Afgelopen dagen bezig geweest met wat schoonheidsfoutjes uit de aansturing van de overweg en die van het Zs2-richtingssein te halen.
De overweg ging soms open, terwijl dat niet de bedoeling was (en dan doofde ook de Zs2 onterecht) en die Zs2 ging met een U later uit dan met een H.
Wat aanpassingen gedaan in de logische acties en sequensen en nu werkt het als bedoeld.
Lastiger was het om het sein van spoor 1 (het voorste spoor) in alle richtingen het gewenste seinbeeld te laten zien.
Of een trein nu naar boven of naar beneden ging, in beide gevallen werd Hp1 (groen) getoond, terwijl ik naar boven liever Hp2 (groen/geel) zie.
Op zich wordt het sein niet heel vaak gebruikt, spoor 1 is primair voor de andere richting bedoeld, maar het kan nu eenmaal wel en dan moet het sein ook kloppen.
Maar hier leek ik echt tegen de grenzen van Koploper aan te lopen en was al op zoek naar een oplossing deels buiten de software om.
En dan blijkt het nut van samenwerken in deze vaak eenzame hobby. In een chat met Daan kwam de uitdaging ter sprake. En daarbij kwam hij met een idee, waar ik zelf nog niet aan had gedacht. Geen pasklare oplossing, maar voor mij wel het zetje in de richting van die oplossing, volledig binnen koploper.
Het resultaat:
een trein naar boven ziet Hp2
en een trein naar beneden Hp1
Ik ben weer helemaal blij.
groet, Huub