Modelspoorwijzer.net

Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 19   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Rekerdam  (gelezen 93096 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 7 gasten bekijken dit topic.
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 404


« Antwoord #120 Gepost op: 23 Mei 2018, 19:25:43 »

En toen alle rails lag, begon ik me te storen aan het rechte deel vlak na het wissel in, naar het korte kopspoor toe  Grin Het is me niet vloeiend genoeg.



Van de eigenaar van Vierheim (zie BNLS) wat close-up foto's gekregen en besloten het ook zo te doen:



Het boogwissel is inmiddels gehaald en rails eruit gehaald. Nog even bijwerken en we kunnen weer opbouwende heen.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 10520


211*


« Antwoord #121 Gepost op: 23 Mei 2018, 20:15:10 »

Dat oogt inderdaad veel beter. Goed dat je het gaat aanpakken!
 Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland!
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5583


224*


« Antwoord #122 Gepost op: 23 Mei 2018, 21:00:03 »

Hmmm....ik moet nog zien of dat fatsoenlijk gaat passen... Undecided
Ben benieuwd

Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 404


« Antwoord #123 Gepost op: 23 Mei 2018, 21:58:30 »

Hoe bedoel je Jakop?

Het wissel past op de hoek, mits een beetje ingekort, maar dat is niet zo'n ramp. Het hout onder het wissel heb ik al aangeheeld met wigvormig stuk. Alleen het kopschot nog doen. Het wissel is R5/R6 en de boog was R5, dus dat kwam mooi uit. De binnenboog blijft daardoor hetzelfde als die al was.
Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5583


224*


« Antwoord #124 Gepost op: 23 Mei 2018, 22:14:12 »

De buitenbocht is meer mijn punt. Ben benieuwd hoe dat uit komt.
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 404


« Antwoord #125 Gepost op: 23 Mei 2018, 22:19:43 »

Ik zal je doen verbazen  Grin
Gelogd
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 404


« Antwoord #126 Gepost op: 24 Mei 2018, 06:38:15 »



De kier zojuist nog even vol laten lopen met houtlijm. Verder even schuren en plamuren. Kopschoot (onderaan) nog even een stukje inlijmen en afwerken. En de rails kan gelegd worden.
Gelogd
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 404


« Antwoord #127 Gepost op: 25 Mei 2018, 13:33:21 »

Als proef het spoor even neergelegd zoals het moet worden. Voor dat ik daar mee verder kan eerst de dijk verbreden  Smiley

Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5583


224*


« Antwoord #128 Gepost op: 25 Mei 2018, 18:11:25 »

Ah juist! Je hebt het wissel niet op dezelfde plaats gelegd als de vorige....
Daar ging ik van uit, maar je hebt hem van de module afgeschoven. Dan past het wel natuurlijk.

Als je die andere nu ook vervangt door een bochtwissel ben je ook meteen van je 'waar zet ik mijn seintjes neer' probleem af  Wink
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 404


« Antwoord #129 Gepost op: 28 Mei 2018, 08:50:33 »

Haha jep  Smiley Had dat even moeten uitleggen denk ik.

JA dat zou kunnen, maar ga ik niet goed. Ik ga de stukken die nu nog open liggen, opvullen met flexrail. Wordt wel een gedoe om dat mooi in een vloeiende boog meer te leggen denk ik. En netjes aan te laten sluiten.

Heb nog met Sander overlegd, en misschien dat ik van het omloop spoor, mede omdat het weinig gebruikt zal worden een onbeveiligd spoor maak met handwisselstellers (die heb ik nog liggen).
Gelogd
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 404


« Antwoord #130 Gepost op: 1 Juni 2018, 15:57:18 »

En de rails ligt weer op zijn plek. Nu moet het talud weer gemaakt worden en dan kan er weer verder gegaan worden met het afwerken van de rails, ballast en perrons. Maar eerst vakantie Smiley



Gelogd
Jakop de Bruin
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 5583


224*


« Antwoord #131 Gepost op: 1 Juni 2018, 17:49:09 »

Ja zeg! Dat kan niet...vakantie... Tongue
Gelogd

Waldijk Tp. IV-b - V-a ('80-'93) en Tp. V-b - VI ('00-'09)
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 404


« Antwoord #132 Gepost op: 4 Juni 2018, 08:13:56 »

 Grin
Gelogd
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 980


« Antwoord #133 Gepost op: 4 Juni 2018, 15:28:27 »

Vakantie dient toch om aan je modelbaan te werken? Wink
Gelogd

Groet, Frank
Joran
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 404


« Antwoord #134 Gepost op: 4 Juni 2018, 19:22:52 »

Past niet in mijn rukzakje  Grin
Gelogd
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 19   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Rekerdam
« vorige volgende »
Ga naar: