 21:55:03 »

Het lukte mij enkele weken niet om foto's te uploaden. Daarom nu nog enkele plaatjes.

De duinen heb ik afgewerkt met flexibele tegellijm. Is gemakkelijk aan te brengen maar de duinen krijgen er wel gewicht bij. In totaal drie kilo.



Bovenlangs het duin loopt een wandelpad. Maar er is ook een pad nodig om vanaf het station naar het strand te lopen. Met tegellijm een slingerpad aangebracht.

Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #121 Gepost op: 15 November 2020, 22:03:01 »

Na het aanbrengen van de spoorondergrond ziet het er nu zo uit.



Op het plaatje is in het verlengde ook de eerste module te zien.



Aan de linkerkant komt een strookje strand en een klein stukje zee.
Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #122 Gepost op: 7 Februari 2021, 20:01:23 »

De twee modules naar een kamer boven verhuist. Werk aan het spoor heeft even stilgelegen. Op het duin is een vuurtoren geland. Die moet nog wel worden geschilderd. Rechts in het duin komt een spoor tevoorschijn dat in de toekomst direct achter de modules loopt als een schaduwspoor dat bij de uiterste module aan de andere zijde weer aansluit op het hoofdspoor; module nr 3.



Vandaag de ruwbouw van de derde module in elkaar gezet. Links de bovenplaat met het lattenframe dat na sluiten door vastlijmen met de bodemplaat (rechts) de module vormt. De latten aan de onderzijde zijn om de uitklapbare poten aan te bevestigen. Het ronde gat is voor bevestiging van een luchtvaart connector. Een type dat vanaf de buitenzijde wordt bevestigd zodat de draden kunnen worden gesoldeerd voordat deze wordt vastgeschroefd.



Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1583


Benoemd snoodaard


« Antwoord #123 Gepost op: 7 Februari 2021, 22:09:51 »

Je ziet kans op een vrij beperkt oppervlak veel aspecten van het Nederlandse landschap te tonen! Goed bezig!
Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #124 Gepost op: 7 Februari 2021, 22:23:43 »

De derde module wordt een bos en heide landschap. Daardoor kan de keerlus voor een groot deel onder het landschap wegduiken en buiten beeld de aftakking naar het schaduwspoor (of misschien wel een schaduwstation). Daarna nog een module met een polderlandschap en twee modules met een station (moet station Bonn en spooroverkapping ook een plek geven  Wink. Het stationsgebouw komt aansluitend achter de module te hangen. Anders verlies ik te veel breedte om een flink stationsemplacement plek te geven. Bij elkaar worden de modules 7.60 meter lang.
Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #125 Gepost op: 7 Februari 2021, 22:45:36 »

Nog even het spoorplan voor de derde module. Een dubbel spoor dat deels onder het landschap verdwijnt.



Ben nog wat aan het schuiven om niet teveel maatwerk te hoeven maken  Tongue
« Laatste verandering: 7 Februari 2021, 22:49:14 door Anton » Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #126 Gepost op: 11 Februari 2021, 22:02:48 »

Toch niet helemaal tevreden met het spoorplan. Daarom nog wat geschoven met de rails zodat nu zonder passtukje een sluitend plan is ontstaan met het volgende als resultaat:




Aan het spoor een klein station dat wordt aangedaan door de hondenkop op spoor 1. Spoor 2 is voor het doorgaande treinverkeer.
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 936



« Antwoord #127 Gepost op: 11 Februari 2021, 22:33:01 »

hoi nanton

jij bent ook mooi bezig

mvg gerard
Gelogd

lid van HG
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #128 Gepost op: 12 Februari 2021, 10:25:31 »

Echter er zit een S-bocht in die voor problemen kan zorgen. Daarom het ontwerp toch nog wat aangepast.

Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #129 Gepost op: 12 Februari 2021, 11:04:56 »

Dit is wel beter inderdaad. Zelf ook dezelfde wijziging gemaakt omdat het problemen gaf.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Zilte
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 290


« Antwoord #130 Gepost op: 12 Februari 2021, 15:04:50 »

Heb je ook een andere wissel, dan de bochtwissel overwogen? Welke rail gebruik je en heb je ook een afbeelding met de railnummers?
Gelogd
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #131 Gepost op: 12 Februari 2021, 17:06:33 »

voor het baanplan gebruik ik Fleischmann profi rails. Ik heb wel een normaal wissel overwogen maar dat paste niet. Overigens zaten er enkele van deze meegebogen wissels bij de partij die ik heb gekocht. Op deze wijze kan ik deze een plek geven. De normale wissels heb ik verder allemaal nodig voor het station.
Hierbij het baanplan met de nummers van de rails.

Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #132 Gepost op: 12 Februari 2021, 18:02:54 »

Hierdoor kan je mogelijk hetzelfde probleem hebben in de overgang 6174 > 6125 wat je met de plaatsing van de beide 6101's daar hebt voorkomen.
Uitproberen zou ik zeggen  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Anton
Full Member

Offline Offline

Berichten: 205


Modelbouw is magisch


« Antwoord #133 Gepost op: 12 Februari 2021, 19:17:38 »

Met dank Jacob, gelijk maar even uitgeprobeerd. Lijkt te kunnen met twee lange wagens maar een lange trein is beter om uit te proberen. Desnoods schuif ik het meegebogen wissel toch één positie op naar rechts dan kan er in de S-bocht een recht stuk worden ingelast. Deze wissel komt dan wel dicht op het randje van de module te liggen. Met name de aandrijving. Eerst ga ik de module aan de naastgelegen module bevestigen zodat precies duidelijk wordt wat de positie is van de wissels op de overgang van de modules. Dan blijkt ook hoe dicht het meegebogen wissel bij de rand komt te liggen.
Groet,
Anton
Gelogd
Kees Gorter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 120


Ik ben een spoor N gebruiker.


WWW
« Antwoord #134 Gepost op: 13 Februari 2021, 10:13:09 »

Ziet er al leuk uit.

Kees
Gelogd

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 21   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap
« vorige volgende »
Ga naar: