Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 157   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 896607 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #405 Gepost op: 24 November 2017, 18:24:03 »

Ik wacht graag de uitkomsten van je experimenten af. Ben vooral benieuwd naar het ontkoppelen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #406 Gepost op: 24 November 2017, 22:09:58 »

Hier alvast een technisch verhaal over de REE-tjes: https://www.ree-modeles.com/images/news/2017/11/attelagescourts.pdf

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Baureihe06
Full Member

Offline Offline

Berichten: 132


3 rail digitaal periode 2.


« Antwoord #407 Gepost op: 25 November 2017, 06:16:59 »

Ik ben ook benieuwd naar die koppelingen.

Vooral het lengte verschil trekt me, maar de stroomgeleiding ook. Wink

Edward.
Gelogd

Beleef je plezier aan je eigen baan en maak je niet druk om wat anderen zeggen.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #408 Gepost op: 25 November 2017, 17:51:31 »

Vandaag weer eens verder gegaan met de overwegbomen van Weinert in elkaar te zetten, moet tenslotte ook eens op de baan komen.
De bedoeling is nog steeds dat het de versie met behang wordt, waar de Preisertjes dus niet onderdoor kunnen kruipen.
Daarvoor moet er een dun metalen stripje in een richel aan de onderkant van de slagbomen worden gelijmd (waar vervolgens de hangers aan komen te zitten), maar helaas, de pogingen van vandaag mislukten. Een andere keer nog maar een nieuwe poging wagen. En als iemand die dingen al eens in elkaar heeft gezet en de ultieme tip heeft hoe je dat stripje vastzet, hou ik me aanbevolen.

Om de frustratie een beetje weg te werken, de kasseienweg maar opnieuw geschilderd.
Deze had als basiskleur grijs, maar vond ik toch wat te saai en contrasteerde naar mijn smaak niet genoeg met de asfaltweg.
Nu als basiskleuren beige en leem gebruikt, een wash met gebrande omber en een of andere onbestemde groene kleur er overheen en het ziet er naar mijn smaak een stuk beter uit. Nog wat dry brushen en dan kunnen de wegenbouwers weer elders aan de slag.

Plaatje met de foon en met flits, dus niet helemaal een goede weergave van de kleuren, maar vergelijking met een eerdere foto van dit stukje maakt het verschil wel duidelijk.
Aanhakend op Ruud, mijn (aanzienlijk kleinere) verzameling van Schwarz Bau. De laatste auto komt uit een set waar ook nog twee verblijfswagens bijhoren, maar die moet ik nog in elkaar zetten.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Baureihe06
Full Member

Offline Offline

Berichten: 132


3 rail digitaal periode 2.


« Antwoord #409 Gepost op: 26 November 2017, 15:11:43 »

Hallo Hubertus.

Ik heb die overweg ook, ik heb van het" Behang" afgezien.
Na meerdere malen proberen om het geheel er in te krijgen ben ik er mee gestopt.
Het is idd een waardeloze klus, toch hoop ik dat JIJ het wel voor elkaar krijgt, dan kan
ik misschien het behang als nog plaatsten.

Veel succes er mee. Duim omhoog

Edward.
Gelogd

Beleef je plezier aan je eigen baan en maak je niet druk om wat anderen zeggen.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #410 Gepost op: 26 November 2017, 18:41:49 »

Ik heb er eigenlijk niet een beeld bij wat en hoe nu het probleem is... Undecided

De straat vond ik grijs beter  Lips Sealed
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #411 Gepost op: 26 November 2017, 19:21:00 »

De slagboom bij de Weinert-overweg bestaat uit een geheel, dus boom met tegengewicht.
Als je er ook zo'n behang onder wilt, moet er een dun stripje (met allemaal gaatjes waar later dat behang in geprutst moet worden) over de lengte van die slagboom gelijmd worden. Daarvoor zit er in die slagboom een klein gleufje. Het stripje is 0,2 mm dik en in mijn geval 10 cm lang. Het gleufje is iets breder en ik schat 0,1 mm diep. Dat stripje moet dus met secondelijm in dat gleufje worden gelijmd, waarbij het stripje niet verbuigt en de gaatjes ook niet vollopen met lijm. Voor iemand die tot twee jaar terug bij wijze van spreke nog niet naar secondelijm durfde te kijken, een hele uitdaging.  Undecided
Vandaag een nieuwe poging gedaan en na wat tegenslagen, lijkt het nu wel gelukt te zijn. Na een nachtje uitharden morgen maar eens kijken of wat dat betreft voor de eerste boom de vlag echt uit kan.
De grootste uitdaging schijnt trouwens het monteren van het behang te zijn.

Wat de straat betreft, ga je mond spoelen.  Cheesy
Maar serieus, enerzijds vertekenen de kleuren door de flits, anderzijds zie je het op de foto rechter van boven dan je kijkend naar de baan ziet (in elk geval voor mij, ik ben niet zo lang). Als je wat schuiner kijkt, wordt het donkerder. Het grijs was dus niet echt verkeerd, maar in het geheel vond ik het niet lekker smoelen.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #412 Gepost op: 26 November 2017, 19:54:13 »

Zo te lezen wordt Weinert gesponsord door een sanatorium dat nieuwe klandizie zoekt.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #413 Gepost op: 26 November 2017, 20:10:54 »

Het zou ne niets verbazen.
Maar als het goed in elkaar zit, is het wel mooi spul. Als je daar dan nog wat van meekrijgt natuurlijk.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #414 Gepost op: 9 December 2017, 17:20:10 »

Helaas moet ik jullie voorlopig nog mijn ervaring met de REE-koppelingen verschuldigd blijven. Toen ik ze deze week bij MTE bestelde stonden ze nog op verkrijgbaar, maar op de beurs kreeg ik te horen dat de vraag zo groot was dat ze deze koppelingen momenteel niet meer kunnen leveren. Anyway: wat in het vat zit verzuurt niet.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #415 Gepost op: 9 December 2017, 17:26:33 »

Er valt over de Plettenburgers veel te zeggen, maar in het algemeen niet dat ze erg snel zijn.
Inmiddels alweer ruim 3,5 jaar geleden zijn ze gestart met de bouw van een silogebouw, maar nu pas klaar.
Zie je de lange bouwtijd terug in de kwaliteit? Eigenlijk niet.
Maar door schade en schande wijs geworden, heb ik inmiddels geleerd dat ik niet tot de categorie modelbouwers hoor die er vrolijk van wordt om overnieuw te beginnen als iets niet naar wens is.
Ik heb veel respect voor mensen die dat wel kunnen, maar bij mij resulteert dat meestal in het ver naar beneden schuiven op het to do lijstje.
En dat lijstje wordt vervolgens steeds langer, zodat het alleen om die reden al niet meer stimuleert om verder te bouwen aan de baan.
Een paar maanden geleden de knop omgezet dat er voor mij geen reden is om op tentoonstellingsniveau te willen bouwen. Leuk als dat lukt, maar anders pech. De lat van wat ik wil bereiken flink lager gelegd, waardoor dingen tenminste afkomen. Dit gebouw is daar dan een resultaat van.
Bij lange na niet perfect, maar voor mij is het resultaat acceptabel genoeg om dit stukje van de baan verder aan te kleden.



groet, Huub
« Laatste verandering: 9 December 2017, 18:08:04 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #416 Gepost op: 9 December 2017, 17:37:33 »

Als ik eindelijk eens echt ga bouwen aan Sydborg dan ga ik waarschijnlijk vanuit dezelfde filosofie aan de slag. Leuk als het lukt en anders maar tijdens een volgend leven.   Cool

Je silogebouw doet me een beetje denken aan een raadplaatje dat ik in 2012 in de omgeving van Meppen schoot.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #417 Gepost op: 9 December 2017, 18:50:29 »

Ik zie veel beursonwaardigere dingen op beurzen  Grin
Misschien nog een firmanaam op het gebouw en een al of niet werkend verlichtingsarmatuur boven de ingangen?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #418 Gepost op: 9 December 2017, 19:28:32 »

Suggestie voor de firmanaam: "Plettenburger Fröbelwerke Gmbh"    Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #419 Gepost op: 9 December 2017, 20:11:06 »

Die firmanaam is dus een van de dingen waar ik de lat flink lager heb gelegd. Ik had eigenlijk iets van een logo op de wand willen aanbrengen, maar met alle ribbels zag ik me dat uiteindelijk niet voor elkaar krijgen. Op het dak zou nog wel kunnen.
Als de plannen blijven zoals ze nu zijn (bij mij geen vanzelfsprekendheid), maakt dit gebouw deel uit van een sojafabriek. Hier komt dan de (spoor)aanvoer van de bonen en afvoer van de bulkmeel. De verbouwde Kibri-fabriek is dan voor de verwerking gedacht, waar ook de pallets met meelzakken worden geladen. En uit die fabriek gaat de olie naar de andere kant van het spoor voor de raffinage waarna het in ketelwagens of in flessen op pallets wordt afgevoerd.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 157   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: