Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 109 110 [111] 112 113 ... 157   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 896642 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1650 Gepost op: 31 December 2020, 14:56:41 »

Hmmm...gezien je zonnige eiland-plannen denk ik dat je de markt voor Multiplex-seinen-aanstuurderij aardig overschat  Grin

Zou je denken? Heb ik voor niks die hangmat gekocht. Cry

Voor de camera blijf ik nog even zoeken. Mag trouwens ook zwart-wit zijn, ik hoef alleen de koppeling maar te kunnen zien.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1525


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1651 Gepost op: 31 December 2020, 17:37:17 »

Die telefoon zou je oplossing kunnen zijn. Ik heb op YT een filmpje gezien van iemand die een aantal oude telefoons gebruikt voor het maken van een "glitter bomb" (heel ander onderwerp Grin). De maker ziet kans om het camerasignaal van die telefoons op afstand te bekijken. Je zou dus zeggen dat het mogelijk is zonder de hele telefoon te moeten slopen...

Dit was het filmpje (gaat niet over treinen, maar desondanks best amusant vind ik).
« Laatste verandering: 31 December 2020, 17:39:07 door 1200blauw » Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1652 Gepost op: 31 December 2020, 21:27:14 »

Dank je, ga het filmpje volgend jaar bekijken.  Grin

Als hobbyuitsmijter van 2020 heb ik nog in Zusi een trein gereden naar Hagen Hbf, E3118 bestaande uit een 141, vier silberlingen en een postwagen.
Hier bij binnenkomst in Hagen (screendump). De tijd is 12:19:26 en dan ben ik pas aan het begin van het perron.


en aan het perron (foto van scherm)

Zeer herkenbaar voor wie het echte station kent.
Met een minuutje vertraging net niet de 100% score, maar met de iets van 97% ben ik dik tevreden.

Maar hoe realistisch is die dienstregeling nu?
Deze is van 30 september 1981. Drie dagen eerder is de winterdienstregeling 1981/1982 ingegaan en laat ik daar nu het Kursbuch van hebben.
Dus even gezocht in de tabellen en ja hoor, daar staat ie, E3118 (meest rechtse kolom)


De tijden komen overeen met de die in Zusi. En dan heb ik veel respect voor de machinisten die deze tijden moesten halen. Ik heb voor mijn doen redelijk strak gereden en toch kom ik een minuut te laat in Hagen aan. Misschien nog meer als een Duitser rijden.

Tot volgend jaar!

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1653 Gepost op: 1 Januari 2021, 12:10:26 »

Zo'n 2071 jaar nadat volgens de betere geschiedschrijvingen heel Gallië bezet was, zit heel Nederland in een lockdown.

Heel Nederland? Nee, een kleine fictieve nederzetting blijft eigenwijs weerstand bieden en doet net of het Duitsland anno 1985 is.
En zo kon er op 1 januari 2021 toch een foto worden gemaakt van een goed gevulde gezelschapstrein.


20210101_D7000_0405 by hb foto, on Flickr

Lok Daun? Nöh, Daun hat keine eigene Loks mehr, dieser ist von Bw Trier.
Anderhalve meter slaat nog op de hoeveelheid bier of wijn per persoon en mondkapjes worden hooguit op Rosenmontag gedragen.

Maar dat het toch echt 2021 is, bewijst de dronefoto met de sneeuwvrije omgeving.


20210101_D7000_0402 by hb foto, on Flickr

Laten we hopen, maar er vooral ook aan meewerken dat het normaal van 1985 het nieuwe normaal zo snel mogelijk weer verdringt.

Prosit Neujahr.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1654 Gepost op: 9 Januari 2021, 17:06:57 »

Na te lang (te) veel tijd voor de hobby te hebben gehad, is dat sinds deze week niet meer het geval.
De uurtjes die in de bouw van Plettenburg gestoken kunnen worden, zijn weer beperkt tot de avonden en weekenden.
Ondanks de mogelijk vergaande gevolgen voor de bouwtijd door de Plettenburger aannemers, ben ik er wel erg blij mee.

Maar het staat ook weer niet helemaal stil.
De werkzaamheden om de ontkoppelaar te verlichten, waren een goede aanleiding om weer eens met de stad verder te gaan.
Een van de huizen die op de voorgrond staat, is bijna klaar, maar kon nog niet worden afgebouwd zolang ik niet wist wat ik met het interieur wilde doen.



Eigenlijk kan ik me in Duitsland vooral gesloten vitrages herinneren. Ze houden daar niet zo van inkijk, zelfs bij restaurants is het een uitzondering als je naar binnen kunt kijken.
Bij dit huis zijn op de twee bovenste verdieping de vitrages/gordijnen dan ook vrijwel dicht. Wat er nog aan inkijk overblijft, is zo klein dat je daar toch niks ziet van een interieur. Op de eerste etage zijn de vitrages wel open (er moet daar nog wel iets van streepjes vitrage komen), dus daar komt een eenvoudige inrichting. Niet teveel, want ook hier zie je er amper iets van. Het is immers overdag, dan brandt er in de huizen over het algemeen geen verlichting.



De inzet die in het huis komt. Het voorkomt vooral dat je door het huis heen kunt kijken.
Bank en tafel zijn niet meer dan een indicatie van het meubilair dat hier zal komen. Al zal het ook niet veel meer worden.

Op de benedenverdieping komt een slagerij. Dat wordt en los inzetstuk, dat zelfs verlichting zal krijgen. Nee, ik ben niet van mijn geloof gevallen, maar ik ken slagerijen eigenlijk alleen maar als redelijk goed verlicht, zelfs overdag.
De naam van de slagerij is bekend en heeft een link met spullen die er worden verkocht.
Maar uiteraard wordt die naam pas onthuld bij de opening van de slagerij.  Grin

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1655 Gepost op: 25 April 2021, 16:01:28 »

Op de fotosessie met de Sauferzug na, heeft er in 2021 nog geen trein in Plettenburg gereden.
Tot vandaag dan. Ondanks de lange stilstand, reed het allemaal best wel lekker.
Eigenlijk maar één onwillige loc die het vertikte om te gaan rijden. Zij gaf het verzet pas op na de dreiging om van de baan gehaald te worden.
Aan de andere kant een sein dat het al een hele tijd niet goed deed, nu ineens spontaan besloot wel aan het werk te gaan.  Undecided

Nog wat opruimen en dan ook de bouw maar weer eens oppakken.

Kortom, wordt weer vervolgd.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #1656 Gepost op: 25 April 2021, 16:52:04 »

Eigenlijk maar één onwillige loc die het vertikte om te gaan rijden. Zij gaf het verzet pas op na de dreiging om van de baan gehaald te worden.

Handig toch dat locomotief een tweeslachtig woord is. Functioneert hij goed, dan is er geen vuiltje aan de lucht, maar bij weigering is het mooi een zij!   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1657 Gepost op: 11 Mei 2021, 20:41:25 »

Nog geen ontwikkelingen in Plettenburg, maar wel weer een boek gekocht om inspiratie op te doen.

Over

natuurlijk, wat anders?






























Oeps... Niet goed gekeken...  Wink

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #1658 Gepost op: 11 Mei 2021, 20:49:01 »

Elektromagnetische tram.... Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #1659 Gepost op: 11 Mei 2021, 20:51:32 »

Letterlijk omhooggevallen Cheesy.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #1660 Gepost op: 11 Mei 2021, 21:39:49 »

Ja ja, persoonlijk door de burgemeester van Plettenburg afgehaald in de would be Deense exclave.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1661 Gepost op: 12 Mei 2021, 18:18:03 »

Nog meer leesvoer!!
Nu niet over letterlijk omhooggevallen elektromagnetische trams maar echte treinen.  Cool



groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #1662 Gepost op: 12 Mei 2021, 22:51:09 »

Kijk, dat is pas echt een storm(!)achtige cover.    Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #1663 Gepost op: 15 Mei 2021, 19:08:51 »

De Donald Duck is uit (voordeel van een vrije Hemelvaartsdag, dan heb je daar doordeweeks tijd voor) en het was vandaag tamelijk slecht weer, dus tijd om de Plettenburger bouwfirma's weer eens aan het werk te zetten.
O.a. verder gegaan met het stadshuis met slagerij.
Voor de bovenverdiepingen zit het interieur er inmiddels in. Je ziet er nog minder van, dan ik al dacht. Eigenlijk gewoon niets, je zou daarvoor bijna verlichting in gaan bouwen, maar ik weet me te beheersen, alleen de slagerij krijgt verlichting.
Voor de rest is eigenlijk alles behalve het anti-doorkijk-wandje zonde van het werk. Maar goed, ik weet zelf dat er op de eerste etage iemand voor het raam staat en er een zit- en eethoek zijn.



Ook aan de slagerij zelf is gewerkt, misschien later dit weekend daarvan beelden.

groet, Huub

Heb ik trouwens al gezegd dat ik spijt heb dat ik een iphone heb gekocht? Wat een hopeloos eigenwijs apparaat, zelfs bij iets simpels als een foto denkt Apple het beter te weten dan de fotograaf. Geen idee hoe ik de foto rechtop krijg. Heb jet al een keer opnieuw opgeslagen, maar heeft geen effect.
« Laatste verandering: 15 Mei 2021, 19:11:21 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1664 Gepost op: 15 Mei 2021, 21:26:51 »


Nou gewoon zo. Maar ik heb dan ook geen IPhone Grin
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Pagina's: 1 ... 109 110 [111] 112 113 ... 157   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: