Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 898961 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #480 Gepost op: 7 Februari 2018, 23:25:18 »

En wat hebben we nu allemaal aan dit oordeel van een burgemeester van een onbeduidende Duitse plaats?
Helemaal niks natuurlijk, het is ook maar subjectief. Maar ik ben het wel met hem eens...  Cheesy

groet, Huub


De burgemeester van Sydborg schijnt momenteel nogal aangenaam afgeleid te worden door iemand met twee X-chromosomen en had dit interessante epistel van zijn Plettenburgse tegenhanger dus totaal gemist. Hij kan zich er zeker wat de rij-eigenschappen van LS Models betreft wel in vinden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #481 Gepost op: 8 Februari 2018, 11:13:14 »

Aiaiai, ik vrees voor de toekomst van de spoorlijnen in Sydborg...

Laten ze nu gewoon die sluitseinen eens laten zitten.
Ach, het is wel leuk om ze aan te zetten als een loc zonder sleep gaat rijden. En de decoders kunnen het alweer een paar generaties.
Bij toepassing van de 8-polige NEM stekker kan ik me nog voorstellen dat je front en sluit wel combineert, maar met de Plux-stekker is daar echt geen zinnig argument meer voor te bedenken. En als je het om wat voor reden dan ook toch combineert als fabrikant zijnde, zorg dan tenminste dat de prints eenvoudig te herleiden en aan te passen zijn voor wie met het dan zelf wil aanpassen. Want ik zie deze aanpassing echt niet iedereen doen.

groet Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #482 Gepost op: 8 Februari 2018, 15:46:39 »

De al langer aanwezige 221 143 heeft wat CV-aanpassingen gehad, o.a. om qua rijgedrag zoveel mogelijk te lijken op de onlangs aangeschafte herrie makende 221 103.  Aanpassen trouwens gedaan met DecoderPro. Ook ESU's blijken daar eenvoudig mee te programmeren, incl. functiemapping. Spaart me weer een lokprogrammer uit.

Ik hoop dat met deze aanpassingen het in voorspan rijden mogelijk wordt.
In het verleden heb ik dat met andere locs regelmatig gedaan dat gaf ondanks kleine snelheidsverschillen eigenlijk nooit problemen.
Maar deze locs hebben een kortkoppelmechaniek. Op zich heel mooi natuurlijk, maar bij het rijden in multitractie is het geheel eigenlijk niet star genoeg, terwijl de tussenruimte flink kleiner is geworden. Het resultaat is overbufferen.
Met de aanwezige Roco-koppelingen was het hopeloos, de Fleischmann's lijken een fractie stijver met elkaar verbonden en minder problemen te geven. Op het emplacement gaat het in elk geval goed, hopelijk op de rest van de baan dan ook. Zo niet, dan kan ik het nog proberen met een vaste koppelboom tussen de locs of de nieuwe magneetkoppelingen van REE, die dan ook nog in verschillende lengtes geprobeerd kan worden.

Maar zoals gezegd, op het emplacement ging het goed, dus ze konden een wagen wegzetten bij de fabriek, iets wat zelden door deze locs wordt gedaan.



Deze foto geeft ook weer aanleiding tot twee aanpassingen op het todo lijstje.
De blauw/beige loc had duidelijk geen zin om de fabriek in te gaan, het spoor is daar hopeloos vervuild. Schoonmaken dus.
En de foto geeft heel confronterend aan dat de fabriek en wat er omheen zit toch echt eens afgemaakt moet worden.

Ik blijf gelukkig van de straat...  Grin

groet, Huub
« Laatste verandering: 8 Februari 2018, 16:27:26 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #483 Gepost op: 9 Februari 2018, 17:58:33 »

Ik vind het er al heel realistisch uitzien, pas in tweede instantie zie je dat het inderdaad nog niet helemaal klaar is. De sfeer zit er al goed in.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #484 Gepost op: 22 Februari 2018, 16:56:03 »

Ik heb wat modelspoorspullen gekregen dat anders in de kliko beland zou zijn.
Daaronder een oude V2000 van Fleischmann.
Deze zal wel weer verdwijnen, want ik kan er niks mee, maar nu wel leuk voor een directe vergelijking met de Roco V2001.

Een halve eeuw ontwikkeling in modelspoorland is duidelijk. Hoewel, de bewegende bufferbalk heeft de Piko-variant ook weer...

Op de achtergrond is nog een deel te zien dat vermoedelijk wel zijn weg naar mijn baan gaat vinden, diverse stadshuizen van Faller en Vollmer.
Vaak eigenlijk te klein voor H0, maar door wat tactisch gebruik (of juist niet) van auto's en poppetjes juist heel geschikt om diepte op de baan te creëren. En het grote voordeel, veel zit al in elkaar, waardoor er wat snelheid gemaakt worden met de bouw van de stad. Ik kan later altijd nog besluiten om het deels weer te vervangen door andere (eigen)bouwwerken.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #485 Gepost op: 22 Februari 2018, 17:12:42 »

Behoort die Ludmilla ook tot de gegeven (steppe)paarden, of is dat een vaste Plettenburgse kracht?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #486 Gepost op: 22 Februari 2018, 17:25:16 »

Nee, dat is een vaste kracht. Mag als Ossi-loc wel in Plettenburg komen, maar moet dan in het depot worden weggezet.  Het personeel is daarbij opgesloten (de deuren van de loc kunnen zelfs niet open!) om te voorkomen dat ze voor de westerse verlokkingen bezwijken. 
Kun je nagaan hoe het is in de DDR als zelfs Plettenburg al als een te groot risico wordt gezien...  Wink

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #487 Gepost op: 22 Februari 2018, 17:37:21 »

Misschien zitten de deuren van die loc ook wel permanent dicht om te voorkomen dat sommige Plettenburgers op het idee komen dat 'Im Westen nichts Neues' betekent dat ze het in de DDR wel eens beter zouden kunnen hebben.  Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #488 Gepost op: 26 Februari 2018, 15:19:25 »

Tja, als zelfs sommige Plettenburgers het idee krijgen dat ze het in de DDR wel eens beter zouden kunnen hebben, zit er maar een ding op: afbraak...
En zo ziet het er na de eerste sloopwerkzaamheden uit.


Lege sporen en een gapend gat waar tot voor kort de treinen door het station denderden.

Of de ambulance er uit voorzorg is of dat er een gewonde is gevallen bij de sloop, is niet bekend.

groet, Huub

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #489 Gepost op: 26 Februari 2018, 15:43:16 »

Ok....en wat komt er voor terug?
Gelogd

mvg,
 Sander
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #490 Gepost op: 26 Februari 2018, 16:16:47 »

Hetzelfde, die Frans-Deense burgemeester kan zoveel zeggen, maar er is geen enkele Plettenburger die niet snapt dat het in de DDR nooit beter kan zijn.

Iets serieuzer dan. Het deel dat nu is verwijderd, was ooit bedoeld om makkelijk weg te halen, zodat de kamer ook als logeerkamer gebruikt kon worden. Om die reden was ook de zichtbare openstaande kastdeur nooit weggehaald. De weggehaalde delen van de baan konden in de kast, deur dicht en de ruimte die overbleef was voldoende voor een bed. In de praktijk maar één of twee keer gebruikt en inmiddels besloten van de logeermogelijkheden in deze kamer af te zien. Daarmee kwam ook de mogelijkheid om dit deel van de baan ook van scenery te gaan voorzien, wat eerst niet de bedoeling was. En dan zit die deur eigenlijk alleen maar in de weg.
Ik liep daarom al een tijdje rond met het idee die dan maar weg te halen, maar hikte daar toch wat tegenaan. Dit deel van de baan moest daarvoor weggehaald worden, alleen dan kan de deur er met twee man worden uitgehaald (optillen en over het schaduwstation heen kantelen, in het ergste geval ook een deel van het schaduwstation nog weghalen). Maar om iets dat goed rijdt los te halen en er dan maar op vertrouwen dat je het ook weer net zo goed terug op zijn plaats krijgt, was nog wel een dingetje.
De overname van een stel stadshuizen heeft me uiteindelijk de knoop doen doorhakken. Als ik het wilde moest het nu gebeuren, later wordt het haast onmogelijk. Dus van het weekend wat voorbereidingen getroffen en vanmorgen met zijn tweeën de deur weggehaald.

Bijkomend voordeel is dat nu ook een stopcontact dat achter die deur zat weer bruikbaar wordt. Hoewel de stromen nergens hoog zijn en de risico's daarmee nog wel te overzien, is het toch veiliger om zo min mogelijk met verlengsnoeren te werken.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #491 Gepost op: 26 Februari 2018, 16:37:53 »

Mooie ontwikkelingen dus!! Duim omhoog

Succes met de weder opbouw.
Gaan we vast veel van te zien krijgen hier Wink
Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #492 Gepost op: 26 Februari 2018, 17:02:00 »

Hetzelfde, die Frans-Deense burgemeester kan zoveel zeggen, maar er is geen enkele Plettenburger die niet snapt dat het in de DDR nooit beter kan zijn.

Die Frans-Deense burgemeester zegt de gekste dingen sinds ie weer in de ban is van XX-chromosomen.  Wink

Waarom zijn verlengsnoeren trouwens minder veilig?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #493 Gepost op: 26 Februari 2018, 17:16:22 »

Het gaat niet zo zeer om een verlengsnoer, maar om op een verlengsnoer weer een verlengsnoer aan te sluiten, is beter te vermijden.
Grotere kans op warmteontwikkeling.
Zoals gezegd, vermogens zijn niet heel groot, dus het risico klein. Maar bijvoorbeeld een stofzuiger aansluiten op een snoer dat vervolgens in drie delen de halve kamer rondgaat, zou ik toch niet doen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #494 Gepost op: 26 Februari 2018, 18:09:38 »

Maar bijvoorbeeld een stofzuiger aansluiten op een snoer dat vervolgens in drie delen de halve kamer rondgaat, zou ik toch niet doen.


Zelfs de knotsgekke burgemeester van Sydborg/Gertwiller doet niet zulke gekke dingen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: