Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 911875 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16792


301 *


« Antwoord #1215 Gepost op: 1 Maart 2020, 22:35:00 »

Over Fremo gesproken, uitgerekend in Denemarken maken die het wel extra spannend, een spoorveer in de opstelling.


Dat ik dit nog mag meemaken.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8838


265*


WWW
« Antwoord #1216 Gepost op: 1 Maart 2020, 22:41:14 »

Dat wij het nog mogen meemaken dat Huub het nieuws uit Denemarken moet verkondigen en niet jij...  Shocked
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #1217 Gepost op: 1 Maart 2020, 22:43:20 »

Ik moet nog aan dat hoofdstuk beginnen en heb nul ervering, maar het gras in het filmpje is wel groener dan jouw gras Huub.
Beeld je nu eind-van-de-zomer dorheid uit of is dit een kwestie van slecht licht i.c.m. een telefoonfoto?
Ander licht, andere camera en waarschijnlijk ook net wat anders aangebracht. Maar de vezelkleuren en de mengverhoudingen zijn hetzelfde.
Periode is zo'n beetje augustus (oogsttijd, vandaar zoveel lege graanwagens naar de silo  Grin ), waarbij het niet heel recent heeft geregend.
Ik streef in elk geval geen sappige Hollandse weides na.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16792


301 *


« Antwoord #1218 Gepost op: 1 Maart 2020, 23:21:45 »

Dat wij het nog mogen meemaken dat Huub het nieuws uit Denemarken moet verkondigen en niet jij...  Shocked


Tja, hoewel Fremo een fantastisch concept is voor wat betreft rijden naar dienstregeling, spreekt het mij toch niet zo aan doordat achtergronden ontbreken en je dus altijd sportzalen op de foto's ziet.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #1219 Gepost op: 2 Maart 2020, 17:59:09 »

Dat ontbreken van achtergronden vind ik ook wel een dingetje. Blijkbaar vinden enkelen binnen Fremo dat ook, want de baan die in Houten stond had wel (deels) een achtergrond.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #1220 Gepost op: 3 Maart 2020, 20:40:05 »

maar het gras in het filmpje is wel groener
Blijkbaar snel op de teentjes getrapt, dat gras, want het is grotendeels verdwenen...  Undecided



Bood mij dan de weer de gelegenheid om wat bovenleidingsmasten te plaatsen, rails te schminken en een half metertje spoor te ballasten.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #1221 Gepost op: 5 Maart 2020, 10:36:26 »

Ik ben ook nog wat verder gegaan met het rangeerconcept.
In excel heb ik een lijst gemaakt met 216 mogelijke scenario's.
Waarom 216? Dat is de uitkomst van 63. De buurtgoederentrein rijdt namelijk op maandag t/m zaterdag (6 dagen) en ik gooi twee keer met een dobbelsteen om een scenario te kiezen.

In de lijst geef je aan wat je wilt vervoeren en waar op de Plettenburger goederensporen de wagen naartoe moet.



Ik heb nu de vaste dienstregeling erin staan en alleen bij scenario 21 wat aanvullingen daarop gedaan, maar je kunt dus tot 216 verschillende combinaties gaan.

Er is ook een tabel waar je per lading en per bestemming kunt aangeven wat voor wagens er gebruikt mogen worden.



Deze lijst kun je zo lang maken als je wilt. Ik heb nu bijvoorbeeld onderscheid tussen pallets en pallets UK. De eerste gaan in een gewone schuifwandwagen, de tweede zijn bestemd voor het eiland en moeten dus in een veerbootwagen.
Bij lading die op open wagens wordt vervoerd, is het ook nog van belang of het spul gebracht of gehaald wordt. De wagen die de shovel (b)rengt is op de heenweg beladen, maar op de terugweg leeg. De wagen die de shovel (h)aalt is juist op de heenweg leeg.

En uiteindelijk worden er dan 36 kaartjes samengesteld waar je precies kunt zien hoe je je trein moet samenstellen, inclusief de volgorde van de wagens.
Stel je gooit bij zowel de 1e als 2e worp met de dobbelsteen een 1, is dit kaartje van toepassing:



Je kijkt bij de weekdag waarmee je bezig bent voor de samenstelling van die dag.
Die weekdag gaat bijgehouden worden in koploper. In principe iedere nieuwe sessie 1 dag verder, maar wel de mogelijkheid om tussendoor een zondag in te plannen. Handig voor als je geen tijd of zin hebt in een rangeersessie. 

Als je de eerste worp een 2 gooit en de tweede een 1, wordt dit de kaart:



De aanpassingen die in het scenario-overzicht waren aangebracht, zijn hier netjes in verwerkt.

Nu nog kijken of het ook in de praktijk werkt zoals bedacht.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8838


265*


WWW
« Antwoord #1222 Gepost op: 5 Maart 2020, 11:15:46 »

sodeju!!   
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #1223 Gepost op: 5 Maart 2020, 11:23:38 »

Hmm, je weet zeker niet wat een dobbelsteen is?

Dit is er een:


 Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8838


265*


WWW
« Antwoord #1224 Gepost op: 5 Maart 2020, 11:57:59 »

Nee, die ken ik wel...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #1225 Gepost op: 5 Maart 2020, 14:08:10 »

 Grin Grin

Het lijkt allemaal heftiger dan het is. Die kaartjes vullen zich automatisch, afhankelijk van het nummer dat ik bovenaan intik.

Het verzinnen van verschillende vervoeren en wat de kans daarop moet worden, is nog het meeste werk.
Maar dat kan een organisch proces worden. Gewoon een wagentje pakken, bedenken wat je ermee op de losweg kan doen. Wanneer een scenario wijzigt, hoef ik alleen dat kaartje opnieuw uit te printen.
Als ik een anno nu baan had, zouden zelfs die kaartjes overbodig zijn, gewoon een extra laptop of tablet bij de baan, waarmee ik voor iedere sessie zo'n samenstellingslijst op het scherm tover. Maar in de jaren '80 ging alles nog met papier.  Smiley

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #1226 Gepost op: 6 Maart 2020, 14:51:40 »

Voor- en tegenspoed liggen ook in Plettenburg dicht bij elkaar.
Waar het met de bouw redelijk voorspoedig gaat, is er in de treinexploitatie momenteel een "totale Betriebsstörung".
Op zich wel natuurgetrouw, ik heb na een dergelijke mededeling eens bijna een uur stilgestaan midden op een van de spoorbruggen over de Main in Frankfurt, ook daar reed toen helemaal niks.

In Plettenburg blijkt het hart van de besturing, de Intellibox, de veroorzaker te zijn.
Er hebben ergens stromen gelopen die daar in die omvang niet hadden mogen zijn.



Dit ziet er niet als eenvoudig oplosbaar uit, ook omdat de oorzaak niet bekend is, dus maar een vervanging besteld. Die zal een dezer dagen wel binnenkomen.
De oude wordt na bijna 20 jaar trouwe dienst ter beschikking gesteld aan de wetenschap.

Shit happens...

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8838


265*


WWW
« Antwoord #1227 Gepost op: 6 Maart 2020, 18:21:23 »

Ik neem aan weer een IB?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8479


WWW
« Antwoord #1228 Gepost op: 6 Maart 2020, 18:22:46 »

Ja, maar nu de 2.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8838


265*


WWW
« Antwoord #1229 Gepost op: 6 Maart 2020, 18:46:08 »

High tech!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: