Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899024 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #585 Gepost op: 26 November 2018, 22:31:00 »

Dreigen met Londen hielp, hij stond zo weer overeind.  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #586 Gepost op: 27 November 2018, 20:46:27 »

Geïnspireerd door het weer van vandaag met een achtergrond bezig geweest.
Gekozen voor een beetje gelijksoortig grauw, al heet dat bij de Hornbach dan Birdhouse Blue (krijtverf van Mood Paints).
In het echt lijkt het in elk geval overdag ook wat blauwer dan op de foto, maar het hangt dicht tegen grijs aan. Mij bevalt het wel.
Het voordeel van grauw weer, is dat je in elk geval niet hoeft na te denken hoe je de schaduwen van de zon nabootst.  Smiley


Ik ben ook weer wat verder gekomen met de plaatsbepaling van de gebouwen. Doordat de brug over het station wat verder naar achteren ligt, moest ook de weg iets van route veranderen. De auto's geven aan hoe dat is gedacht. Hoofdroute voor de boom langs, sluipverkeer achter de boom.
Links de eindhalte van de tram en het hoekhuis dat daarachter hoort, moet even rechts poseren. Volgens mij heb ik geen geschikt huis meer over voor beide plekken, dus dat wordt of een gang naar de Immobilienberater of naar een aannemer die op de hoek links een nieuw pand mag gaan bouwen.

De camera iets naar rechts gedraaid, waarbij de van eerdere opnames bekende deur zichtbaar wordt.


De twee Klein Modellbahn-doosjes zijn om het effect te zien van een trapsgewijze verhoging van het te bouwen postkantoor.
Dit om een enigszins harmonieuze opbouw te krijgen van het lage station naar het hoge hoekhuis, dat er weer mede toe dient om het zicht op de baan voorbij de stationsoverkapping te verbergen. Daar is immers niks.


En tenslotte een standpunt iets verder weg, waar ook het stuk hout is te zien op de plaats van de toekomstige brug.


Alle opnames vanuit mijn ooghoogte.

Tips en ideeën natuurlijk altijd welkom, al zal ik er niet altijd naar luisteren.  Grin

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #587 Gepost op: 27 November 2018, 21:07:10 »

Gekozen voor een beetje gelijksoortig grauw, al heet dat bij de Hornbach dan Birdhouse Blue (krijtverf van Mood Paints).

En dan nog gek opkijken dat die parkieten niet willen zingen als ze voorgoed in een winterdepressie schieten...   Cheesy

Je maakt flinke vorderingen; leuk om te volgen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #588 Gepost op: 27 November 2018, 21:26:50 »

Weinig op aan te merken (of op te..) eigenlijk.
Ben wel nieuwsgierig naar de brug. Al ideeën hoe die er uit gaat zien?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #589 Gepost op: 28 November 2018, 10:50:30 »

Ik zit te denken aan iets a la Flensburg, maar moet nog kijken of dat past qua doorrijhoogte.
Voordeel hiervan is dat het flink wat zicht wegneemt van wat er achter de brug gebeurt.


Waar ik ook nog een beetje mee zit zijn de twee achterste sporen. Het achterste daarvan komt op de plek te liggen waar een paar reacties terug de stoomloc staat. Dat is gewoon een doodlopend spoor, waarop hooguit wat kolenbakkies heen en weer worden geschoven.
Maar het spoor daarvoor, spoor 4, wordt wel gewoon gebruikt en buigt natuurlijk ook af. Het spoor zelf is niet te zien, tenminste niet met mijn lengte, maar je ziet wel dat een trein afbuigt.
Voor mooi zou er dus eigenlijk nog iets voor de brug komen, dat het zicht op dat spoor belemmert. In de oorspronkelijke plannen zou een brugpijler daarvoor zorgen, maar nu die brug een stuk naar achteren is geschoven, gaat dat niet meer op.
Er zal vanzelf wel iets opborrelen.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #590 Gepost op: 28 November 2018, 11:34:52 »

Een seinhuis wellicht?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #591 Gepost op: 28 November 2018, 12:25:14 »

Ik zie op bovenstaande foto een boom staan. Die komen ook in rijtjes voor  Wink

Brug is OK denk ik en wel zelf te knutselen.  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #592 Gepost op: 28 November 2018, 12:48:28 »

Als ik die bomen in een rijtje tussen de sporen zet, kan er geen trein meer rijden.  Cheesy
Seinhuis heb ik wel even aan gedacht, maar weer af laten vallen. Het is niet logisch op die plek.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #593 Gepost op: 28 November 2018, 13:12:23 »

Wellicht zou een transformatorhuis of een onderstation of hoe zoiets ook mag heten wel logisch zijn op die plek?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #594 Gepost op: 28 November 2018, 14:49:49 »

Leuk dat jullie meedenken.  Duim omhoog

Als ik tijdperk nu zou gaan rijden, plemp ik er gewoon een geluidsmuur neer en ben ik klaar. Maar helaas, ik moest weer zo nodig tijdperk 4 doen.  Angry
Maar ik rij niet alleen het verkeerde tijdperk, ook het verkeerde land.  Cheesy Trafo's hangen in Duitsland in de mast of zijn zo groot dat ze echt niet op dat stukje passen. Het mag hooguit een cm of vier breed zijn, liefst nog wat smaller.

Om het wat aanschouwelijker te maken.


De zwarte lijn is zo'n beetje de grens waar je de daklijn van een trein nog kunt zien. Als je tenminste niet langer bent dan ik, maar dan heb je gewoon pech.
Het blauwe gebied wil je dus eigenlijk niet kunnen zien, tenminste niet boven de zwarte streep.
Het rode gebied is beschikbaar om dat te voorkomen (doorlopend naar links, mits een trein er onderdoor kan).
De brug zou nog iets gedraaid kunnen worden en met bomen voor het station kan ik bepaalde zichtlijnen misschien nog wel verhinderen.

Op dit moment spoken er tweedrie mogelijkheden door mijn hoofd, die nog onderzocht moeten worden op haalbaarheid en geschiktheid.
1. Net doen of die afbuiging een wissel is die toevallig altijd afbuigend wordt bereden. Ik zie dan wel dat er iets te heftig wordt afgebogen, maar de meeste leken zien dat echt niet. Dan kan ik met een kleiner gebouwtje volstaan, om aan het zicht te onttrekken dat er helemaal geen wissel ligt.
2. Een oplopende spoordijk met fly-over waarop een vervallen spoor ligt. Dat zou dan een voormalige goederenaansluiting zijn naar het gebied achter de locloods dat alleen op die manier is te bereiken. Voor spoorlijnen komt dit vaker voor, niet alleen als er behoefte is aan een ongelijkvloerse kruising. Als aansluiting ken ik zo snel geen voorbeeld bedenken, maar het is niet bij voorbaat onmogelijk.
3. En tijdens het tikken bedenk ik nog een derde mogelijkheid. Een extra niet meer in gebruik zijnd perron waarvan de kap nog aanwezig is. In Duitsland is het niet ongebruikelijk dat er maar een spoor tussen twee perrons ligt. Bezwaren zijn dat het bewuste spoor 4 geen logisch spoor als perronspoor is en dat eigenlijk te schuin ligt. Maar misschien valt dat laatste helemaal niet op. Rechter leggen van dat spoor met wissel is in elk geval geen optie.

Genoeg te overdenken dus.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #595 Gepost op: 28 November 2018, 14:59:56 »

Bij oplossing 1 kun je toch ook nog daadwerkelijk een wissel neerleggen en de wisseltong dan met secondenlijm voor eeuwig in de afgebogen stand vastzetten?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #596 Gepost op: 28 November 2018, 16:11:51 »

Volgens mij heb ik dat in het verleden eens geprobeerd en past dat niet. Ik heb ook geen wissel meer over om het uit te proberen.
Want dat zou op zich wel een optie zijn. Dan wordt het wissel ook niet vast gezet, maar heb ik een extra spoortje waar ik losse locs kwijt kan.
Zo maar eens kijken wat voor bocht er op dit moment ligt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #597 Gepost op: 28 November 2018, 21:46:42 »

Inmiddels gecheckt en met een oud Roco wissel blijkt het net te kunnen. Dus die gaat er dan ook in.
Met een Rocoline zal het uiteindelijk ook wel gaan, maar die oude heb ik er nog genoeg van liggen en ik heb niet het idee dat het op die plek echt opvalt. Indien wel, kan ik het altijd nog vervangen.
En dan komt er als bonus nog een kort spoortje bij waar ik een losse loc kan stallen.

Goh, nu heb ik dus ook al naar Gert geluisterd, het moet niet gekker worden...  Shocked

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #598 Gepost op: 28 November 2018, 21:48:57 »

Goh, nu heb ik dus ook al naar Gert geluisterd, het moet niet gekker worden...  Shocked

Moet je bij het Raadplaatje ook even doen, want ook daar heb ik zojuist warempel iets zinnigs gezegd.   Grin

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #599 Gepost op: 28 November 2018, 21:51:52 »

Als je nu nog eens Wesley's advies gaat opvolgen wordt het echt eng  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: