Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 70 71 [72] 73 74 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899129 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1065 Gepost op: 25 November 2019, 20:28:23 »

<droommodus>
Zoiets in model dus.

</droommodus>

 Wink

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #1066 Gepost op: 25 November 2019, 21:03:24 »

Oh, is dat alles?   Grin
Ik dacht dat we iets moeilijks moesten maken   Tongue

Ik had deze in Houten gevonden, bij de Duitse meneer met de Aziatische mevrouw in Hal 1. Heb volgens mij zelfs slechts €20 betaald.

Zag daarna de 'advies'prijzen bij Viessmann op de website...
Zelf geeft Viesmann aan dat je het Voorsein eraf kan knippen en dan ook één pootje van de connector kan verwijderen...
zie de handleiding klik

Eéntje zit er nu op mijn demoplankje, ik zou eigenlijk een eigen draadje ervoor moeten beginnen (eerst eens wat extra tijd bestellen, de laatste keer bleef 't op nalevering staan)


Wel een leuk idee om dit om te zetten in een printplaatseintje; met zo'n 2mm connector op de achterzijde zou 't theoretisch moeten kunnen. Wordt wel 0805 en 0603 LEDs (of misschien zelfs 0603 en 0402) en er moet dan ook nog een soort van frontje bij...
Uiteindelijk was mijn insteek om aan de hand van het H0 voorbeeld een N versie te maken die net als de 'steekseintjes' voor de hcc!m DigiBaan in de baan te prikken zijn, en dan ook gemultiplext aansturen (want slechts 4 pennen).

Wordt vervolgd, dat kan niet anders  Duim omhoog
Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1067 Gepost op: 25 November 2019, 22:05:14 »

Dat doosje en de bijbehorende officiële prijzen ken ik.  Undecided
Ik meen dat ze die portalen inmiddels ook los leveren, maar toen ik het een paar jaar geleden kocht, zaten er standaard de inrijseinen in. Omdat ik de toenmalige plannen uitrijseinen nodig had (en nu gelukkig weer), heb ik er los zo'n doosje bij moeten kopen. De decoder was ook niet goedkoop, vandaar de frustratie toen ik het resultaat van de aansturing zag. Het was al een uitdaging om de decoder werkend te krijgen, want de handleiding ervan klopte niet. Daar dus ook al...  Embarrassed
Maar lijkt nu eind goed, al goed te worden. Seintjes schakelen keurig mee zoals het hoort.

groet, Huub

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1068 Gepost op: 26 November 2019, 18:23:02 »

De Signalmeisterei is goed bezig geweest, het sein staat op zijn plek.
Hier zoals de machinist het ziet die van spoor 4 vertrekt.



Het linker sein is het Ausfahrsignal voor spoor 2, het rechter het Gruppenausfahrsignal voor spoor 3 en 4.
Links op de voorgrond is nog de plek te zien waar voorheen het sein voor spoor 2 stond.
Op de achtergrond het Ausfahrsignal voor spoor 1. Die is nog gewoon oude techniek, dus de DR4018 heeft weliswaar wat taken af moeten staan, maar kan nog niet helemaal worden gemist.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1069 Gepost op: 26 November 2019, 18:36:09 »

Hoe weet een machinist nu dat het een Gruppenausfahrtsignal is?
Wordt dat -achter de rug van de kijker op de foto- met een bord of licht aangekondigd of is het
lichtbeeld van de kerstboom anders dan dat hij 1 spoor bewaakt?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1070 Gepost op: 26 November 2019, 18:45:48 »

Even de foto van de vorige pagina erbij.

Achter de rug heeft (krijgt  Wink ) elk spoor een sein zoals hier vooraan is te zien. En daar mag je niet voorbijrijden als de rode lampen branden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1071 Gepost op: 26 November 2019, 19:32:46 »

En die staan inmiddels ook langs spoor 3 en 4 in Plettenburg?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1620


HCC!m-IG


« Antwoord #1072 Gepost op: 26 November 2019, 19:35:34 »

Hmmm, Duitse rangeerseinen zouden ook in printplaatsteekmethode te bouwen zijn... Cool
Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1073 Gepost op: 26 November 2019, 19:40:28 »

Ze staan er nog niet. Ik heb ze zelfs nog niet, omdat ze tot vandaag helemaal niet nodig waren.
Alles op zijn tijd.
Deze hoeven trouwens niet te kunnen werken, het is toch niet te zien of ze branden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1074 Gepost op: 26 November 2019, 20:16:02 »

Inderdaad, werkende seinen levert punten op.  Grin

Staat niks bij over zichtbaarheid 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1075 Gepost op: 26 November 2019, 20:43:11 »


Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1076 Gepost op: 1 December 2019, 13:57:44 »

Het is alweer 2,5 jaar geleden dat ik mijn eerste ADE-rijtuig in elkaar zette.
Gisteren in Gangelt had Hühnerbein een paar bouwsets bij zich en verkocht die voor 40 euro.
Weliswaar geen Silberlingen of Rheingolds, maar er zat nog een type tussen dat door de ballotage kwam (periode IV en niet reeds aanwezig van een ander merk), dus ik kan aan de slag met een tweede.



De lat wordt noodgedwongen iets hoger gelegd; in plaats van een paar strips met bijna alle ramen compleet, moet nu elk raam afzonderlijk in drie delen worden aangebracht. En twee gordijntjes achter elk raam, die dan wel individueel geopend kunnen worden.
We zullen zien...

Daarnaast ook nog wat klein spul gekocht: nabootsing wisselmotoren, indusimagneten en "Sprechsäule".

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #1077 Gepost op: 1 December 2019, 23:30:07 »

Succes Huub!!
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1078 Gepost op: 3 December 2019, 19:36:42 »

Dank je.  Smiley

Van het weekend kwam ik nog een doosje van Klein Modellbahn tegen, met daarin een Eaos van de PKP.
Het verhaal van die wagens zal wel bekend zijn, al hoop ik dan vooral dat dat van horen zeggen is. Het waren mooie modellen, maar Klein heeft geblunderd bij de keuze van de grondstoffen.
Ik heb destijds, begin jaren '90, een hele rits aangeschaft, allemaal met de specifieke kenmerken van de spoorwegmaatschappij waar ze werden ingezet. Maar helaas een paar jaar later allemaal met hetzelfde probleem: vermoedelijk zinkpest in de bodemplaat, waardoor die ging uitzetten. Als je geluk had, viel de schade te beperken door tijdig die bodemplaat los te tikken.
Dit wagentje had ik bij die acties blijkbaar over het hoofd gezien. Dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om het voor het nageslacht vast te leggen.

Aan de kromming van de wanden is al te zien dat er iets niet helemaal jofel zit.


Hier nog wat duidelijker te zien, waarbij ook duidelijk wordt dat de bodemplaat niet meer is zoals die hoort te zijn.


Links en rechts op de hoken zijn duidelijk de witte puntjes van gescheurde kunststof te zien, gewoon uit elkaar gedrukt door die bodemplaat.


En hier dan de boosdoener. Een lichte druk op het midden van de plaat is genoeg om die te laten breken.
Ik heb exemplaren gehad, waar ik na die lichte druk de bodemplaat in brokjes kon opzuigen. Dan valt het bij deze nog mee.


De bak met draaistellen mag net als zijn soortgenoten afwachten tot ik eens zin heb om nieuwe bodems te zagen.
Die zin heb ik de afgelopen jaren nog niet gehad, mede omdat ik er nog niet uit ben hoe ik dat wil doen.
Misschien uit dikke polystyreenplaat de bodem maken, wat los gewicht daarop en dan elke wagen voorzien van lading om dat weer te maskeren. Komt tijd, komt raad.
Maar het blijft zonde van de leuke wagentjes.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1079 Gepost op: 3 December 2019, 20:56:09 »

Ik had er wel eens van gehoord. Tja, erg jammer. Gelukkig toch een redelijk zeldzaam fenomeen in de modelspoorwereld.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 70 71 [72] 73 74 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: