Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 73   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 219838 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1110


Enge buur bij de buren


« Antwoord #945 Gepost op: 3 September 2019, 21:29:36 »

Volgens mij werd er gewoon omgelopen.
Een paar plaatjes van 216 035/V160 035 in Groningen (met net nog wat Silberling) Beide nummers stonden op de lok.
750301 Groningen by Gerard van Vliet, on Flickr
2506 en DB 260 035,
Groningen,
01 maart 1975.

750301 Groningen by Gerard van Vliet, on Flickr

750301 14-13a Nieuwe Schans by Gerard van Vliet, on Flickr
Beide soorten nummering zichtbaar

760403 Nijmegen by Gerard van Vliet, on Flickr
Lok DB 215 017 met trein naar Kranenburg
Nijmegen
03 april 1976.

Hoop dat je deze plaatjes niet erg vindt in jouw topic.
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
132* bij de buren
103* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5143


WWW
« Antwoord #946 Gepost op: 3 September 2019, 21:50:41 »

Nee hoor, ga je gang. Draadjes hoeven voor mij niet zo strak te zijn. Als het de spuigaten uitloopt qua zijsprongen, geef ik dat wel aan.

Bedankt voor de plaatjes. Een oud nummer nog in 1975, heeft vast een DB-medewerker ten onrechte afgetekend dat hij alles had omgenummerd.  Grin
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 10815


215*


« Antwoord #947 Gepost op: 4 September 2019, 14:24:36 »

Op DSO ook een mooi verslag van jouw favoriete Duitse dieselloc, Huub.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5143


WWW
« Antwoord #948 Gepost op: 4 September 2019, 15:14:30 »

Dank voor de link.
Brengt me op een kleine aanvulling op het waarom van mijn liefde voor deze loc. Waarom kreeg ik 37 jaar geleden juist deze loc?
Het antwoord is simpel, tijdens de vakantie in 1982 had ik er één van dichtbij gefotografeerd, na een reis van Neustadt naar Doanuaeschingen achter deze loc.


19821024, Donaueschingen [DE] by hb foto, on Flickr

En misschine wel het mooiste van alles, je kon bij deze loc zo naar binnen kijken.

19821022, Donaueschingen [DE] by hb foto, on Flickr

Dat wordt dan toch een compromis, in model zal dat niet gaan.

groet, Huub
Gelogd
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1201


WWW
« Antwoord #949 Gepost op: 10 September 2019, 20:06:27 »

Welke serie (215,216, 218) het precies was weet ik niet, want ik heb er geen foto's van. De eerste keer dat ik zo'n V160 zag was in 1999 in Kall. De grote roosters waardoor je dwars door de loc heen kon kijken maakte wel indruk.
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 179* - Deutsche Reichsbahn Ep II
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5143


WWW
« Antwoord #950 Gepost op: 10 September 2019, 20:38:54 »

Grote kans dat je dan een 215 hebt gezien, die maakten tot begin deze eeuw de dienst uit op dat traject.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5143


WWW
« Antwoord #951 Gepost op: 21 September 2019, 17:00:51 »

Ik heb me vandaag weer eens een paar uur vermaakt in de hoofdwerkplaats Haarlem. Althans, zo heette het toen ik er voor het eerst kwam, inmiddels heeft het al enkele naamswijzigingen gehad en nog veel meer verbouwingen.
Voor het goede doel werden er ook allerlei treinattributen verkocht. Omdat ik met het OV was en ook nog wat meer plannen had voor de dag, waren klapzittingen, nummerborden van DD-AR stammen en prullenbakken wat lastig om mee te nemen, maar een noodremhandel gaat nog wel. Was direct voor het eerst in mijn leven dat ik met mijn handen aan zo'n handgreep heb gezeten.  Grin



Het zal wel ergens aan de baan bevestigd worden, als ik het ding open krijg (weet iemand misschien hoe?), kan ik kijken of er ook nog een toepassing voor is.

groet, Huub
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1743


« Antwoord #952 Gepost op: 22 September 2019, 08:33:00 »

Zitten er in die gaatjes van de bovenkant geen schroefjes?
Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5143


WWW
« Antwoord #953 Gepost op: 22 September 2019, 14:35:30 »

Nee, die gaatjes zijn om het ding te bevestigen.
Mogelijk zitten er onder de sticker nog schroeven en op de achterkant zit in elk geval een schroef.
Maar in het kastje zit ook een veer, en veren zijn altijd lastig terug te krijgen als ze losspringen.
Vandaar dat ik pas aan die schroef wil draaien, als ik zeker weet dat ik het ding daarmee open krijg.

groet, Huub
Gelogd
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 836


HCC!m-IG


« Antwoord #954 Gepost op: 22 September 2019, 16:12:52 »

Noodrem uittrekken (activeren), dan is de veer ontspannen. De schroef aan de achterkant kan dan los. Mechanisme kan losspringen maar is makkelijk weer op z'n plaats te zetten en te sluiten.

Overigens, gisteren in Haarlem een deurpaneel meegenomen, nu nog een sleutel organiseren en een toepassing voor verzinnen. Helaas is de muur te ondiep om 'm in te bouwen onder mijn noodrem...
Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5143


WWW
« Antwoord #955 Gepost op: 22 September 2019, 16:17:58 »

Top, dank je.  Duim omhoog

Deurbediening heb ik ook nog overwogen, maar de inbouwdiepte en het gebrek aan een passende sleutel hebben me weerhouden.  Grin
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5143


WWW
« Antwoord #956 Gepost op: 24 September 2019, 20:28:27 »

Het modelspoorseizoen wil hier nog niet heel erg op gang komen, maar inmiddels is wel het werk aan de Loktankstelle afgerond.
Er ontbrak nog wat leidingwerk bij de tank en die kan nu ook gevuld worden vanuit een ketelwagen. En tenslotte nog wat met de luchtkwast gespeeld.
Het geheel is daarna natuurlijk direct in gebruik genomen en ter gelegenheid van de opening wordt er tien Pfennig korting gegeven op een liter diesel. Je hoeft niet te vragen wie daar als eerste op afkomen.



Bovenstaand plaatje is voor gewone stervelingen inmiddels niet meer te maken, die kunnen het geheel alleen nog van voren zien.




groet, Huub
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5719


226*


« Antwoord #957 Gepost op: 24 September 2019, 20:50:54 »

Hmm....wellicht nog een lantaarn (wel of niet werkelijk werkend) zodat er ook in donkere tijden getankt kan worden?
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5143


WWW
« Antwoord #958 Gepost op: 24 September 2019, 21:14:29 »

In Plettenburg wordt het nooit nacht, dus geen lantaarns nodig.  Wink

Serieus, er moet nog wat emplacementverlichting komen, maar ik moet nog eens rustig bekijken hoeveel en waar.
In het echie zit er trouwens onder de kap verlichting, maar dat zie je toch niet in model.

Maar wat er ook aan verlichting komt, 100% zeker dat die niet functioneel wordt. Ik heb echt helemaal niks met nachteffecten op de modelbaan. Bij tentoonstellingsbanen gebruik ik die periode altijd maar om naar een ander punt te lopen.
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5719


226*


« Antwoord #959 Gepost op: 25 September 2019, 05:10:08 »

Mee eens. In Waldijk zullen ook uitsluitend nep-lantaarns komen voor het beeld, niet voor licht  Grin
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Pagina's: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 73   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: