Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 141 142 [143] 144 145 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 910398 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #2130 Gepost op: 17 Mei 2023, 00:16:32 »

Op Ontrax stond iemand (een Zwitser?) daarmee te demo-en om zijn wagens te vervuilen.

https://flickr.com/photos/186880242@N07

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8475


WWW
« Antwoord #2131 Gepost op: 16 Juni 2023, 20:30:17 »

In Plettenburg lusten ze wel een slokje, alleen de liefhebbers van het wat sterkere spul, kwamen er tot nu toe bekaaid vanaf.
Maar daar komt verandering in met de levering van een nieuwe ketelwagen.



Vele jaren was de verhandeling van brandewijn in Duitsland streng gereguleerd. En bij regulering hoort ook een organisatie die ten minste daarop toeziet en soms ook echt nog wat doet.
In het geval van de Duitse Brandewijn was die organisatie zichtbaar aanwezig op de sporen: groene ketelwagens met het opschrift BfB (Bundesmonopolverwaltung für Branntwein). Die goede herkenbaarheid is eigenlijk pas vanaf 1987, daarvoor waren het redelijk standaard wagens en kon je het alleen aan het opschriftenbord aflezen.

Ook deze wagen is dus strikt genomen iets te jong, maar weer binnen de acceptabele grenzen.
En het model is vermoedelijk niet helemaal conform voorbeeld, al is dat bij ketelwagens altijd wat lastig te bepalen. Het model op zich klopt dus wel, de vraag is of de BfB ook deze wagens in gebruik had.
Maar het zou kunnen en zo'n groene wagen geeft wat kleur in de goederentrein, dus toch maar besloten het aan te schaffen.
Die aanschaf is gedaan in de winkel van Modellbahn Union in Kamen. Die winkel is opmerkelijk te noemen. Van buiten ziet het er niet uit, het lijkt of je via een zijingang naar binnen moet en binnen is het uitgestalde aanbod wat eenzijdig met vooral locs en hun eigen producten. Maar het personeel was uiterst vriendelijk en ze hadden wat ik wilde hebben, dus verder geen klagen daarover.

groet, Huub

p.s. volgens mij al eens gedeeld, maar er staat op het net een fantastische film met BfB ketelwagens in de hoofdrol: >klik<
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8475


WWW
« Antwoord #2132 Gepost op: 18 Juni 2023, 14:11:47 »

De tijd dat een overweg dicht zit, is in dit draadje al eens langsgekomen in het kader van de overweg op mijn baan.
Die tijd is in Duitsland meestal beduidend langer dan in Nederland.
Onlangs zelf weer ervaren, in Mainz Kastel (dat overigens niet in Mainz ligt) ging vlak voor me de overweg dicht en ruim tien minuten en vijf treinen later kon ik weer verder. Helaas wel nadat de trein die ik had willen hebben, alweer lang en breed vertrokken was.
De overweg in de Porzer Ringstrasse bij Gremberg is in dit kader vrij extreem, maar wordt vrijwel alleen gebruikt door file-mijders, dus verder niet zo spannend.

Maar in Nienburg (Saale) blijkt er ook inmiddels een berucht exemplaar te liggen, maar hier betreft het een van de doorgaande hoofdwegen door het dorp.

>filmpje<

Dan hebben ze in Plettenburg niks te klagen....
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #2133 Gepost op: 18 Juni 2023, 14:55:12 »

Vreselijk zeg!  Shocked
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #2134 Gepost op: 18 Juni 2023, 17:44:26 »

Volgens mij bestaat er een verband tussen bericht #2131 en #2132: de Plettenburgers worden voortaan geacht de (wacht)tijd te doden middels het nuttigen van Branntwein.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1586


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2135 Gepost op: 20 Juni 2023, 08:40:43 »

Worden er in Plettenburg ook Kuchen verstrekt door een schone Duitse jongedame? Wink

Maar even ter zake. Was je laatst niet aan het prutsen met een bewaakte spoorwegovergang? Nou, dat probleem is dus opgelost: zolang de treinfrequentie hoger is dan één per kwartier hoef je je er helemaal niet druk over te maken. Dan zitten de bomen immers standaard dicht. Je behoeft er enkel een rijtje auto's voor te zetten. Duim omhoog
Gelogd
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1981


« Antwoord #2136 Gepost op: 20 Juni 2023, 09:30:20 »

Bijna krijg ik het niet uit mijn toetsenbord, maar dan heeft dat vermaledijde ProRail dat toch beter voor elkaar qua overwegbeveiliging. Nog los van het opheffen van overwegen dat ook nog plaatsvindt.
Gelogd

Groet, Frank
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1722


Enge buur bij de buren


« Antwoord #2137 Gepost op: 20 Juni 2023, 18:01:08 »

Inderdaad, als je een overweg opheft hoef je er ook niet voor te wachten (en volgens Prorail vinden er dan ook geen aanrijdingen plaats). Grin
Deze redenering volgend begrijp ik nu ook het verwijderen van wissels. Geen wissels, geen storingen. (Dus verzinnen we onvolkomenheden in besturingen met veel grotere gevolgen) Je moet altijd groter denken Grin Grin
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
129* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8475


WWW
« Antwoord #2138 Gepost op: 20 Juni 2023, 20:34:20 »

Maar even ter zake. Was je laatst niet aan het prutsen met een bewaakte spoorwegovergang?
Als ik dit eerder had gezien, had het me een hoop werk gescheeld.  Grin
Maar die overweg doet alweer een paar maanden in vrijwel alle gevallen wat ik wil.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8475


WWW
« Antwoord #2139 Gepost op: 2 Juli 2023, 20:38:44 »

Een echte Lokzug in Plettenburg.


Helaas de voorbode van een treinloze periode wegens werkzaamheden aan het raam.
Dit weekend gebruik gemaakt van de prettige temperaturen in huis om wat materieel van de baan te halen dat voor tijdelijke opslag terug moet in de originele verpakking. Deze locs stonden voor die treinen.
Nog drie of vier treinen te gaan, dan kan het schaduwstation eruit en daarna is ook het baandeel met de fabriek aan de beurt.
Als alles meezit, kan dan in september/oktober alles weer teruggeplaatst worden.
De tussentijd zal gebruikt worden om het baandeel elektrisch te reviseren: een hardnekkige storing zien op te lossen, bedrading fatsoeneren en mogelijk de wisselservo's op een andere manier monteren.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1586


Benoemd snoodaard


« Antwoord #2140 Gepost op: 3 Juli 2023, 11:23:41 »

Succes met de technische perikelen - en natuurlijk (offtopic hier) de toestand met het raam. Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #2141 Gepost op: 3 Juli 2023, 11:48:04 »

Imposant, zo'n Lokzug. En kan die aannemer dat raam niet eenvoudig dichtmetselen? Je hebt het toch niet nodig.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #2142 Gepost op: 3 Juli 2023, 12:40:50 »

Dan moet ie er toch ook bij of zet jij een steiger neer voor 14 hoog?  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16788


301 *


« Antwoord #2143 Gepost op: 3 Juli 2023, 13:28:00 »

Gewoon met een drone (rijmt nog ook), baksteen voor baksteen.    Grin

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8475


WWW
« Antwoord #2144 Gepost op: 3 Juli 2023, 13:41:37 »

Voor losse klussen wordt een hoogwerker of mobiele kraan gebruikt.
In dit geval waar de hele flat onder handen wordt genomen, wordt een steiger opgebouwd.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 141 142 [143] 144 145 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: