Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899050 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #660 Gepost op: 9 Januari 2019, 19:50:41 »

Is dat magisch verdubbelings-krijt? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #661 Gepost op: 9 Januari 2019, 20:03:09 »

 Grin Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #662 Gepost op: 12 Januari 2019, 15:35:30 »

Er is nog een rijtuig afgeleverd door de werkplaats, eveneens een uit de meerjarenplanning.
Het ligt er zelfs al zo lang dat ik niet meer weet of het rijtuig al bij aankoop de buffers miste of dat ik die ergens heb opgeborgen om niet kwijt te raken.  Undecided
Ik moet nog wel kijken of ik de afscherming van de rode sluitseinen kan verbeteren, al is het op de foto een stuk erger dan in het echt. Ook de bruggenbouwers zijn een stukje verder gekomen.




groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #663 Gepost op: 12 Januari 2019, 18:00:58 »

Mat zwarte verf wil nog wel eens helpen...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #664 Gepost op: 15 Januari 2019, 14:13:19 »

Een maandje geleden heb ik hier mijn ergernis over de Digikeijs-handleiding van hun servodecoder gedeeld.
Blijkbaar was ik niet de enige, want inmiddels is het bedrijf de handleidingen aan het aanpassen. Voor de DR4024 is die naar mijn mening sterk verbeterd. Wel alleen in het Duits beschikbaar, maar gezien de recentste Nederlandstalige DR5000 handleiding is dat waarschijnlijk maar goed ook. Die lijkt me voorbeeld van een handleiding die in een andere taal (waarschijnlijk Duits) is geschreven en vervolgens door google translate of iets dergelijks is gehaald voor de vertaling.

En dan krijg je dus iets koeterwaals als dit:
Als een 3-draads driver nog steeds met de DR5000 wil rijden en bevestigen, moet de DR4088OPTO worden gebruikt.

Terwijl de Duitse tekst toch best wel duidelijk is
Möchte ein 3-Leiterfahrer trotzdem mit der DR5000 fahren und rückmelden, muss zwingend der DR4088OPTO verwendet werden.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #665 Gepost op: 15 Januari 2019, 15:47:47 »

Een bedrijf dat Google Translate gebruikt voor vertaalwerk vraagt erom niet serieus genomen te worden.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #666 Gepost op: 15 Januari 2019, 17:11:13 »

Knullig is het in elk geval wel, zeker voor een Nederlands bedrijf. Met een keer nalezen was een groot deel van dit soort vertaalfouten eruit gehaald, blijkbaar is dat niet gebeurd.
 
Maar vanaf nu ga ik Jakop een 3-draads driver noemen.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #667 Gepost op: 15 Januari 2019, 18:11:48 »

3-draads én tegendraads!   Cheesy

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #668 Gepost op: 15 Januari 2019, 18:49:18 »

En daar ben ik trots op!!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #669 Gepost op: 16 Januari 2019, 16:01:52 »

Ik ben gisteren een beetje aan het fröbelen geweest met omroepberichten.
Beter goed gejat dan slecht verzonnen, dus met google kwam ik in een Duits forumbericht een verwijzing naar deze site tegen: http://www.fromtexttospeech.com/
Je tikt een tekst in, kiest de taal (helaas geen Nederlands), snelheid en of het een man of vrouw moet zijn die het spreekt en dan wordt een geluidsbestand gemaakt. Dat klinkt dan zo:
abfahrtgleis1 onbewerkt_1547650096.mp3

Dat klinkt niet eens zo heel gek, maar nog niet echt het effect van een omroep.
In hetzelfde forumbericht werd ook verwezen naar het geluidbewerkingsprogramma audacity
Dit programma gedownload en daarna het geluidsbestand gaan bewerken. Eerst in de equalizer omgevormd naar een telefoonstem. Daarna nog wat galm eroverheen gehaald en het tempo was naar mijn smaak nog iets te hoog, dus ook dat wat vertraagd.
Tenslotte op youtube een filmpje gezocht waar de typerende Bundesbahn-gong klonk. Dat kan in audacity direct worden opgenomen en vervolgens gekopieerd voor het stuk waar de dame begint te spreken. Ook nog wat gewerkt met de fade, om de overgangen wat minder abrupt te maken en dan is dit het resultaat:
abfahrtgleis1_1547649268.mp3

Niet slecht voor een eerste poging, al zeg ik het zelf.
Ik ga nog eens proberen om de achtergrondruis van de gong weg te halen, zou ook moeten kunnen.

Ik heb eenzelfde bestand voor spoor 2. Beide zijn als wav-bestand geëxporteerd en worden nu door koploper gebruikt als er bepaalde treinen op een van de sporen staan en gaan vertrekken.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #670 Gepost op: 16 Januari 2019, 18:09:09 »

Ik ken d'r niks mee.... Er download zich een .swf bestand en mijn Windows laptop en iPad kunnen daar niks mee...  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #671 Gepost op: 16 Januari 2019, 18:34:00 »

Het zou gewoon een mp3-bestand moeten zijn, maar ik denk dat er op enig moment een flash-bestand van word gemaakt.
Ik had het eerst als wav-bestand geüpload, maar daar kon dit forum weer niks mee.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik ervoor kan zorgen dat iedereen het kan afspelen.  Embarrassed
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #672 Gepost op: 16 Januari 2019, 19:03:02 »

Hé gelukkig, ik dacht dat het aan mijn Mac lag.  Cheesy
Hier hetzelfde dus: er wordt een document gedownload, maar daar valt helaas niets mee aan te vangen.

Misschien kun je het als Youtube-filmpje uploaden. Gewoon een plaatje van Plettenburg en dan het geluid eronder?
Ben wel benieuwd namelijk.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #673 Gepost op: 16 Januari 2019, 19:40:08 »

De beste oplossing is natuurlijk gewoon geen Apple, tablets of windows 10 te gebruiken.  Wink

Nieuwe poging dan.

De nog onbewerkte tekst

En het uiteindelijke resultaat

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #674 Gepost op: 16 Januari 2019, 20:44:43 »

 Duim omhoog  Dat werkt! Die ruis moet nog wel even weg of een betere versie van de gong vinden.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: