Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 898939 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #300 Gepost op: 11 Mei 2017, 21:35:22 »

De software geeft toch zo'n overzichtje met alle CV's die veranderd zijn?
Dat was dacht ik de truc die Jakop uithaalt.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #301 Gepost op: 11 Mei 2017, 21:46:26 »

Klopt, maar dusdanig dat ik het niet zo opvatte dat cv 32 twee keer aangepast moest worden in mijn geval.
Nou ja, het is gelukt. En ik heb verder geen lokpilots meer liggen, dus zal hier wel bij blijven.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #302 Gepost op: 12 Mei 2017, 05:19:33 »

Duidelijkheid over hoe e.a. moet worden ingesteld in de software om iets te bereiken is ver te zoeken, dat ben ik met je eens en dat wordt niet duidelijker met de aanschaf van de Programmer zag ik bij Gert, want dat vodje wat je daar als handleiding bij krijgt is een lachertje.
Om overzicht te houden doe ik dingen stap voor stap en vraag de te wijzigen CV's op en doe dat dan. Dan weer een nieuwe wijziging etc.
« Laatste verandering: 12 Mei 2017, 09:08:36 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #303 Gepost op: 12 Mei 2017, 07:48:27 »

Ik geef toe, het ligt waarschijnlijk ook wel wat aan mijn karakter. Blind getallen overnemen is aan mij niet zo besteed, ik probeer altijd te begrijpen wat ik doe. Ik werk dus vanuit de handleiding, het lijstje te wijzigen cv's uit de programmer software moet eigenlijk alleen maar bevestigen wat ik al wist.
Nou ja, dat was hier ook wel zo, betreffend cv 262. Ik had alleen niet in de gaten dat CV 32 ook een rol speelde.
En dan die instellingen die iets zouden moeten doen, maar waar ik geen enkel verschil zie of ik het vinkje wel of niet zet.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #304 Gepost op: 12 Mei 2017, 14:07:04 »

1. Hoewel ik het zelden uit  Cheesy, ben ik geen fan van Denemarken. Kopenhagen is nog wel oké en toen er nog echte treinen op de boot gingen, was ook het spoor er nog wel te pruimen, maar verder vind ik het er nogal saai.
2. Nadat ik uit huis ben gegaan, heeft een deel van mijn treinspullen daar nog heel wat jaartjes daar op zolder gestaan.
Toen dat huis leeggemaakt moest worden, die dozen ongezien bij mij in de berging gezet.

Wat hebben 1 en 2 met elkaar te maken?

Gisteren heb ik een van die dozen eens naar boven gehaald om te kijken wat erin zat.

Zet je schrap voor een verbijsterende onthulling... (scroll naar beneden, maar je bent gewaarschuwd)





























































Ik blijk twee bouwpakketten van Deense huisjes te hebben... Shocked


Denen lijken trouwens wel klein van stuk te zijn (of het gewoon spannend te vinden om in kleine huisjes te wonen).

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #305 Gepost op: 12 Mei 2017, 14:11:48 »

Ha ha!  Cheesy Cheesy Cheesy

Tja, die bouwpakketjes van Heljan waren destijds eerder 1:100.
Nu moet ik wel zeggen dat ik wel eens op het Deense platteland in zo'n oude boerderij ben geweest en daar echt moest bukken om de voordeur te kunnen passeren.
En dat terwijl ik met mijn 1,81 meter toch een zeer modale lengte heb.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #306 Gepost op: 12 Mei 2017, 16:44:52 »

Nou, dit is wel bekentenislectuur zeg!  Shocked

Wel antieke doosjes  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #307 Gepost op: 12 Mei 2017, 17:28:40 »

Ja, nu je het zegt: ik had nooit gedacht dat Huub stiekem Denofiel is.
Maar wel moedig om uit de kast te komen en dan meteen ook zo'n schokkend plaatje te tonen.
Respect!

 Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #308 Gepost op: 13 Mei 2017, 13:14:36 »

Hoewel er nog wel wat aan moet gebeuren (front/sluitseinen in het stuurrijtuig, aanpassing aandrijving in de loc), is de behoefte aan uitbreiding van de S-Bahn irgendwo in Deutschland zo groot, dat de trek/duwtrein in gebruik is genomen.

Samen met het treinstel wordt een soort van dienstregeling uitgevoerd (111 is de trek-duwtrein, 420 het treinstel; Sb staat voor Schattenbahnhof, de afkorting voor schaduwstation bekt niet zo lekker...):



De reden dat de trek-duw trein niet doorrijdt naar schaduwstation 5 is even simpel als banaal: de sporen zijn daar te kort voor loc met drie rijtuigen.
Het geheel wordt geregeld met twee vaste routes en twee logische acties in Koploper, waarin de vertrekafhankelijkheid is geregeld.
Normaal maak ik die vaste routes zo kort mogelijk: starten, in het volgende blok of hooguit een verder de gewenste actie uitvoeren en dan weer automatisch verder rijden. In dit geval was het praktischer om wel de hele af te leggen weg in een vaste route vast te leggen, eentje voor de trek-duwtrein en eentje voor het treinstel. De logische acties bepalen voor twee plekken of daar het treinstel in een bepaalde richting rijdt en die zorgen dan voor het vertrekmoment van de trek-duwtrein. Als er geen hinder van ander treinverkeer is, komen ze ongeveer gelijktijdig aan in het station.

Als alles volgens dienstregeling rijdt, is om de zoveel tijd dit plaatje te maken.


Op de achtergrond een (nieuwe) aanzet tot de stad.

groet, Huub
« Laatste verandering: 13 Mei 2017, 13:18:29 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #309 Gepost op: 13 Mei 2017, 14:29:29 »

Ik schrok al...Huub en vaste routes... Huh?  Cheesy

Het reklamebord in de aanzet tot stad staat op z'n kop  Tongue
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #310 Gepost op: 13 Mei 2017, 15:13:43 »

Ik denk niet dat ik ooit eerder een trein op de baan heb gehad die volledig via een vaste route rijdt en nu in een keer twee stuks. Het gaat hard achteruit met deze wereld....

Als ik het reclamebord omdraai, zakken de huizen weg in de ondergrond.  Cheesy
Het is een dienblad van de action, dat even dienst mag doen voor de hoogtebepaling.
Het hoogteverschil tussen de huizen op de voor- en achtergrond mag iets kleiner worden.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #311 Gepost op: 21 Mei 2017, 10:48:06 »

Het reclamebord zat me toch niet helemaal lekker, dus maar gebruikt op een plek waar je niet meer ziet dat het op zijn kop staat.  Grin



De schaduwsporen 7 konden zo wat worden verlengd. Voor de maximale treinlengte op de baan (230 cm) maakt het niet uit, dat wordt elders op de baan beperkt, maar er zijn nu meer sporen waar treinen van die lengte gestald kunnen worden (vijf in plaats van één) en ook de grotere lengte van de andere sporen, maakt dit schaduwstation veel flexibeler te gebruiken, wat uiteindelijk de doorstroming op de baan weer bevordert.
Locs komen hier nooit, die stoppen al veel eerder op het spoor, dus het enige waar op gelet hoefde te worden is dat een wagon in de rails blijft. Makkelijk bouwen dus.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #312 Gepost op: 21 Mei 2017, 12:00:55 »

Dit geeft een heel andere betekenis aan het woord modulebaan.... Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #313 Gepost op: 21 Mei 2017, 12:24:23 »

Het was precies de goede breedte (of eigenlijk lengte), zit gewoon met twee bouten zonder verder ondersteuning vast. Het heeft verder niks te houden en het is ook uitgesloten dat je er per ongeluk op gaat steunen.
Voor wie wat verder wil gaan dan één bakje, ze zijn in verschillende felle kleuren te krijgen, dus een paar achter elkaar als tentoonstellingsbaan is een opvallende publiekstrekker.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
MHS84
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1308


WWW
« Antwoord #314 Gepost op: 2 Juni 2017, 14:53:57 »

Is er een speciale reden dat de "420" niet rechts houdt als-ie van "Sb 8" naar "Sb 5" gaat? Ik bedoel waarom niet via het "zuidelijke" perron?
Gelogd

Houdoe! Maarten - Raadplater sind 2011: 183* - Deutsche Reichsbahn Ep II
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: