Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 157   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 896655 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #435 Gepost op: 3 Januari 2018, 14:32:40 »

Nee, niet echt verdiept.
Koploper kan toch niks met de terugmelding en ook als een besturingsprogramma dat wel zou kunnen, zie ik niet veel voordelen. Bij een computergestuurde baan krijg je toch voornamelijk bevestiging van wat je al weet.
De voordelen die ik zie, rechtvaardigen niet de investering.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #436 Gepost op: 3 Januari 2018, 17:35:53 »

Oké, ik zag dat er in de Miba Digital een artikel over staat. Ben benieuwd.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Servé
Full Member

Offline Offline

Berichten: 174


Busje rijden...


« Antwoord #437 Gepost op: 11 Januari 2018, 21:56:07 »

BiDiB is best leuk, maar idd met Koploper heb je er niks aan. Voor mijzelf wil ik een bedieningstableau hebben waarin de nummers (=adressen) van de treinen staan. Aangezien er (nog) geen RailCom-producten zijn die de info via Loconet verzenden (DigiKeijs komt met de DR5088RC die dat wel kan, maar alleen kanaal 2), ben ik zelf maar gaan knutselen.

Op kanaal 1 schreeuwen alle decoders tegelijkertijd en door elkaar, waardoor het signaal niet meer goed aankomt. Op kanaal 2 zenden de decoders alleen als ze aangeroepen worden, maar kanaal 2 wordt niet door de DR5088RC ondersteund (helaas Sad)
Gelogd

Compleminte oet Mestreech,

Servé
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #438 Gepost op: 12 Januari 2018, 09:07:43 »

In het kader van de 1300 discussie elders, mijn Rivarossi SNCF-uitvoering maar weer eens uit de doos gehaald.
Typisch een "hoort er nu eenmaal bij" aankoop uit het verleden. Ik heb het altijd lelijke kraak-noch-smaak locs gevonden en heb er eigenlijk niks mee.
Maar Rivarossi heeft er een mooi model van gemaakt. En hoewel ik de vinger er niet op kan leggen waar het in zit, maar ik vind het model nog net wat overtuigender dan de toch ook fraaie weergave van REE.


Zoals erg gebruikelijk bij mij moeten de losse onderdelen ooit nog eens worden gemonteerd.
Misschien een volgende keer als ze even wordt losgelaten...

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #439 Gepost op: 18 Januari 2018, 14:14:15 »

Stormschade in Plettenburg!!
 

Afgewaaide daken, omgewaaide auto's en wagons, volledige stremming van het treinverkeer.

Het bleef niet beperkt tot Plettenburg, ook de grote buren kregen het voor de kiezen met rondvliegend (stalen) balkonmeubilair dat acuut binnengehaald moest worden om ernstige schade aan de omgeving te voorkomen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #440 Gepost op: 18 Januari 2018, 14:30:01 »

 Grin  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Baureihe06
Full Member

Offline Offline

Berichten: 132


3 rail digitaal periode 2.


« Antwoord #441 Gepost op: 20 Januari 2018, 08:31:35 »

Is de verzekering al langs geweest om de schade op te nemen?

Veel succes met de verdere bouw.

Edward.
Gelogd

Beleef je plezier aan je eigen baan en maak je niet druk om wat anderen zeggen.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #442 Gepost op: 20 Januari 2018, 15:41:37 »

Goed dat je erover begint, want dat is nog wel een dingetje.
Verzekeraar natuurlijk direct schriftelijk ingelicht, maar door capaciteitsgebrek bij de Bundespost blijkt de post vanuit Plettenburg te blijven liggen.
Vandaag in het door stormschade getroffen Houten daarom maar geïnvesteerd om die capaciteit wat te vergroten.


De auto is eigenlijk naar mijn smaak een te jong model. Omdat er sowieso nodig iets aan het gele plastic moet worden gedaan, overweeg ik om dan ook maar de cabine te vervangen door een wat ouder type. Transfers van de Bundespost zullen vast wel ergens te krijgen zijn.
Ik heb ook enige twijfel bij het ontbreken van een beige sierlijn onderaan de wagenkast van het postrijtuig, terwijl de schorten ook blauw zijn.
Maar al met al tevreden weer uit Houten vertrokken.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #443 Gepost op: 20 Januari 2018, 18:00:17 »

Ik denk dat het deze is en die is van 1977 t/m 1995 geproduceerd en toch redelijk 'spot on' voor jouw tijdperk.

Decals vind je hier. Een enorm assortiment voor de Duitsche rijder en bouwer.  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #444 Gepost op: 20 Januari 2018, 18:23:41 »

Hier plaatjes van wat ik in gedachte had (even scrollen, 1e en 3e plaatje).
Maar als dit type al in 1977 rondreed, vind ik het uitstekend en hoeft er niks verbouwd te worden. 
Dank ook voor de link naar de decals.  Duim omhoog
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #445 Gepost op: 20 Januari 2018, 19:03:56 »

De cabine van jouw foto's was van 1967 tot 1986 en wordt de Düsseldorfer transporter genoemd (1e generatie).
Jouw model is denk ik de Bremer Transporter met eerder genoemde jaartallen. De Düsseldorfer transporter 2e generatie lijkt daar wel op en is van '86-'95 en dus wel te jong eigenlijk.
Om zeker te zijn zou je hem een met de snoet scheef van voren moeten tonen.

Bron van mijn wijsheid.  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #446 Gepost op: 20 Januari 2018, 20:11:03 »

Volgens deze site is het model een T2.
Toch past hij dan wel in het plaatje, ik ging er vanuit dat dit model pas veel later was geïntroduceerd.
Deels probeer ik de baan een midden jaren '70 sfeer te geven, deels een midden jaren '80.
En dat moet ook weer niet te dwangmatig worden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #447 Gepost op: 20 Januari 2018, 20:22:28 »

Inderdaad. Ik zat er naast met die Bremer. Op deze foto is het duidelijk die andere.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #448 Gepost op: 21 Januari 2018, 12:05:31 »

Tussen alle storm- en postperikelen door ook weer bezig geweest met wat spoorverleggingen.
Oorspronkelijk had ik de baan iets anders gepland dan het uiteindelijk geworden is.
De aanpassingen zijn destijds gemaakt om sneller te kunnen rijden en voor mij is dat kunnen rijden een vrij essentiële voorwaarde om lol in de hobby te houden. Daarnaast heb ik bij de bouw van het spiraal gedeelte een denkfout gemaakt, waardoor dit deel kleiner is geworden dan oorspronkelijk gedacht. Heeft wel het voordeel dat je nu makkelijker de kamer in komt, maar helaas ook nadelen.
In combinatie met de aanpassingen in het sporenplan, leidde dit er namelijk toe dat het hier allemaal eigenlijk te krap is geworden.
Merkbaar in een S-bocht waar je ziet dat een deel van het materieel het niet echt leuk vindt, krappe bogen en hellingen die wat minder steil zouden mogen zijn. Zolang alles in het spoor blijft, vind ik het niet heel boeiend. Maar helaas ontspoorde hier toch nog wel eens wat, naar mijn smaak te veel.
De eerder getoonde uitbreiding met een extra schaduwstation, waarbij het bestaande dubbelspoor werd vervangen door enkelspoor, was een eerste poging om hier verbetering in aan te brengen. Voor de meest kritische plek was dit inderdaad de oplossing, maar helaas verplaatste het probleem zich.
Herleggen van het nieuwe probleemgedeelte bracht geen soelaas, dus maar besloten om het wat rigoureuzer aan te pakken.
De bogen wat ruimer en de S-bocht wat treinvriendelijker moet wel lukken. De helling minder steil maken, zit er niet in. Wat ik door ruimere bogen win, verlies ik door het rechter trekken op een ander deel. Op zich jammer, maar aan de andere kant, er is een loc die zonder slipbandjes gewoon zes rijtuigen naar boven trekt, dus dat zie ik niet als het grootste probleem.

Het nieuw te leggen spoor kwam daarbij ruim buiten de bestaande onderbouw, waar dus wat uitbreiding nodig was.
Inmiddels ligt het spoor weer, het grootste probleemgeval (natuurlijk een Deens rijtuig, wat anders  Angry ) heeft inmiddels enkele keren ontsporingsvrij het nieuwe gedeelte bereden. Dat is in elk geval hoopgevend.


Nog wat ondersteuning en bescherming voor het wissel en dan kan er weer normaal gereden gaan worden.
Hoogste tijd, wat deze dame heeft serieuze platvoeten van het wachten gekregen.


De minimum boogstraal is nu overal 45 cm. Nog steeds niet ideaal in een helling, maar meer zit er niet in. Mocht het uiteindelijk nog steeds een te groot probleem zijn, zit er niets anders op dan dit stuk geheel of deels te herbouwen. Niet bepaald iets waar ik naar uitkijk.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #449 Gepost op: 21 Januari 2018, 13:19:48 »

R=450 mm is niet gek toch? In mijn onzichtbare delen moeten ze zich door r=360 mm wringen en dat gaat zonder ontsporingen.
Ga toch stiekum die Denen ook eens testen....  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 157   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: