Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 898985 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1095 Gepost op: 11 Januari 2020, 12:12:11 »

Dat is een idee.
Er stond me iets bij dat Floris Dilz in het sik-draadje op bnls ook dit punt aanstipte. Toen ik dat ging terugzoeken, kwam ik ook een wat verontrustende constatering tegen van ene Martin die bij de demo bij Huider aanwezig was:
Ik heb hier ongeveer een kwartiertje bij gestaan en het viel mij op dat het locje regelmatig opgepakt moest worden omdat hij niet luisterde. Een dikke condensator erin waardoor het motortje een tijdje doorloopt is nog geen garantie dat hij op elk gewenst moment goed luistert naar de DCC commando's die van de rails af komen.

Kortom, ik wacht nog even af. En dat kan nog wel even, ik wil een blauw/beige versie en die moet zelfs nog aangekondigd worden.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1096 Gepost op: 11 Januari 2020, 12:46:23 »

Tja, een locje dat regelmatig opgepakt moet worden omdat het niet luistert gaat heel snel irriteren. Als dat het geval is, verwacht ik dat dit concept geen lang leven beschoren is.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1097 Gepost op: 11 Januari 2020, 15:40:21 »

Als hij dezelfde eigenschappen heeft als de Köf van Lenz, ben ik tevreden. Als die niet meer rijdt, moet ik echt mijn baan schoonmaken.  Cheesy
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1537


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1098 Gepost op: 11 Januari 2020, 18:14:25 »

Tja.....ik heb dit probleem natuurlijk niet als drierailer met fenomenale rijeigenschappen....

Je creëert met de sleper een extra stroomafnamepunt, dus daar lijkt me geen discussie over mogelijk: de stroomafname wordt verbeterd. Daarmee zou het locje wel eens beter kunnen rijden op 3-rail dan op 2-rail. Ik houd de ontwikkelingen in de gaten, want een sikje heb ik nog niet. Ik durfde met het oude model de gok niet te nemen vwb de rijeigenschappen.
Gelogd
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1716


Enge buur bij de buren


« Antwoord #1099 Gepost op: 11 Januari 2020, 21:33:10 »

Als hij dezelfde eigenschappen heeft als de Köf van Lenz, ben ik tevreden. Als die niet meer rijdt, moet ik echt mijn baan schoonmaken.  Cheesy
Waarom koop je dan geen Lenz Köf, of is die ook nog niet blauw/creme?
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
128* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1100 Gepost op: 11 Januari 2020, 21:47:59 »

De rode Lenz heb ik. Op zich is één kleine rangeerloc ook wel genoeg op mijn baan, maar een goed rijdende Köf-3 is nog wel welkom. Om geen overschot aan rood te krijgen dan wel graag in het blauw-beige.

Iets heel anders. In de verzameling zitten ook wat zuurpottenwagens, ooit gekocht door mijn vader.
Op zich wel leuke wagens, maar een anachronisme op mijn baan. Dacht ik tenminste...

In dit draadje een foto (6e plaatje) uit december 1990, waar zo'n wagen nog gewoon in een goederentrein meerijd. Het is weliswaar in de voormalige DDR, maar voor mij genoeg excuus om ook een exemplaar in een goederentrein door Plettenburg te sturen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
besselspoor
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 276


« Antwoord #1101 Gepost op: 15 Januari 2020, 09:50:07 »

Het heeft hier trouwens uitgebreid gereden op zowel oud- als nieuwjaarsdag en dat zonder noemenswaardige storingen. Gisteren zelfs geen demonstratie-effect, terwijl er toch "vreemd volk" was, dat mag ook wel eens in de krant.
Over dat vreemd volk, ik merk dat met de vordering van de baan, bezoekers steeds langer geïnteresseerd blijven. Nu al een paar keer meegemaakt dat ik het rijden eerder zat was dan de bezoeker, terwijl die vaak geen (model)treinliefhebber is.  Grin
Sowieso wel leuk dergelijke bezoekers te hebben; oud of jong, ze kijken op een heel andere manier naar zo'n baan dan de gemiddelde burgemeester van een modelspoorgemeente. En zijn daardoor onbewust heel inspirerend om verder te bouwen.

groet, Huub
Waarvan akte, het was een genoegen eens van je prachtige baan te mogen genieten. Zeer efficiënt ingericht in beperkte ruimte, is er een prachtig schouwspel rondom aangelegd met volledig geprogrammeerde treinloop die optioneel op zicht kan worden overgenomen. Een heel ingenieus sporenplan zorgt voor grote variëteit aan voorbijrijdend materieel, erg mooi om te zien. En de landschapsbouw krijgt ook al aardig vorm, dat komt wel goed Wink
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1102 Gepost op: 15 Januari 2020, 15:34:38 »

Dank je. Het gaat met vallen en opstaan, maar wel vooruit.

Al veel te veel berichten zonder plaatjes en aangezien het volk dat natuurlijk wel wil, wie ben ik om tegen de wens van het volk in te gaan?
Dus bij deze.


Het is de huidige stand van zaken van de weg bij het tramspoor.
Waar het aanbrengen van klei met steenmotief tussen de spoorstaven een zeer acceptabel resultaat opleverde, was het overige resultaat nogal bedroevend. Diverse dingen geprobeerd, o.a. combineren met Juweela steentjes, maar niks kon de toets der kritiek doorstaan.
Dat klei bij mij altijd iets anders doet dan ik wil (was op de kleuterschool al zo), helpt er natuurlijk niet bij.
Uiteindelijk heb ik gewerkt met hulplatjes van kunststof die zorgden dat de klei in elk geval aan de zijkant nergens heen kon. En vervolgens zo goed en zo kwaad als het ging met het patroonrolletje het steenmotief erin gerold. Het resultaat was deels acceptabel, maar kwam deels nog steeds niet door de keuring. Vooral de delen die breder moeten worden dan het rolletje zijn een probleem.
Maar voor ik de heel santenkraam weer ging verwijderen, wilde ik nog één ding proberen. Vaak werden in Duitsland wegen geasfalteerd zonder de bestaande klinkerweg eerst weg te halen. Na een tijdje brokkelde dan steeds meer asfalt af, zodat er een lappendeken ontstond van asfalt met daartussen de weer tevoorschijn gekomen klinkers. Dat is wat ik hier ook heb proberen te doen. Op de foto is nog niet alles droog en er moet natuurlijk nog wel wat aan gebeuren, vooral qua kleur, maar ik heb goede hoop dat het uiteindelijk wel een aardig beeld gaat opleveren.

groet, Huub
« Laatste verandering: 15 Januari 2020, 17:48:34 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1103 Gepost op: 15 Januari 2020, 17:12:26 »

Dat beeldt het dan al zeker uit want voor ik je tekst ging lezen, was dat de indruk al.
Het asfalt is wel erg zwart, lees erg nieuw... Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1104 Gepost op: 15 Januari 2020, 17:35:20 »

Klopt, maar dat wordt nog sterk verminderd. Er gaat eerst nog een schuurpapiertje overheen en daarna de droge borstel.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1105 Gepost op: 16 Januari 2020, 16:33:18 »

Zo ziet het er al een stuk minder nieuw uit.



Maarrrr, we zijn er nog niet.

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1106 Gepost op: 16 Januari 2020, 17:41:35 »

Netjes  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 67



« Antwoord #1107 Gepost op: 17 Januari 2020, 14:32:33 »

Hoi Huub,geweldig leuk draadje.
hier ook veel tips en tricks.
Ga je volgen!

Gr,Henk-Jan.
Gelogd

hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1108 Gepost op: 17 Januari 2020, 18:37:53 »

Dank je.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 929



« Antwoord #1109 Gepost op: 17 Januari 2020, 18:49:44 »

hoi huub

jij bent ook mooi bezig

vg gerard
Gelogd

lid van HG
Pagina's: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: