Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 73   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 221600 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5150


WWW
« Antwoord #825 Gepost op: 2 Juli 2019, 07:35:52 »

Niet te stoppen, die jongens.



groet, Huub
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5729


226*


« Antwoord #826 Gepost op: 2 Juli 2019, 07:44:55 »

Wel gecompliceerd hoor....eerst de hele loods afbreken om een betonvloertje te storten...  Cheesy

Staan de deuren van de loods eigenlijk standaard open of maak je die beweegbaar?
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5150


WWW
« Antwoord #827 Gepost op: 2 Juli 2019, 08:02:08 »

Duidelijk dat jij die betonboer niet kent.  Grin

Ik ben wel bezig geweest om de deuren beweegbaar te maken, maar op de simpele manier werkte dat niet lekker.
Deuren draaien eigenlijk niet soepel genoeg en de digikeijs-decoder die ik voor de deuren wilde gebruiken, schiet compleet in de stress als er teveel weerstand wordt ondervonden op de servo.
Andere, minder zwaarwegende reden is dat het tableautje met 16 schakelaars vol zit. Iedere uitbreiding betekent een extra terugmelder daarin en daar is eigenlijk te weinig ruimte voor. Als de deuren beweegbaar worden, wil ik die wel (ook) op knopdruk kunnen bedienen.

Toen bedacht ik me dat het weliswaar altijd zwaar bewolkt, maar (na)zomer is in Plettenburg, dus dat de deuren helemaal niet dicht hoeven. Kortom, ze staan altijd open.

groet, Huub
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5150


WWW
« Antwoord #828 Gepost op: 2 Juli 2019, 17:31:09 »

De huidige status van de loods. Dak, wanden en deuren hebben wat vervuiling gekregen.



In de toekomst zul je het zo dus waarschijnlijk nooit zien.
Eigenlijk zonde van het werk om dan de deuren aan de buitenkant te doen.  Undecided

De loods moet nog minimaal één keer van de baan af, vandaar dat het dak nog deels ontbreekt. Zonder dak laat die loods zich nu eenmaal makkelijker verplaatsen. Maar ik heb goede hoop dat van het weekend de dakdekkers kunnen komen.

Overigens stond al een tijdje de 120 002-1 op een kopspoortje in het station van Plettenburg, maar die is vandaag vertrokken. Het gerucht gaat dat die een Sonderzug ophaalt en die morgenavond naar Plettenburg brengt.
Geheimzinnigheid alom en niks is zeker, maar het kan geen kwaad morgenavond op het bruggetje te gaan spotten... Cool

groet, Huub
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5150


WWW
« Antwoord #829 Gepost op: 3 Juli 2019, 18:41:32 »

Het gerucht bleek te kloppen.
Vanavond kwam de 120 002-1 weer naar Plettenburg met een Sonderzug bestaande uit twee 1e klas TEE-rijtuigen, een restauratierijtuig en een Gesellschaftswagen.
Twee hobbyfotografen wisten de trein vast te leggen en het dankzij bijzonder goede contacten voor elkaar te krijgen dat die nog dezelfde avond werden afgedrukt in het Plettenburger Abendblatt.

Ulrich stond op het bruggetje


En hem viel uiteraard de Gesellschaftswagen op. Dit type (geschikt voor 200 km/u) zie je hier niet zo vaak.


Ralf had geen zin om naar het bruggetje te wandelen en is wat dichter bij het station gebleven.


En ook hij had natuurlijk oog voor de Gesellschaftswagen.


In Plettenburg is iedereen uitgestapt en richting Hotel Plettenburger Hof gegaan. Gezien de prijsklasse van dit hotel, maar ook omdat de Sonderzug alleen maar 1e klasse had, zullen het ongetwijfeld hoge piefen geweest zijn, maar wie of wat, geen idee. Maar wie weet komen we daar nog achter....

groet, Huub
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5150


WWW
« Antwoord #830 Gepost op: 4 Juli 2019, 19:04:23 »

Inmiddels is duidelijk geworden waarom de Sonderzug naar Plettenburg kwam.
Er was vandaag een internationaal congres over seinhuistechniek.
Met de Sonderzug reisde de directie van de Deutsche Bundesbahn van Frankfurt naar Plettenburg.
De meeste andere deelnemers kwamen met de gewone trein of, zoals de Nederlandse delegatie, met een luxe reisbus.
Verschil moet er zijn...  Grin



groet, Huub
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5729


226*


« Antwoord #831 Gepost op: 4 Juli 2019, 19:50:15 »

 Grin  Grin
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5150


WWW
« Antwoord #832 Gepost op: 5 Juli 2019, 13:38:36 »

Het blijkt gisteren zelfs de voorpagina van het lokale sufferdje te hebben gehaald, incl. redactioneel commentaar.  Wink



Kortom, het is weer vrijdag.

groet, Huub
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5729


226*


« Antwoord #833 Gepost op: 5 Juli 2019, 16:44:28 »

Plettenburg staat wel in één klap op de spoorwegkaart!
De komende jaren zal nog worden verwezen naar dit congres.   Duim omhoog

Gelukkig voor de Plettenburger spoorlui kwam de werkelijke oorzaak van de gestrande goederentrein niet ter sprake want op het podium van het congres moeten bekennen dat een ontbrekende vrachtwagentrailer op de trein het seinbesturingssysteem in de war stuurde.....  Cheesy
Om de congresgangers tijdens hun rondgang over het emplacement af te leiden, stond men druk (zogenaamd) aan het remsysteem te sleutelen al zou dat de oorzaak van het niet verder doorrijden zijn.  Wink
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5150


WWW
« Antwoord #834 Gepost op: 5 Juli 2019, 17:59:48 »

Sssssssssttt...  Angry
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5150


WWW
« Antwoord #835 Gepost op: 7 Juli 2019, 14:35:02 »

Maar het kastje hangt op zijn plek en werkt ook.


Ook voor de draaischijf is het niet meer nodig de computermuis in zijn nekvel te grijpen.

Komende tijd moet blijken of het ook betrouwbaar werkt, maar onder dat voorbehoud kan ik dit projectje weer afsluiten.
Op naar het volgende.

groet, Huub

Het werkte wel betrouwbaar, maar had een nadeel.
Bij automatisch rijden kun je in Koploper aangeven of een loc voor- of achteruit de draaischijf af moet. Prettig voor het Bw-personeel als de stoomlocs niet met de schoorsteen voor de loods ingaan, want aan de achterkant van de loodssporen zit geen rookafvoerpijp.
Bij handmatige wisselstraten kun je dat niet aangeven, waardoor locs wel i de verkeerde richting in de loods komen te staan. Al voor alle loodssporen waren gevuld, waren de klachten hierover niet van de lucht, hier moest dus snel een oplossing voor worden gevonden.
Kees Moerman (waar ik de draaischijfaansturing van heb) had een idee waarmee het mogelijk wel zou werken. Weliswaar niet de keuze vooruit/achteruit de schijf af, maar wel de keuze of de draaischijf links- of rechtsom moet gaan draaien.
Het idee is uitgewerkt op de baan en werkt zoals gehoopt.

Kortom, het Bw-personeel moet weer iets anders verzinnen om over te klagen.

groet, Huub
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5729


226*


« Antwoord #836 Gepost op: 7 Juli 2019, 16:45:27 »

Jammer dat dit onderwerp het voorbije congres gemist heeft  Wink
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5150


WWW
« Antwoord #837 Gepost op: 7 Juli 2019, 17:53:17 »

Inderdaad.
Nou ja, dan moet er maar weer een nieuw congres worden georganiseerd.  Grin
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5150


WWW
« Antwoord #838 Gepost op: 7 Juli 2019, 20:56:29 »

Ondertussen heeft de NMBS voor de tweede keer de 1602 naar Plettenburg gestuurd, dit keer wel voorzien van bijna alle onderdelen.
Wat ze niet hebben gemonteerd, kan er ook niet afvallen en aangezien in elk geval in Plettenburg het toch niemand opvalt of die onderdelen er wel of niet op zit, is het eigenlijk wel zo slim dat ze die achterwege hebben gelaten.
Ik heb me laten vertellen dat het monteren van wat er nu wel op zit al heel wat kwartiertjes gekost heeft, duidelijk dat de fabrikant ook denkt dat we nog in de jaren '80 leven.

De Belgen probeerden wel nog met 160 km/u door het station te rijden, maar dat was te verwachten, daarom was de bevonleidingsspanning tijdelijk gehalveerd. Inmiddels is er in de loc iets aangepast, waardoor de loc in Plettenburg niet meer sneller kan dan 80 km/u. Ook de machinisten zijn opgelied, dus in afwachting van een geschikte trein, mag de loc weer op een bekend spoortje wachte, maar nu wel toegelaten.



Ook de loods is zo goed als klaar. De daken nog wat fatsoenerenen en wat sierhekwerk op het dak, dat is het wel.
Alleen die eerste deur waar je tegen de binnenkant aankijkt, daar had de glaszetter duidelijk veel te veel Schnaps achterovergeslagen...  Of de stopverf was in de aanbieding, dat kan natuurlijk ook.  Undecided
Probleem is een beetje dat ik er volgens mij geen vervanging voor heb. Nog maar eens goed zoeken en anders wisselen met een andere deur waar het hopelijk wat minder opvalt.

groet, Huub
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5150


WWW
« Antwoord #839 Gepost op: 10 Juli 2019, 16:47:40 »

En inmiddels heeft de Belg de eerste trein door Plettenburg mogen trekken.
Helaas voor de Plettenburgers die een snellere verbinding met België in het vooruitzicht was gesteld, het is de IC van Dortmund naar Brussel en die stopt hier niet.

groet, Huub
Gelogd
Pagina's: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 73   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: