Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899052 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1110 Gepost op: 18 Januari 2020, 19:41:55 »

We modderen lekker aan.  Smiley

De baan bouw schiet bij mij van hot naar her.
Nadeel is dat het bijna overal een bouwplaats is met half of nog minder afgemaakte projecten.
Voordeel is dat ik er zo voor mezelf lol in blijf houden. Omdat het voordeel voor mij zwaarder weegt dan het nadeel, ook weer eens aan de andere kant aan de slag gegaan. De aanzet is al jaren geleden gegeven, al die tijd heeft een toegangsluik in de vorm van wat ooit een meertje moest worden, gefungeerd als opslagplaats voor allerhande spullen. Inmiddels heeft dat meertje de eerste lagen 'water' gekregen, waarbij het wel flink kleiner is geworden. Het heeft ook geen uitloop meer en is nu dus gewoon een poel of iets dergelijks geworden. Maar wel een mooi stukje natuurschoon, dus zeer gewild om huizen te bouwen. Die zullen daar ook wel ergens komen te staan.
Ook het landschap eromheen begint vorm te krijgen, waarbij er nog wel een beroep wordt gedaan op een flinke portie fantasie en voorstellingsvermogen.
Onder de klemmen en gewichten een deel van de weg van Plettenburg naar het eerstvolgende dorp zonder naam. De zijweg daarvan sluit weer aan op het bruggetje over het spoor.



groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1111 Gepost op: 18 Januari 2020, 21:42:24 »

Kan je daar achter, waar de schuimplaten nog schuimplaten zijn, er eigenlijk nog bij?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1112 Gepost op: 18 Januari 2020, 22:03:17 »

Het spoor tegen de muur kun je ook van links bereiken en waar poel en nieuwbouwhuizen staan is uitneembaar.
De uitdaging wordt nog de voortzetting van de "berg" naar rechts. Wordt vermoedelijk ook wegneembaar, gecamoufleerd door bos.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1113 Gepost op: 19 Januari 2020, 20:03:32 »

Eerste stuk van de weg is geasfalteerd, maar ik haal dit waarschijnlijk weer weg.
Er zit een verzakking in die je normaal alleen in de veenpolders tegenkomt.
In deze fase is overnieuw beginnen denk ik makkelijker dan proberen te herstellen.

Maar voor het idee, toch een plaatje. Dit is de basiskleur, deze keer grijs i.p.v. zwart.
Dus nog zonder de schuurbeurt en dry brush.



groet, Huub



Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1114 Gepost op: 21 Januari 2020, 20:54:43 »

De opvattingen over alcohol zijn een beetje aan het veranderen. Zelfs één glas wordt nu al als teveel gezien.
Maar zeg nu zelf, hoe kun je je modelspoorhobby uitoefenen als je geen flessen wijn in huis zou hebben..  Undecided



groet, Huub  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1115 Gepost op: 21 Januari 2020, 21:01:04 »

 Grin  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1116 Gepost op: 21 Januari 2020, 21:49:01 »

Je hebt gelijk Huub, alcoholvrije wijn zou natuurlijk nooit genoeg gewicht in de schaal brengen.   Wink

Mvg,
Gert (die overigens wel meedoet aan January Dry)
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1117 Gepost op: 21 Januari 2020, 21:53:37 »

Alcoholvrije wijn is echt niet te zuipen, om dan speciaal voor de hobby een paar flessen aan te schaffen...

groet, Huub (voor wie de hype rond January Dry natuurlijk juist reden is om niet mee te doen)
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1118 Gepost op: 21 Januari 2020, 21:59:33 »

(voor wie de hype rond January Dry natuurlijk juist reden is om niet mee te doen)

Daar drink ik op! Proost!  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1119 Gepost op: 21 Januari 2020, 22:04:19 »

Normaliter heb ik ook een broertje dood aan dat soort hypes, maar ik vind het toch wel een interessant experiment. Het kost me trouwens totaal geen moeite. En Leffe 0,0 is echt heel smaakvol.

Over drank gesproken: we weten dat Waldijk een brouwerij heeft en ook van Sydborg is dat bekend. Maar hoe zit het met Plettenburg. Maakt men daar pils?

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1120 Gepost op: 21 Januari 2020, 22:19:23 »

Ik denk het niet, want in de nabije omgeving van Plettenburg zit geen afnemer van pils. Dus als er een brouwerij droog brood of meer wil verdienen zullen ze iets van Kölsch of Weizen moeten maken.
Of Hubertus natuurlijk...


En Leffe 0,0 is echt heel smaakvol.
Dat is dan ook geen wijn. Alcoholvrije Weizen vind ik een prima alternatief als ik moet rijden, maar als er alcoholvrije wijn in aantocht is, programmeer ik in Koploper acuut een stopverbod voor alle Plettenburgse sporen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1121 Gepost op: 21 Januari 2020, 22:42:21 »

Ik heb zelfs nog nooit alcoholvrije wijn geprobeerd. Dat zou gevoelsmatig toch een beetje vloeken in de kerk zijn. Als ik cassis of gewoon druivensap zou willen, bestel ik dat wel.

Grappig dat bord. Ergens in de grensstreek van de Elzas, gok ik?

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1122 Gepost op: 21 Januari 2020, 22:45:28 »

Ergens in Zwitserland. Jakop kan je vertellen waar, maar ik sluit niet uit dat hij dat om raadplaattechnische redenen niet wil.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1123 Gepost op: 21 Januari 2020, 22:50:55 »

Aha, het is een foto van Jakop!   Duim omhoog

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1124 Gepost op: 22 Januari 2020, 06:11:18 »

Ergens in Zwitserland. Jakop kan je vertellen waar, maar ik sluit niet uit dat hij dat om raadplaattechnische redenen niet wil.  Grin

Dat kan ik bevestigen  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: