Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 24   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Rekerdam  (gelezen 228607 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Matthijs
Full Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 166


« Antwoord #45 Gepost op: 11 November 2016, 10:44:40 »

Module ziet er goed uit, mooie bogen..!!

Dit draadje ga ik maar volgen, zitten voor mij ook weer bruikbare tips in voor mijn modulebaantje waaronder je perron en kleuren van je Tilly Models Kleine Dorpswoning", deze heb ik namelijk ook, alleen nog als bouwpakket.

Mvg,

Matthijs
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #46 Gepost op: 11 November 2016, 11:40:17 »

Dank je Matthijs!

Het Tilly huisje is inmiddels klaar. Echter heb ik me niet helemaal aan de schilder voorschriften gehouden. Tilly geeft het advies eerst de muur te schilderen in de kleur van de voeg en daarna middels drybrushing de stenen zelf een roodbruine kleur te geven. Voor mij werkte dit niet. Ook vond ik het contrast te groot vergelijken met de artitec huisjes. Ik heb daar de hele muur roodbruin geschilderd en met een wash de voeg subtiel geaccentueerd. Die wash, was in de kleur welke Tilly aanraad voor de voegen.
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #47 Gepost op: 15 November 2016, 23:20:14 »

Inmiddels de polders voorzien van een laagje acrylkit. En wat testen aan het doen met het maken van water met parketlak. Voordat ik het water kan gaan aanbrengen zal eerst het bruggetje gemaakt moeten worden. Ik had hier foamboard voor gekocht, maar ik krijg het niet netjes gesneden. Ook is het lijmen van de Slaters plaatjes lastig, omdat houtlijm slecht hecht op de Slaters plaat en de styreen lijm het foamboard oplost. Daarna een poging gedaan met MDF met eigenlijk hetzelfde lijm probleem. Uiteindelijk maar besloten de basis van de landhoofden van styreen te maken. Dit ga ik bekleden met de Slaters plaat. Uiteindelijk moet het er zo uit komen te zien:

Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #48 Gepost op: 18 November 2016, 13:57:56 »

Het bekleden ging niet helemaal lekker (linker op de foto). Kwam niet lekker uit onderaan. Heb het daarom wat anders aangepakt. Steentjes uitsnijden en plakken op 1 mm styreen. Uitsnijden en bijschuren. Omdat het hier vooral heel klein is, heb ik de stroken niet haaks geschuurd, maar heb ik het gedaan zoals Peter hier uitlegt.



To do:
- Voegen op de kopse kanten met een priem aanbrengen.
- Schilderen, voegen en verouderen
- Voorste deel en achterste deel aan elkaar lijmen.

En dan nummer twee nog maken.
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #49 Gepost op: 10 December 2016, 13:51:31 »

Ik moest nog een bruggenhoofd maken, maar na wat experimenteren (en lezen) met water kwam ik er achter dat je toch al snel 2,5 mm 'water' nodig hebt om een beetje diepte te creëren. En dat zou betekenen dat in de vorige constructie de horizontaal liggende stenen helemaal weg zouden vallen. Daarom maar besloten twee nieuwe bruggenhoofden te maken. De eerste is nu klaar.

1. Links de oude, rechts de nieuwe.


2. En als proef even op z'n plekje gezet.

Ben nog op zoek naar een goede kleur (liefst Humbrol) om de H balken mee te kleuren. Zal wel mengen worden ben ik bang.
Gelogd
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #50 Gepost op: 10 December 2016, 15:27:10 »

Ben nog op zoek naar een goede kleur (liefst Humbrol) om de H balken mee te kleuren. Zal wel mengen worden ben ik bang.

Humbrol 100 is roodbruin, daarna wat roestig en vuil maken?

Bert Sprinter
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #51 Gepost op: 10 December 2016, 17:11:08 »

Humbrol 100 is roodbruin, daarna wat roestig en vuil maken?

Dank voor het meedenken Bert. Ik zat qua kleur eigenlijk te denken aan dat groenige waar in Nederland vaak spoorbruggen, maar ook bovenleidingsportalen zijn geschilderd. Zoals hier:

Gelogd
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #52 Gepost op: 10 December 2016, 20:38:54 »

Zoiets:



Geen flauw idee waar ik die foto vandaan heb, ik heb er nog meer van dat bruggetje.

Bert Sprinter
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #53 Gepost op: 10 December 2016, 20:41:08 »

Dat is wel de kleur inderdaad. Is dat ook zelfbouw?
Gelogd
Bert Sprinter
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


« Antwoord #54 Gepost op: 10 December 2016, 20:58:13 »

Joran,

Ik moest nog even goed kijken, maar dat is inderdaad zelfbouw. Ik had ze bewaard omdat ik zelf ook zoiets van plan was.

Op de andere foto's zie ik dat het metselwerk polystyreen plaat is, en de rest karton. De L of hoek balken waar de brug op rust zijn volgens mij ook polystyreen strips die haaks aan elkaar gelijmd zijn.

De vloer van dat voetgangersbruggetje komt me bekend voor, dat lijkt heel erg op van die taaie plastic banden die soms om dozen zitten. Daarom heeft het dat ruitjes patroon.

Dit dus: http://www.contimeta.com/nl/verpakkingstechniek/page/nieuwsberichten/kunststofband-omsnoeringsband-informatief

Bert Sprinter
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #55 Gepost op: 10 December 2016, 20:59:12 »

Humbrol 78 heb ik voor mijn brug gebruikt  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #56 Gepost op: 10 December 2016, 22:09:35 »

Denk dat dat wel een goed uitgangspunt is. Misschien nog met wat wit erbij, om het iets lichter te maken?
Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #57 Gepost op: 14 December 2016, 09:04:29 »

De vloer van dat voetgangersbruggetje komt me bekend voor, dat lijkt heel erg op van die taaie plastic banden die soms om dozen zitten. Daarom heeft het dat ruitjes patroon.

Dit dus: http://www.contimeta.com/nl/verpakkingstechniek/page/nieuwsberichten/kunststofband-omsnoeringsband-informatief

Gisteren is mijn nieuwe badkamermeubel geleverd. Hopelijk zit daar die band ook om. De brug die ik deels als voorbeeld heb gebruikt. Heeft geen apart schouwpad deel. Maar staal platen tussen de rails liggen. Eens kijken hoe ik dat ook ga doen, of toch een los schouwpad deel ga maken.

Het tweede bruggenhoofd is inmiddels ook bijna klaar. Moet ook nog even kijken hoe ik de rails ga doen. Gewoon maar doorlopend Echter moet het plastic tussen de bielzen wel worden verwijderd. Ook moeten de bielzen verouderd worden voor de rails geplaatst wordt. En zo rommelen we vrolijk verder  Smiley
Gelogd
Kees Jan
Full Member

Offline Offline

Berichten: 113


WWW
« Antwoord #58 Gepost op: 18 December 2016, 09:19:50 »

Hoi Joran

Dat ziet er prima uit!

De kleur groen, als je die van de DB ook goed vind, is DB 601. Dat is geen RAL kleur. Komt wel dicht bij reseda groen wat RAL 6011 is.

Succes
Gelogd

2006 Diorama Berlijn
2006 "Een rondje Berlijn"
2008-2009 "Van Wishni naar Woshni"
2009 2010 "De Fleischerei"
2012 "Gröger"
2014 "Beurs baantje"
2015-2016 "Ein BW für Jürgen"
2016 "Test Baantje digitaal"
2016-2017 "Fleischerei in 1"
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #59 Gepost op: 19 December 2016, 11:38:03 »

Dank voor het compliment Kees Jan en de tip over de kleur  Duim omhoog

Ik denk dat ik zelf maar iets ga proberen te mengen, met de kleur die jij noemt als voorbeeld.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 24   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Rekerdam
« vorige volgende »
Ga naar: