Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ludwigsruhe  (gelezen 76369 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
wil
Full Member

Offline Offline

Berichten: 229


Met Lenz meer mans.


WWW
« Antwoord #45 Gepost op: 28 Juli 2019, 16:18:28 »

Hoi, ballast is top.
Juiste kleur misschien nog wat vervuiling , maar ik vond het Duim omhoog.
Gelogd

Met Lenz meer mans .
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #46 Gepost op: 29 Juli 2019, 18:30:47 »

Hallo Huub en Wil,

Dank voor jullie bezoekje. De vervuiling is beperkt gebleven tot wat dry brushing van de bielzen. Ik overweeg met wat roestbruine poeders nog wat remstof na te bootsen. Nog suggesties?

Verder ben ik ook bezig geweest met de watergangen naast het spoor. Eerst de bodem bedekt met wat donker gekleurd zand:





Daarna de slootkanten van gras voorzien en modelwater (Noch) in de watergangen aangebracht:

Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #47 Gepost op: 3 Augustus 2019, 13:12:17 »

Nog een paar detailfotootjes van de (geringe) vorderingen in Ludwigsruhe. De weg naar het laadperron is anagebracht. Ik heb geen detailfoto's gevonden van een verharde weg in tijdperk 1 of 2. Ik weet wel dat de verharding bestond uit steenslag. Daartoe werden stenen aangevoerd die ter plekke kleiner worden gemaakt. Dat was een klus waarvoor de (vrouwelijke) lokale bevolking werd ingezet. Zij hadden nl. een soort corvee bij de aanleg van wegen ("Frondienst") en dat was ook nog zo in Zuid-Duitsland in de jaren dertig:

https://www.dhm.de/sammlung-forschung/sammlungen00/kunst/inhalt/die-steineklopferinnen.html

De verharde wegen in Ludwigsruhe bestaan ook uit steenslag, waarbij ik twee korrelgroottes heb gebruikt:

Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #48 Gepost op: 17 Augustus 2019, 06:48:21 »

De bouw van het segment gaat gestaag verder, het is toch … weer buiten. De wegverharding rond het station is aangelegd:



En daarna een begin gemaakt met de moestuin voor de stationschef. De kersenboom is geplant en het hek rondom de toekomstige moestuin staat op zijn plek:



Naast de moestuin komt nog een composthoop. Geen idee hoe die er pakweg 100 jaar geleden er uitzag, dus maar een "modern" voorbeeld nagebouwd:

Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #49 Gepost op: 26 Oktober 2019, 16:03:21 »

Het heeft weer even geduurd, maar de composthoop is klaar:



En de groententuin van de stationschef ook:



Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #50 Gepost op: 26 Oktober 2019, 17:23:09 »

Netjes!  Duim omhoog wellicht iets te netjes  Undecided (de hekjes staan wel akkelig recht  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #51 Gepost op: 30 Oktober 2019, 14:57:51 »

Inderdaad eigenlijk te netjes en daardoor wat steriel. Maar met een beetje rommeliger maken wordt het vast sfeervol.
Gelogd
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #52 Gepost op: 5 November 2019, 10:30:40 »

Hallo Jakob en Ruud,

Dank voor jullie bezoekje. Het ziet er inderdaad nogal netjes uit allemaal. De composthoop vind ik zelf wat dat betreft beter geslaagd. Maar eens zien of ik het nog wat rommeliger kan maken met poedertjes en schuimvlokjes. Maar de hekjes kan ik moeilijk scheef zetten. Een deel van het hek is zelfs opnieuw geschilderd door de Bahnhofsvorsteher.

Overigens ook wat aan fröbelen geweest met resin bouwpakketjes van Hauler. Vooral de Indian motorfiets uit 1928 was lastig:







Alleen nog een nummerbord aan de achterzijde aanbrengen. De voorzijde laat ik maar achterwege.

Daarnaast ook een Tatra 49 uit 1929 in elkaar geflanst. Dat was een stuk eenvoudiger:



Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #53 Gepost op: 16 Juli 2020, 17:19:22 »

Hallo MoBa fans,

PFFFFT, een beetje stof wegblazen is hier wel nodig. Weinig tijd voor de modeltreinen gehad, maar er is wel een beetje voortgang gemaakt. Ludwigsruhe I is inmiddels af. De moestuin is wat afgestoft met poedertjes, washes en hakhout voor de winter.





Maar het blijft een tuin van de Bahnhofsvorsteher. En baanwachters en stationschefs zorgden wel goed voor hun tuintje, zeker aan het begin van de vorige eeuw. Overigens zorgde een hondesnuit nog voor wat schade; een stok is een stok nietwaar?



Maar ook dat is weer netjes opgeknapt:



Zoals ik al aangaf is het segment klaar en de eerste trein arriveert:



En reizigers zijn er ook nog:



De meegebrachte goederenwagon wordt langs het laadperron gezet:



En tot slot nog een fotootje van het stationsgebouw:



Op naar Ludwigsruhe II.
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8803


265*


WWW
« Antwoord #54 Gepost op: 16 Juli 2020, 17:49:00 »

Mooie details  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8407


WWW
« Antwoord #55 Gepost op: 16 Juli 2020, 18:01:41 »

Bijna stoflongen van de weggeblazen stof  Grin, maar wel de moeite. Ziet er goed uit.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #56 Gepost op: 28 December 2020, 18:09:41 »

Hallo MoBa fans,

Alvast de beste wensen voor 2021.

Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Ludwigsruhe
« vorige volgende »
Ga naar: