Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 126 127 [128] 129 130 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 910273 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 14 gasten bekijken dit topic.
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #1905 Gepost op: 26 Maart 2022, 22:18:14 »

Leuk ding Huub, die mengsmeerpomp. Vwb de brommers, je vergeet de Tomos
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1906 Gepost op: 3 April 2022, 18:16:25 »

Het was lange tijd een groot bewaard geheim in in (of beter gezegd bij) welke plaats de benzinepomp staat.
Het heet daar geen Plettenburg meer, hooguit dat het dorp inmiddels door de grote buur is 'eingemeindet'.

Onder enkele hoogwaardigheidsbekleders zong het al een weekje rond, maar inmiddels is het officieel.



Die wannabe Viking rijdt er ook weer. Heeft er misschien mee te maken dat er een grote Trödelmarkt schijnt te zijn...

groet, Huub
 
« Laatste verandering: 3 April 2022, 22:26:46 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16782


301 *


« Antwoord #1907 Gepost op: 3 April 2022, 18:25:32 »

Pas op hoor, geen kwaad woord over Vikingen!    Tongue

mvg,
Gørt
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1908 Gepost op: 3 April 2022, 18:28:42 »

Ik zou niet durven, straks komen je Engelse genen bovendrijven...  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16782


301 *


« Antwoord #1909 Gepost op: 3 April 2022, 18:33:39 »

Of de Spaanse, nog gekker!   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1910 Gepost op: 10 April 2022, 21:16:55 »

Weer lekker modelspoorderig bezig geweest dit weekend. Gisteren vooral in woord (het klinkt vast heel ongeloofwaardig uit mijn mond, maar me o.a. bezig gehouden met schakelbare binnenverlichting in een Märklin-rijtuig  Shocked ).
Vandaag het Übergabeaufgleisgleisdingesgerät iets handzamer gemaakt.


Natuurlijk is ook dit nog niet definitief, maar wat handzamer en daardoor minder kwetsbaar dan de eerdere variant.
Hij werkte ook direct goed na het aansluiten op de baan, is ook niet altijd vanzelfsprekend.

Verder weer een uurtje gereden. Af en toe wat moeizaam, want ik rij eigenlijk te weinig, maar er is geen trein op een onmogelijke plaats blijven hangen.
Wat wel structureel blijft hangen is het inrijsein van Plettenburg. De vervangende aandrijving is binnen, maar het vergt nog wat engineering voor dat sein weer naar behroen werkt.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1911 Gepost op: 16 April 2022, 17:17:18 »

De Kurierdienst kwam vandaag bij de Plettenburger Signalmeisterei een pakje met inhoud afleveren.
Een deel van de inhoud:


Het is een voetje om het sein uit dit bericht in te plaatsen.
Op zich heeft dat ding zelf wel een voetje, maar de aansluitdraden zijn lakdraad. Dat gaat met aansluiten onder de baan hoogstens één keer goed voordat een of meer draadjes breken. In dit voetje vast een 8-polige printconnector, waar de kwetsbare draadjes eenmalig aan vastgesoldeerd moeten worden en dan kan ik in principe verder tot in de eeuwigheid van die draadjes afblijven. Gewoon een gat in de baan boren, sein erdoor steken en aan de onderkant de printconnector aansluiten.
Zo is de theorie althans, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het in de praktijk ook werkt.
De leverancier (de bekende firma Neuenhaus) was ook zo attent om het typische Plettenburggrün te gebruiken, een net iets van het standaard Resedagrün afwijkende kleur.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1912 Gepost op: 17 April 2022, 17:16:59 »

Na het bestraten enkele maanden terug, wacht de stad nog op verdere werkzaamheden aan het stratennet.
Vandaag daar weer mee aan de slag geweest, de eerste stap althans, het "teren".


20220417_IMG_0210 by hb foto, on Flickr


20220417_IMG_0211 by hb foto, on Flickr

Nu mag het eerst weer drogen. Daarna schuren en her en der wat bijkleuren.

Verder staat het paasweekend voor een belangrijk deel in het teken van de voorjaarsschoonmaak.
Deels om weer een fatsoenlijke werkruimte te creëren, deels om spullen wat makkelijker terug te vinden, wat het werken aan projecten ook weer zou moeten vereenvoudigen.
Op zich ben ik niet van het heel gestructureerd opruimen, dus enige chaos is geen probleem, maar af en toe is de spreekwoordelijke bezem erdoor wel nodig.
Daarbij afscheid genomen van wat electronica-projecten, deels nog uit de analoge tijd, die al jaren liggen te liggen en nooit meer gebruikt zullen worden.

Ook kwam ik de Littfinski DSW-88 tegen. Dit is een "Datenweiche", een soort splitter om de s88-bezetmelderstreng te kunnen opsplitsen in twee strengen. Normaal moeten s88 bezetmelders altijd achter elkaar zitten, hiermee wordt het wat flexibeler.
Volgens mij doet het ding het nog, maar ik gebruik het niet meer en mag dus weg.
Mocht iemand interesse hebben, stuur even een PB.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1913 Gepost op: 24 April 2022, 12:16:51 »

Gisteren weer eens naar de snoepwinkel geweest.
Naar aanleiding van de verbouwing van Gerard van zijn Gbs-en, bedacht ik me dat ik er zelf geen heb in NS-uitvoering. Terwijl er toch een fraaie uitvoering door Exact-train op de markt is gebracht. Gekozen voor de plankenversie, vind ik toch wat kenmerkender dan de multiplex-versie.

Fraai model, de rijeigenschappen zullen gelijk zijn aan het DSB-zusje (een 2e handsje van NS) die wel al rondreed op de baan.

Daarnaast viel op dat er steeds minder diesellocs rijdend in Plettenburg waren aan te treffen.
De vermoedelijke oorzaak, brandstoftekort, kan nu ook worden weggenomen.

Ook deze is van Exact-train, een zover ik kan zien correcte weergave van een vooroorlogse 30 m2 Leichtbau ketelwegen Uerdinger Bauart.
Inzetbaar tot in de jaren 90, dit model heeft een revisiedatum in 1982 en daarmee dus uitstekend passend op de baan.

En tenslotte weer wat nostalgische gevoelens kunnen aanwakkeren.
Zoals eerder gemeld, twijfelde ik nog over de VSL-versie, omdat die bij Aken de grens over kwam, maar uiteindelijk toch gekozen voor de bus van Centraal Nederland die de eerste jaren van mijn leven een eindhalte bij mij in de straat had van volgens mij lijn 53 naar Zeist.
En ik vind de Leyland-versie net iets leuker qua aangezicht als de Daf-versie.

Alleen die bestemming moet er natuurlijk wel vanaf en vervangen door iets fatsoenlijkers.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #1914 Gepost op: 24 April 2022, 14:30:06 »

Nostalgie viert hoogtij bij de aanschaf van Artitec bussen  Duim omhoog

Die Exacttrain’s zijn mooi! ….en veel te schoon natuurlijk  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1915 Gepost op: 24 April 2022, 15:29:12 »

Voor wie het boek heeft, in Güterwagen Band 7 staat op pagina 112 een foto uit maart 1984 van het exacte voorbeeld van de ketelwagen.
Aangezien het volgens de kalender in de garage augustus 1986 is, moet ergens in die pakweg 2,5 jaar iemand heel ijverig aan het poetsen zijn geweest.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen zijn werk weer teniet te doen...  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1916 Gepost op: 8 Mei 2022, 09:33:10 »

Gisteren was er weer de Trödelmarkt in Holzen.
Zelf niet geweest, maar 's middags stond er wel een bezorger van Schenker Spedition voor de deur met een zending hekwerk.
De bezorger bleek er nog wel wat werk aan gehad te hebben,  want de afhaallocatie in Holzen was onduidelijk.
Wel gelukt uiteindelijk, dus voor de gedane moeite de beste man maar een kop koffie aangeboden.



Het hek komt bij de fabriek te staan.

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16782


301 *


« Antwoord #1917 Gepost op: 8 Mei 2022, 11:07:02 »

Ahum, laat jij een koeriersbedrijf rijden voor het korte stukje Holzen - Plettenburg?
Heeft de burgemeester geen fiets?   Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #1918 Gepost op: 8 Mei 2022, 11:22:33 »

Sssst. Ik kan niet uitsluiten dat de koerier meeleest...  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16782


301 *


« Antwoord #1919 Gepost op: 8 Mei 2022, 11:35:43 »

O wacht, die fünfundzwanzig Pfennige vallen: de burgemeester van Plettenburg had de burgemeester van Waldijk om een boodschap gestuurd!    Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 126 127 [128] 129 130 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: