Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Gravensluis-West
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Gravensluis-West  (gelezen 37171 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #60 Gepost op: 23 Juli 2020, 15:48:45 »

Als ik nog eens opnieuw ga beginnen, en dat zou gezien mijn trackrecord zomaar kunnen, dan zou ik het ook zo laten laseren. Heel tof!

Over seinen nog even. Ik heb op mijn baantje (kopstation) alleen maar dwergseinen, i.v.m. de 40km. Maar in Zandvoort, ook een kopstation, heeft 1 spoor een normaal sein en het andere een dwergsein.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #61 Gepost op: 23 Juli 2020, 16:44:29 »

Ik heb niks met een ouderwets tableautje met schakelaars voor seinen en wissels. Ik ben meer van het digitale tijdperk van computers, smartphones e.d.

Zo'n vermoeden had ik al. Het was een goedbedoelde overweging omdat ik het op beurzen regelmatig mis zie gaan bij banen die met tablet of smartphone worden bediend. De keus is verder aan jou.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #62 Gepost op: 4 Augustus 2020, 20:20:32 »

Koren op jouw molen, Huub: https://tweakers.net/nieuws/170494/duitse-tesla-rijder-is-veroordeeld-voor-aanpassen-ruitenwissers-via-touchscreen.html?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=twk_nieuwsbrief

Zoals je als mede-Honda-fan weet, kunnen wij in onze Civics de snelheid van de ruitenwisser gewoon met het pookje aanpassen, zonder dat onze ogen van de weg af hoeven. Touchscreens zijn voor dergelijke taken beslist geen verbetering. Sommige bedieningszaken moet je inderdaad gewoon op gevoel kunnen doen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #63 Gepost op: 5 Augustus 2020, 13:20:31 »

Straks eerst 2 weken op vakantie, daarna ga ik weer verder met de bouw van Gravensluis.

De overige bakken voor fiddle yard (linkergedeelte) en schuifmodule (rechtergedeelte) gaan dan uitgetekend worden en ook laten lasersnijden.
Heb toestemming van de vrouw, die vond de eerste 2 bakken er ook al strak uit zien, beter dan mijn klusvaardigheden  Grin
Ook de kamer opruimen waar het baantje moet komen zodat ik de bakken in elkaar kan zetten en op hun plek kan zetten.

Het baantje zal toch ook aangesloten gaan worden op een computer met Koploper. Zodat de seinen via de software een correct seinbeeld tonen en mogelijkheid om treinen tussen fiddle yard en stationspoor 1 te kunnen pendelen terwijl ik zelf aan het rangeren ben bij de goederenaansluiting. En ook gewoon omdat ik het zelf leuk vind  Grin

mvg,

Matthijs
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #64 Gepost op: 6 Augustus 2020, 15:38:13 »

Waarom neem je een deel van die boog links niet mee in je zicht gedeelte?
Gelogd

mvg,
 Sander
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #65 Gepost op: 7 Augustus 2020, 07:46:01 »

Zoals de boog nu is (straal 43.75cm) is hij voor het mooie eigenlijk te krap voor het zichtbare gedeelte.
Voor het zichtbare gedeelte zou hij dan eigenlijk ruimer (straal 58cm of 64cm) moeten zijn.

Aan de rechterzijde, bij de module met schuifblad voor een lok zit ik met een schuin dak, zie onderstaande foto (deze 3 modules samen is 3 meter):


Daarom ga ik eerst de 2 zichtbare modules maken en module met schuifblad zodat ik kan kijken hoeveel ruimte ik over houd aan de linkerzijde.
Die boog met straal van 43.75cm past maar als er voldoende ruimte is dan wordt de boog ruimer en wordt de boog wel meegenomen in het zichtbare gedeelte.

mvg,

Matthijs

Gelogd
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #66 Gepost op: 10 November 2020, 09:55:00 »

Hoi Matthijs,

Je legt elke keer in je ontwerp een overweg bij een wisselverbinding.
Of al je wegverkeer daar blij mee is....  

Jeroen,

Dank je wel voor je opmerking.

Afgelopen tijd nog wat aan de scenery indeling aangepast en de overweg er uit gehaald.
Er zit nu nog maar 1 overweg in en dat is om op het eilandperron te komen maar deze zal "buiten werking" zijn aangezien er nog op het spoor een stootblok komt.
Tot kort geleden liep het spoor verder maar dat is "voorlopig" buiten dienst waardoor dit station het eindpunt geworden is.

Aangepaste scenery indeling


Of als andere nog ideeen qua scenery indeling hebben hoor ik het graag.
De ligging van de rails ligt vast.

mvg,

Matthijs
« Laatste verandering: 10 November 2020, 12:48:58 door Matthijs » Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #67 Gepost op: 10 November 2020, 18:10:01 »

Beginnen met bouwen Matthijs!! Duim omhoog
Gelogd

mvg,
 Sander
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #68 Gepost op: 11 November 2020, 12:36:40 »

Ik vind hem fraai! Wat Sander zegt  Duim omhoog
Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Gravensluis-West
« vorige volgende »
Ga naar: