Nu de locs comfortabel naar de loods gereden kunnen worden, is het tijd ook die loods zelf maar eens af te bouwen.
De kleuren van muren en deuren waren al een tijdje geleden aangepast van de typische Vollmer-kleuren roodbruin en groen naar chocoladebruine muren en grijze ramen en deuren. Ook waren de muren al gevoegd met op kleur gebrachte zilverpoets.
Volgende stappen zijn de natte was en de poeders en/of droge borstel.
Voor de wet wash eerst met een verdunde vallejo wash zwart behandeld (dus de vallejo nog verder verdunnen) daarna nog een wash met niet tot nauwelijks verdunde vallejo wash donkerbruin. Het effect van een net gevoegd muurtje is daarmee grotendeels verdwenen.
Daarna een onbestemde grijsbruine kleur krijt gekozen voor de eerste droge stap.
Daarbij een voor mij nieuwe techniek toegepast. Voorheen deed ik eerst wat van het krijt afschrapen en daarna met een wat stugge kwast op het model aanbrengen. Het resultaat daarvan was goed, maar het nadeel is dat de fijnstofconcentratie in Plettenburg daardoor wat hoog wordt.
Bij de huidige actie ben ik eerst op de make-up afdeling van de Hema geweest en daar "oogschaduwdonsjes" gekocht.
Daarmee eerst over het krijtje en daarna op de muur. Voorzichtig, want het is snel teveel en voor je het weet, moet je dan nog een keer naar de Hema voor de "oogschaduwverwijderaar".
Donsje omdraaien om stukken die toch wat te veel hebben gekregen wat uit te vlakken.
Een stukje van het resultaat tot nu toe, met een "oogschaduwdonsje" erbij.
Voor vlakken bevalt deze methode me beter dan het in poedervorm met een kwastje aanbrengen.
Voor kleine hoekjes waar vuil zich ophoopt, is de kwastmethode wat handiger.
Wordt vervolgd.
groet, Huub