Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 91 92 [93] 94 95 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899116 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1380 Gepost op: 17 Mei 2020, 17:30:24 »

Hmmm...corrupte ambtenaren in Plettenburg...die zich laten omkopen zodat hún werk door anderen wordt uitgevoerd. Hebben ze goed geregeld  Grin

Ziet er strak uit Huub  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1381 Gepost op: 17 Mei 2020, 17:55:19 »

Ja, en dat terwijl de burgemeester van Plettenburg onlangs nog met grote stelligheid beweerde niet omkoopbaar te zijn. Zo zie je maar weer!   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1382 Gepost op: 17 Mei 2020, 18:15:34 »

Niet onomkoopbaar, dat is iets anders...  Wink
« Laatste verandering: 17 Mei 2020, 18:25:03 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1383 Gepost op: 28 Mei 2020, 12:27:13 »

Ook weer wat verder gegaan met de losweg, de muur heeft wat kleur gekregen.
De groene 'aanslag' is wat nadrukkelijker dan gepland, al geldt ook hier weer, op de foto lijkt het erger dan als je met eigen ogen kijkt. Mede omdat je met ogen vanuit dit standpunt niet kunt kijken.
Ik laat het even zo tot de vegetatie eromheen is aangebracht, daarna besluit ik of ik er nog iets aan doe. Wat wel in elk geval nog moet gebeuren is de overgang tussen muur en plaveisel verder afwerken.

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #1384 Gepost op: 28 Mei 2020, 20:11:13 »

Ik vind het er goed uitzien, voor een industrieel muurtje dan natuurlijk (niet voor bij achter het huis Wink). Met dat groen dat je noemt is het helemaal af denk ik, niets meer aan doen.
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1385 Gepost op: 28 Mei 2020, 20:46:54 »

En bovenaan de muur begint de Plettenburger ebene?  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1386 Gepost op: 28 Mei 2020, 20:56:51 »

En bovenaan de muur begint de Plettenburger ebene?  Cheesy

Hé, een grap over een gebrek aan geaccidenteerd terrein en hij is niet aan mij gericht.
Komt dat nou omdat Huub recent als Honda-Hok-rijder uit de kast is gekomen?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1387 Gepost op: 28 Mei 2020, 21:03:49 »

Dat Huub Honda rijdt weet ik al jaren en de meest recente is me ook reeds bekend  Cheesy

Maar euh....is Honda rijden een soort geaardheid dan?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1388 Gepost op: 28 Mei 2020, 21:08:35 »

As we speak is het meest waarschijnlijke dat zich achter die muur een vulkaan bevindt. Er zit daar in elk geval een groot rond gat.
Af en toe stijgt daar zelfs iemand uit op...
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1389 Gepost op: 28 Mei 2020, 21:19:41 »

Wat op zich dan weer bijzonder is voor een vulkaan... Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1390 Gepost op: 28 Mei 2020, 21:28:48 »

In You only live twice gebeurde het toch echt...  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1391 Gepost op: 28 Mei 2020, 21:32:24 »

Dat Huub Honda rijdt weet ik al jaren en de meest recente is me ook reeds bekend  Cheesy

Maar euh....is Honda rijden een soort geaardheid dan?

Ja, maar voorheen was het een Honda en nu is het de Civic!  
Het is een way of life voor de happy few, Jakop.

Wie moet de arme Plettenburgse Preisertjes nu beschermen? De Vulkanschutzdienst of beschermheilige St. Hubertus?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1392 Gepost op: 29 Mei 2020, 09:58:52 »

Ik hoop voor ze de Vulkanschutzdienst, want Hubertus en vulkanen is niet de meest veilige combi.
Ik ben een keer met een groepje op een werkende vulkaan geweest, op een paar meter van de lavastroom.
Het resultaat: een paar mensen, waaronder ikzelf met een zonnesteek en bij diverse groepsgenoten had de lijm van de schoenzool het niet gehouden. Viel uiteindelijk nog wel mee, want er komen steeds weer mensen om et leven bij wandelingen op dergelijke vulkanen.
Kortom, knettergek dat ik het heb gedaan, maar wel een van de indrukwekkendste dingen die ik ooit heb gezien.
Voor de liefhebber heb ik wat plaatjes op Flickr gezet.

De Plettenburger vulkaan is wat dat betreft niet extreem onveilig, warmer dan pakweg 30 graden wordt het er niet en in het ergste geval wordt een onvoorzichtige Preiser die in de vulkaan valt vertrapt (het gerucht gaat door de beschermheilige  Shocked ) of opgezogen door de grote vulkaanzuiger.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #1393 Gepost op: 29 Mei 2020, 11:28:00 »

Ik zie op je foto's dat een stel durfals niet alleen de lijm van hun schoenen wilde testen, maar zelfs in korte broek langs de lava liep.  Shocked

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1394 Gepost op: 29 Mei 2020, 11:54:38 »

Het is altijd een beetje het probleem in dit soort landen, je weet eigenlijk nooit wat je te wachten staat. heel erg afhankelijk van de gids.
Op papier was dit een vrij veilige wandeling langs de lavavelden. En dan is een korte broek prima te doen.
Ter plaatse bleek het wandelpad al een paar maanden niet meer bruikbaar, maar kregen we wel de mogelijkheid om ook die velden op te gaan. Wat doe je dan? Rationeel denkend zou je vermoedelijk nee moeten zeggen, want het is gewoon echt gevaarlijk. Maar rationeel denken komt vaak pas achteraf.  Grin

Ik vond het prachtig om gedaan te hebben, echt een van de hoogtepunten van al mijn vakanties, maar ik zou het nooit meer doen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 91 92 [93] 94 95 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: