Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 119 120 [121] 122 123 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 911272 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #1800 Gepost op: 9 Januari 2022, 13:49:29 »

Nog veranderlijker dan het weer is de bouwer van Plettenburg.
Waar vorige week verdere kleibestrating werd afgezworen, is er vandaag toch nog wat bijgekomen.
Een deel van het vorige week aangelegde lag op de verkeerde plek (verouderde potloodlijntjes aangehouden  Undecided ), dus omdat ik toch aan de slag moest, nog wat extra weg toegevoegd.



Vanuit dit standpunt zal Plettenburg nooit te zien zijn voor de argeloze bezoeker.
Maar goed ook, want hier wordt pijnlijk duidelijk dat alles wat je niet ziet, er ook niet is en alles wat je wel ziet, gewoon nep is.
Het past ook allemaal van geen kant. De eerste de beste uitrukkende brandweerauto moet over de stoep van de bioscoop rijden en ramt dan vermoedelijk de reclame van de muur, maar in het zicht net doen of het een bredere weg is....
Uitruk via deze straat zal overigens niet zo snel gebeuren. Er moet flink geslalomd en deels zelfs tegen het verkeer in gereden worden, maar als het op de reguliere route vast staat, is het wel goed dat er een alternatief is.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #1801 Gepost op: 9 Januari 2022, 13:54:51 »

Maar goed ook, want hier wordt pijnlijk duidelijk dat alles wat je niet ziet, er ook niet is en alles wat je wel ziet, gewoon nep is.


Een treffender beschrijving van Rutte 4 ben ik nog niet tegengekomen.     Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #1802 Gepost op: 9 Januari 2022, 14:01:14 »

Laten we politiek maar buiten dit draadje houden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #1803 Gepost op: 9 Januari 2022, 14:11:12 »

Ik zal me niet mengen in de Plettenburgse politiek. Maar voor sappige verhalen over wat er zich in Plettenburg afspeelt, sta ik natuurlijk altijd open.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #1804 Gepost op: 9 Januari 2022, 20:23:39 »

Ik heb het al eens eerder aangegeven, Plettenburg is apolitiek, al is het maar om rap ontsporende draadjes te voorkomen.

Vandaag kwam voor het eerst in lange tijd de 215 070 weer eens haar gezicht laten zien in het station.
Ideaal moment om met wat (half)zusjes samen op de foto te zetten.



vlnr 3x Roco, 1x Piko Roco, Roco, Fleischmann, Piko

En wat is nu uiterlijk het verschil tussen een 215 en een 216?
Kijk en oordeel zelf.



Groet, Huub

« Laatste verandering: 9 Januari 2022, 21:32:47 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #1805 Gepost op: 9 Januari 2022, 20:52:32 »

Prachtig ontwerp die V160, tijdloos... En de 218 217 in TEE-kleuren is helemaal geweldig. Wil je die niet hebben?

Van welk merk zijn die 215's eigenlijk?
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #1806 Gepost op: 9 Januari 2022, 21:10:36 »

En wat is nu uiterlijk het verschil tussen een 215 en een 216?
Kijk en oordeel zelf.

Ze zijn allebei even mooi!  Grin Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #1807 Gepost op: 9 Januari 2022, 21:31:48 »

Ik vind het fantastische locs en ze brengen bij mij ook dierbare herinneringen boven.
De 218 217 is fraai, maar ik heb me een paar jaar geleden voorgenomen om alleen nog locs te kopen die ik zelf heb gezien qua type en uitvoering.
Daar zijn natuurlijk uitzonderingen op mogelijk, maar dan moet ie eerst weer opnieuw worden uitgebracht.  Cheesy
De blauw-beige 215 is Fleischmann, de rode is Roco. Het verschil is alleen te zien aan de contactpaddestoel en de doos.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #1808 Gepost op: 9 Januari 2022, 23:29:18 »

Ik ben een V200-liefhebber, maar toen ik een paar jaar geleden een V200.0 in Bad Bentheim zag staan, moest ik bekennen dat het toch wel een erg gedateerde vormgeving had. Dat heb ik met de V160-familie (nog) helemaal niet.   

Ik heb het geluk gehad de 218 217 ooit een keer in Heimatstation Regensburg te zien. Ik heb een uur om de loc heen gesatellied en talloze foto's gemaakt. Ik had toen (1996) een model van de 218 217 van Flm, was tevens schoonmaakloc geloof ik. Op het Bw had ik al de ob 218 452 gezien, die ik ook in model (Flm) had. Dag kon al niet meer stuk en toen kwam er ook nog een Touristik 218 naast de 218 217 staan...   

Heeft Fleischmann ook een 215 uitgebracht? Ik dacht dat die zich beperkt had tot de 218. Hoe dan ook, mooie locs! 
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #1809 Gepost op: 9 Januari 2022, 23:43:32 »

In feite is het gewoon een Roco model, maar als Fleischmann-model uitgebracht. De rode zou ook onder dat merk uitgebracht worden, maar voor het zover was, werd besloten dat alle H0 locs onder de roco-vlag uit zouden komen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #1810 Gepost op: 9 Januari 2022, 23:55:55 »

Dus Roco heeft de 215 opnieuw uitgebracht...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #1811 Gepost op: 12 Januari 2022, 21:53:49 »

Hier de directe vergelijking tussen de oude en de nieuwe Roco.

Ondertussen hebben de wegenbouwers niet stilgezeten. De bedoeling was wat wegen en trottoirs, bouwen die gasten een complete funderingsplaat voor alle gebouwen. Als ze daar nu wat minder tijd aan hadden besteed en wat meer aan het straatwerk....


Luftaufnahme freigegeben vom Regierungspräsidenten in Plettenburg unter dem Nummer 47L25

Kortom, er zijn nog wat Teerarbeiten nodig.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1812 Gepost op: 12 Januari 2022, 22:12:11 »

Citaat
Luftaufnahme freigegeben vom Regierungspräsidenten in Plettenburg unter dem Nummer 47L25

 Grin Duim omhoog
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #1813 Gepost op: 18 Januari 2022, 21:16:24 »

Een spectaculaire Dachbodenfund van Plettenburg, een zwart-witfoto uit de jaren '50.
Toen was de plek waar later de parkeergarage werd gebouwd, nog braakliggend terrein. Dat bood een goed uitzicht op de bioscoop.



Al sluit ik niet aan dat we wederom belazerd worden. De Eduscho reclame komt niet echt als jaren '50 over en ook het hoekpand lijkt me van decennia later.
Maar goed, de Plettenburger bezoeker van vlees en bloed zal het nooit van deze kant zien, dus daarmee toch wel een welkom plaatje.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #1814 Gepost op: 18 Januari 2022, 21:27:49 »

 Grin Gelukkig heb je de foto's nog...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 119 120 [121] 122 123 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: