Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 121 122 [123] 124 125 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899020 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1830 Gepost op: 2 Februari 2022, 21:11:43 »

De wederopbouw van de stad is ter hand genomen. De tram staat te popelen om weer het publiek en masse twee straten verderop te brengen.

Vanuit iets verhoogd Preiser-perspectief.


En zoals de meeuw het ziet die wat brood op het bovenste dek van Parkhaus am Feuerwache heeft zien liggen.


Hoewel de globale opbouw al een tijdje vaststaat, blijken er steeds weer enkele aanpassingen nodig te zijn.
Direct naast Midas was eigenlijk geen bebouwing gepland, was zogezegd een gat uit de oorlog dat nooit was opgevuld.
Inmiddels heb ik besloten daar toch een hoekpand neer te zetten dat aansluit op het gebouw rechts.
Het pand daarachter, direct naast de parkeergarage (het dak ik nog net zichtbaar), moet toch maatwerk worden, want wat er nu staat, past net niet.

En tenslotte blijkt de overgang naar de brug veel beter zichtbaar dan ik had ingeschat.


Er zal in elk geval nog wat met die overgang gedaan moeten worden. En verder proberen het geheel wat te camoufleren met bomen en vrachtauto's in de zichtlijn en misschien een wat groter postkantoor dan nu gepland.

Het städtische Bauamt mag weer terug naar de tekentafel.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1831 Gepost op: 13 Februari 2022, 19:59:14 »

Lang weekend gehad, dus grootse plannen om flink wat meters te maken met de baan, maar door diverse oorzaken zijn het meer millimeters geworden.
Maar wel iets gedaan. Ene GerardvV zat de lokale jonge automobilisten op te stoken om eens uit te testen of het uithangbord van de Esso overeind zou blijven staan als er tegenaan gereden zou worden.  Angry
Citaat
Die paal met Esso uithangbord zal nog wel een paar keer worden omver gereden Grin
Had de pomphouder dat ding maar niet een paar meter naar voren moeten plaatsen zonder er een beschermend stoepje omheen te maken Tongue :Smiley

Een uithangbord dat steeds weer gerepareerd moet worden, is natuurlijk geen aanlokkelijk perspectief. Nu al helemaal niet, de pomphouder kan het met de lage brandstofprijzen ook zonder dergelijke sores al nauwelijks bolwerken.

In ruil voor wat Esso Extra voor de prijs van gewone Esso, wilde de lokale vangrail-leverancier zijn lading wel wat minder goed bevestigen. Dat dan net ter hoogte van het tankstation een stuk van de auto valt, is natuurlijk puur toeval.



Maar de pomphouder geeft de baldadige jongeren achter het stuur nu wel het nakijken.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1832 Gepost op: 13 Februari 2022, 20:16:19 »

Hoezo? Die kunnen bij de pomp toch de achteruit inschakelen en vol gas geven?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1833 Gepost op: 13 Februari 2022, 22:57:54 »

We kunnen wel zien waar jij vandaan komt Gert....  Undecided
In Irgendwo nur nette leute!

Leuk detail! en goed geplaatst ten opzichte van de weg die er naartoe leidt.

Grtz,
Niels
Gelogd
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1834 Gepost op: 13 Februari 2022, 23:28:28 »

Paaldrukken,jammer, weer een leuk initiatief om zeep geholpen. Tongue
Zonder je eigen auto al te veel te beschadigen is het trouwens handiger je auto eerst tegen de paal te zetten en dan in lage versnelling de druk op te voeren tegen de in de weg staande paal Grin
Maar mooi opgelost zo  Duim omhoog
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1835 Gepost op: 13 Februari 2022, 23:31:46 »

Zonder je eigen auto al te veel te beschadigen is het trouwens handiger je auto eerst tegen de paal te zetten en dan in lage versnelling de druk op te voeren tegen de in de weg staande paal Grin

De hooligans van Fodboldklub Sydborg zijn u dankbaar voor deze tip!    Wink
De Plettenburger Polizei is alvast gewaarschuwd voor een invasie door de Vikingen.   

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1836 Gepost op: 13 Februari 2022, 23:38:10 »

Ik help waar ik kan Grin
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1837 Gepost op: 13 Februari 2022, 23:46:53 »

Het begint hier uit de hand te lopen....
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1838 Gepost op: 14 Februari 2022, 19:56:25 »

Het BKA in Wiesbaden had vanuit Nederland signalen opgevangen dat leden van de Sydborger Pæletrykforening met de trein op weg naar Plettenburg zouden zijn. Achter de onschuldig klinkende naam, gaat in werkelijkheid een aantal subversieve elementen schuil, hooligans die grof geweld niet schuwen.
Zowel de lokale Polizei als de Bahnpolizei is daarop ingelicht om een oogje in het zeil te houden bij een potentieel doelwit.



Groet, Huub

 
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #1839 Gepost op: 14 Februari 2022, 23:10:21 »

Kunnen ze niet beter het busje aan de niet beschermde zijde van de paal zetten? Dan kan een deel van de plaatselijke Shimanski zich weer richten op andere zaken. Zoals kijken of er nog overlevenden zijn in dat huis waar het dak is ingestort....
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1840 Gepost op: 14 Februari 2022, 23:29:53 »

Ik hoor zojuist dat de Vikingen deze visuele informatie met dank hebben aanvaard en zich nu beraden op hun te volgen strategie om de Plettenburgse Paal omver te krijgen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1841 Gepost op: 15 Februari 2022, 12:13:51 »

Leuk hè? Ik hoef helemaal niets te doen Grin Grin Tongue
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1842 Gepost op: 15 Februari 2022, 15:41:25 »

De harde kern van Fodboldklub Sydborg heeft er nog eens een nachtje over geslapen en denkt nu te weten hoe ze de Plettenburgse
Paal omver kunnen krijgen. Woordvoerder Bjørn Age Rasmussen meldde zojuist: "Wij gaan dat paaltje in Plettenburg niet alleen
omgooien, we gaan het compleet verpletteren! Hoe we dat doen? Nou heel simpel, we rijden met een houttransportwagen naar dat
Esso-station, parkeren onze vrachtwagen naast die lachwekkende vangrail en maken dan aan één kant alle rongen los. We raden de
pomphouder aan om de benzineleidingen alvast af te sluiten, want als onze boomstammen gaan rollen, zal het waarschijnlijk niet
alleen bij die paal blijven, maar gaan er wellicht ook nog een paar pompen om!

Gerard v. V, vermoedelijk in zijn jonge jaren als hooligan lid geweest van supportersvereniging 'Haagsche Bluf' van ADO Den Haag,
wordt van harte uitgenodigd om het aanstaande spektakel in Plettenburg bij te wonen.

De vrachtwagen is vanmiddag uit Sydborg vertrokken:



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1843 Gepost op: 15 Februari 2022, 17:04:56 »

Ik zie in gedachten de Leopard 2 bergingstank al, niet alleen het Deense vrachtwagentje opwachten en tegenhouden, maar vermorzelen tot een paar ton oud ijzer….het hout zal in Plettenburgse houtkachels verdwijnen vermoed ik…  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1844 Gepost op: 15 Februari 2022, 17:26:48 »

Om de dagdromen van de Waldijkse burgemeester lachen Bjørn Age en kornuiten alleen maar.   Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 121 122 [123] 124 125 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: