Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 157   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 896619 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #855 Gepost op: 16 Juli 2019, 18:39:17 »


Maar ik laat me graag verrassen....misschien vlucht ik dan uiteindelijk naar Sydborg, eens kijken of daar wel internationale treinen stoppen en wat we daar dan eventueel aan kunnen doen  Grin



Zo zo, de nood is kennelijk wel hoog!   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #856 Gepost op: 16 Juli 2019, 19:30:08 »

Nee hoor, vooralsnog blijf ik lachend in Waldijk  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7188


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #857 Gepost op: 16 Juli 2019, 19:34:37 »

Is er eigenlijk een uitleveringsverdrag Waldijk-Plettenburg?
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #858 Gepost op: 16 Juli 2019, 19:49:45 »

Moet je aan Merkel euh...Huub vragen  Cool
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16709


298 *


« Antwoord #859 Gepost op: 16 Juli 2019, 20:32:42 »

Zou ie dan ook gaan bibberen?   Grin

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #860 Gepost op: 16 Juli 2019, 20:36:01 »

Geen uitleveringsverdrag. Dat heeft ook het voordeel dat de straf niet in het thuisland mag worden uitgezeten...

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #861 Gepost op: 18 Juli 2019, 19:25:07 »

Mijn aandacht ligt op dit moment vooral bij de draaischijf. Er zijn wat ontbrekende delen geballast. Nog niet alles, maar het eind is in zicht.
En ter afwisseling ook met de aanleg van de tankplaat begonnen.
Geen concreet voorbeeld, maar een mengelmoes van wat ik zelf bij Hannover heb gefotografeerd, wat ik op internet heb gevonden en wat ik zelf heb verzonnen.

Het spoor komt daarbij in het "beton" te liggen.
De basis is wat mij bij straatspoor het beste bevalt (als het tenminste recht spoor is), grijs karton.


Na een eerste schilderbeurt heeft het een kleur die nieuw beton zou kunnen hebben. Het afdak waar de pomp onder komt te staan is door de fabrikant gedacht als dak van een fietsenrek.


En zoals het er nu uitziet. Het beton is gewassen en gepoederd en ook het afdak heeft een "metal look" gekregen.


De tank moet uiteraard nog een kleurtje krijgen en net als het afdak nog een verouderingsproces ondergaan. Nog wat leidingwerk om de tank te kunnen vullen.
En hoewel ik gerust kan zeggen dat de pomp er al staat (vanuit dit standpunt toch niet te zien), maar dat zou een verzinsel zijn. Die moet nog worden geplaatst (en daarvoor eerst worden gevonden, moet ergens liggen).
Als dan alles klaar is, kan de achtergrond weer terug, waardoor het op deze manier niet meer is te zien. Maar we hebben de foto's nog.  Grin

groet, Huub
« Laatste verandering: 18 Juli 2019, 19:27:18 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #862 Gepost op: 18 Juli 2019, 19:31:30 »

In Hannover ligt de beton niet BS. Een reden dat jij dat wel gedaan hebt?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #863 Gepost op: 18 Juli 2019, 20:02:15 »

Dit is veel makkelijker te maken. En het kwam ook voor, inmiddels lijkt het zelfs de regel te zijn.

Hier trouwens nog een tussenvorm, tot BS aan de buitenkant van de spoorstaven, niet BS ertussen (vermoedelijk een dichtgegooide inspectiekuil).

Aachener Revier 2-13 by hb foto, on Flickr

groet, Huub
« Laatste verandering: 19 Juli 2019, 07:48:40 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #864 Gepost op: 19 Juli 2019, 15:36:53 »

Zoals elders op het forum gemeld, heb ik deze week de eerste stappen in de wereld van de Arduino gezet.
Na eerst wat met de led te hebben gespeeld die op de Arduino Uno zelf is aangebracht, vanmiddag op een broodbordje wat leds en weerstanden gefrot om met meerdere uitgangen te kunnen oefenen.
Vervolgens een simpel programmaatje geschreven en het resultaat daarvan is een knipperpatroon van een lichtbalk zoals je dat op politieauto's wel ziet.

Filmpje

Niet heel spannend en voor Plettenburg sowieso veel te modern, maar wel leuk om te ontdekken hoe makkelijk dit met een Arduino te realiseren is. Voor wie bekend is met de Arduino, dit is met delay´s en for-instructies geprogrammeerd.
Ik ga nog wat verder stoeien om de structuur nog te vereenvoudigen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #865 Gepost op: 19 Juli 2019, 18:00:16 »

En voor de liefhebber nog een toepassing die mogelijk wel Plettenburg haalt, een simpele verkeerslichtschakeling voor twee verkeerslichten. Wel zoals de Duitsers het doen, dus rood-geel voor groen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #866 Gepost op: 19 Juli 2019, 22:36:53 »

Interessant! Op BNLS heb ik ook wel eens wat gelezen over Loconet en Arduino.
Het ging mij vrij snel boven de pet... Undecided
« Laatste verandering: 20 Juli 2019, 10:13:13 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #867 Gepost op: 20 Juli 2019, 10:06:30 »

Dat had ik ook en daardoor wat koudwatervrees. Uiteindelijk toch maar zo'n ding besteld en blijkt vrij laagdrempelig te zijn.
Om de basis te begrijpen, begin ik nu met wat simpele stand alone dingen. Daarna ga ik wel eens verder kijken om het te koppelen met het digitale systeem.
Maar dat hoef je niet (allemaal) zelf te verzinnen, er is vrij veel te vinden waar een ander al de programmaregels heeft bedacht.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #868 Gepost op: 20 Juli 2019, 10:11:42 »

Bijvoorbeeld een aan de handmatige wisselstraten over de draaischijf gekoppelde bediening van de loodsdeuren d.m.v. servo's i.c.m. werkende seinen op de draaibrug  Cheesy  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #869 Gepost op: 20 Juli 2019, 16:56:02 »

Grapjas.  Cheesy
Nee, de deuren van de loods zijn altijd open. Wil ik dat veranderen, zal de loods weer flink onder handen genomen moeten worden, waarbij de deuren vervangen moeten worden door exemplaren die wel soepel scharnieren. Staat op het todo-lijstje maar bijna onderaan.
Ik heb wel een andere toepassing in gedachte. Ik heb nog een paar Viessmann seinen liggen die door een multiplexer moeten worden aangestuurd. Ik heb daar wel een orginele Viessmann-decoder voor, maar dat ding bevalt me niet. Seinen branden veel te fel en ik heb bij Viessmann nagevraagd of dat te dimmen is, maar helaas.
Met een Arduino moet het multiplexen ook kunnen, ik denk dat dat zelfs niet zo heel ingewikkeld is. Er moet natuurlijk wel nog wat electronica achter de arduino, maar daar kom ik denk ik wel uit.
Maar met de seinbeelden kunnen weergeven, ben je er natuurlijk niet, ze moeten ook nog aangestuurd worden en liefst zonder extra decoder. Ik heb nog geen idee wat op dat gebied de mogelijkheden van een Arduino zijn. Komt nog wel.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 157   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: