Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 18 19 [20]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Rekerdam  (gelezen 101393 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Joran
Sr. Member

« Antwoord #285 Gepost op: 12 November 2019, 18:48:36 »

@hubertus Het riviergrind is de bedoeling bij mij. Ik heb inmiddels zoveel foto's gezien van nevenlijnen eind jaren '70/begin jaren '80,  waar toen dit grind nog lag, niet het steenslag (daar leent het Koemo spul wat ik eerder gebruikte zich veel beter voor). En ik kom veel verschillende tinten tegen. Van flink bruin tot veel lichter wat neigt naar deze ballast. Ik ga dit nog op kleur brengen. Maar niet 'te'.

Dingen toch weer iets anders gedaan. Bruine ondergrond kleur. Dan valt het niet zo op als de ballast aan de kanten niet zo 'dekt'. Ballast bed minder dik gemaakt. Dit zie je op stations (zeker toen) eigenlijk nauwelijks. Voordeel, het ballast makkelijker (voor mij  Grin). En een begin gemaakt met de portalen. Uiteraard had ik van een de dwarsliggers weer te weinig in huis. Dus die meteen maar besteld. Hopelijk voor het weekend binnen, kan ik de basis van de portalen afmaken. En dan kan het detailleren beginnen. Kortom lekker bezig!

Joran
Sr. Member

« Antwoord #286 Gepost op: 22 November 2019, 15:02:53 »

Afgelopen dagen met de bovenleiding verder gegaan. Weinig boeiends om te laten zien. Zelfde truc beetje herhalen. Het begint er al aardig op te lijken. De andere module ook ballast klaar gemaakt.

« Laatste verandering: 22 November 2019, 15:14:45 door Joran » Gelogd
Joran
Sr. Member

« Antwoord #287 Gepost op: 9 December 2019, 15:52:22 »

Het ballasten schiet al aardig op (gelukkig).

De styreen delen in de bovenleidingsportalen ga ik toch vervangen door messing. Zeker de diagonalen aan de buitenzijde zijn erg kwetsbaar van styreen. Hopelijk komen eind van de week de juiste profielen binnen, zodat ik daar verder mee kan. En verder rommelen we lekker verder.
Pagina's: 1 ... 18 19 [20]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Rekerdam
« vorige volgende »
Ga naar: